Akaryakıt istasyonu

Kontder Kullanıcısı -

Belediye sınırlarımızda bulunan yol şantiyeleri kendi alanları içinde sadece kendi araçlarına akaryakıt sağlamak amacıyla kurdukları istasyonlar için bize müracaat ederek ruhsat talep etmektedirler. Bu tür yerler ruhsata tabi midir, bu tür istasyonlar için yapı kullanım belgesi istenecek mi, bu tür istasyonlar için geçiş yolu izin belgesi istenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2009

Belediye mücavir alanı içerisinde bulunan arazi üzerine yapılan bina ve arazinin vergi değeri hesaplaması

Kontder Kullanıcısı -

İlçemiz imar alanında olmayıp ama ilçemiz mücavir alanında bulunan ve tapuda arazi(tarla) geçen taşınmazın belediyemiz emlak vergisini almaktadır. Ama vatandaş arazisinde tarım sezonunda kullan-mak için arazisinin üzerine bina yapmış. Belediye olarak buna bina beyanı üzerinden beyan alıp vergisi-ni almamızda bir sakınca var mıdır? Şayet bina beyanı almamızda bir sakınca yok ise bina arazi üzerinde bulunduğu için arsa rayiç değerini arazi (sulak/kıraç) üzerinden mi tahakkuk ettirmeliyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2009

İller Bankası ortaklık payının muhasebe kaydı

Kontder Kullanıcısı -

İller Bankası Genel Müdürlüğü tarafından belediyelerin Kesin Hesap Cetveli bildirimi üzerinden %5 ortaklık payı kesilmektedir. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği'nin 156’ıncı maddesinin 240-Mali Kuruluşlara Yatırılan Sermayeler Hesabı ile ilişkisi nasıl olacaktır? 240-Mali Kuruluşlara Yatırılan Sermaye Hesabının muhasebeleştirme şekli nasıldır?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2009

Taşınmaz tahsisi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizin mülkiyetindeki 3 yıldız kapasiteli otel tesisi binamızın bulunduğu arazide mülkiyet sorunu olduğu için işletmeye açılamamakta ve isteklilere ihale edilememektedir. Mülkiyet sorununun çözümlenmesi için mahkemeye ortaklığın giderilmesi dava açtık. 6 yıldır süren hukuk sürecinden sonra, mahkeme tesisimiz ile birlikte arazinin izale-i şuyu yoluyla satışına karar verdi. Satışa hiç kimse iştirak etmeyerek belediyemiz katıldı. Mülkiyet sorunlu arazinin alımında kullanılmak üzere meclisimizce karar alındı, İçişleri Bakanlığından da iç borçlanma onayı alarak, bankalardan kredi çektik. Tesisimizdeki mülkiyet sorununun çözümlenmesi için Ulus Sulh Hukuk Mahkemesindeki satışa iştirak ettik. Satış bedeli olarak belediyemizce 200.000,00 TL yatırılarak sorun çözümlenmiştir. 3 yıldız kapasitedeki otel tesisi binamızı Bartın Üniversitesi Rektörlüğü üniversitenin bir branşını bu binamızı değerlendirerek açmayı planladıklarından bila bedel karşılığında devredilmesini istemektedirler. Yasal mevzuat çerçevesinde bu binamızı mahkemeye verdiğimiz 200.000,00 TL bedeli de düşünürsek bila bedel karşılığında otel tesisimizin mülkiyet hakkını verebilir miyiz? Kaç yıl süreli tahsis edebiliriz. Şart konulabilir mi. Bu konuda yasal olarak belediyemizce ve meclisimizce nasıl bir yol izleyebiliriz.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.02.2009

Pansiyon’a işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Yapı kullanma izin belgesinde mesken olarak gösterilen bir binaya içkili pansiyon yada ev pansiyon ruhsatı verilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.02.2009

Çek ile tahsilat ve muhasebe kaydı

Kontder Kullanıcısı -

2008 yılında birliğimizin pompalarının bakım ve onarımı için 12.000 TL lik elektrik malzemesi satın aldık. Bunun ödemesini çiftçilerden aldığımız üç adet çekle yaptık. Çeklerin tarihi ileriki aylarda olduğundan birliğe gelir olarak girip çiftçiler adına makbuz kesemedik. Bu duruma göre; bu çekleri muhasebe olarak birlik hesaplarına nasıl gireceğiz? Çiftçiler adına nasıl ödendi göstereceğiz ve makbuz vereceğiz? Muhasebe olarak birliğe nasıl gider göstereceğiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.02.2009

Ekmek fırınına işyeri açma ve çalışma ruhsatı, tapu kütüğünde işyeri kavramı

Kontder Kullanıcısı -

a- Belediye sınırları dahilinde ekmek fırını ruhsatını verebilmemiz için, bahse konu olan fırın bağımsız bina olması gerekir mi, yoksa yapı kullanma izin belgesini(ekmek fırını olarak) almış apartman altındaki işyerine ekmek fırını ruhsatı verebilir miyiz? b-Tapuda arsa olarak belirtilen yerlere işyeri ruhsatı verilmeden tapu kütüğünde işyeri olarak değiştirilmesi gerekmekte midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.02.2009

Unvan değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

Alanözü Belediyesinde veri hazırlama ve kontrol işletmeni olarak görev yapıyorum.1 senemi yeni doldurdum asaletim tasdik olundu. Hazır giyim meslek yüksekokulu mezunuyum. Diplomamda tekstil teknikeri unvanım var. Belediyemizde 1 adet boş tekniker kadrosu bulunmakta bu kadroya atanmam için nasıl bir yol izlenmeli? Yönetmelikte yükseköğretim kurumuna sınav isteği yapılır diyor ama ayrıntılı bilgi verilmiyor. Böyle bir sınav açılırsa içeriği ne olur? Belli bir eğitime tabi tutulur muyum? Ya da belediye başkanı beni bu kadroya direk atayabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.02.2009

Teknikerlik unvan değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin 5. maddesinde; unvan değişikliğine tabi kadrolar arasında tekniker kadrosu da sayılmış olup, söz konusu yönetmelikteki teknikerlik bütün teknikerleri kapsar mı? Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğin (V) sayılı listesinde teknik personel kadro unvanlarında teknikerliği saymış ama itfaiye teknikerliği olarak ayrıca belirtilmemiş. Bu tekniker ifadesi itfaiye teknikeri veya elektrik teknikerliğini de kapsar mı? Belediye itfaiye müdürlüğünde çalışmakta olan 2 yıllık itfaiyecilik ve yangın güvenliği meslek yüksek okulu mezunu olan itfaiye eri unvan değişikliği sınavı ile tekniker olabilir mi? Unvan değişikliği sınavını belediye kendisi mi açacak? Aynı sorun il özel idaresinde elektrik teknisyeni olan 2 yıllık elektrik teknikeri için de geçerli. Sınavı özel idareler kendisi mi açacak? Kuruma başvurduğumuzda sınavı bakanlığın yapacağından bahsetmektedirler.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.02.2009

İlköğretim alanının kamulaştırılması

Kontder Kullanıcısı -

İmar Planında İlköğretim Alanı olarak ayrılan parselin, mülk sahiplerince idaremize plan değişikliği yada kamulaştırma yapılması yönünde talebi vardır. Bu durumda ilgili kamu kurumundan uygun görüş alınarak hareket edilmesi uygun mudur? Kamulaştırma yapılacaksa hangi kurum tarafından yapılacaktır.

  • Soru Cevaplandı
  • 31.01.2009

Muhasebe Yetkililiğine ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne yapılacak atamalar

Kontder Kullanıcısı -

Belediyede çözümleyici kadrosundayım ve şu anda muhasebe yetkilisi görevini vekâleten yürütüyorum. Muhasebe yetkilisi belgem var, sınavla aldım. Başkan bana muhasebe yetkilisi kadrosunu vermek için beni önce belediye başkan yardımcısı kadrosuna atayacak, daha sonra görevi yapamadığım gerekçesi ile beni bir alt görev olan muhasebe yetkilisi veya Mali Hizmetler Müdürlüğü kadrosuna atayacak; böyle bir şey olabilir mi? 1-2 ay içerisinde gerçekleşir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.01.2009

On yıldan fazla süre ile kiraya verme ve taşınmaz üzerine sınırlı ayni hak tesisi

Kontder Kullanıcısı -

Mülkiyeti belediyemize ait, 3 adet akaryakıt istasyonunun her birinin kiralaması 3 yıllığına yapılıyordu, ancak kiracılar bu işyerlerine yatırım yapabilmeleri için, kiralama süresinin 20 yıla çıkarılmasını ve tapuya şerh düşülmesini istemektedirler. 1- Kira süresinin 20 yıla çıkarılması hususu; 5393 sayılı Belediye Kanunun 18/e maddesi gereğince belediye meclisi tarafından 30 yıla kadar kiraya verilebilir kararımı alınmalı, yoksa 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 64’üncü maddesi gereğince mi kiralama yapılmalıdır? 2- Kiracı, akaryakıt istasyonunu (çalışır durumda) şayet, 20 veya 15 yıla kadar kiralaması söz konusu olursa, tapuya kira süresince şerh düşebilir mi, yapılacak iş, işlemler yasal mevzuata uygun olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.01.2009