Vekalet edilen kadronun zam ve tazminatları

Kontder Kullanıcısı -

Ben Başkatip kadrosunda Yazı İşleri Müdürlüğü’nü 657 sayılı Kanunun 86. maddesi uyarınca vekaleten yürütmekteyim. 31.08.2000 tarihinde işe başladım ve 4 yıllık işletme mezunuyum. Şu anda 5. derecenin 1. kademesindeyim. Vekalet ettiğim Yazı İşleri Müdürlüğü kadrosu ise 3. derecede bulunmaktadır.Bu durumda Devlet memurlarına ödenecek zam ve tazminatlara ilişkin 2006/10344 sayılı BKK’nın vekaleti düzenleyen 9.maddesinde, 657 sayılı Kanunun 86. maddesi uyarınca kurumlarınca bir göreve kurum içinden veya diğer kurumlardan vekalet ettirilenlere, vekilin asaleten atanmada aranan tüm şartları (asaleten atanmada sınav şartı aranılan kadro veya görevler için bu sınavlara girebilme hakkının elde edilmiş olması dahil) bir arada taşımaları kaydıyla vekalet ettikleri kadro veya görevler için bu karar uyarınca öngörülen zam ve tazminatların toplam net tutarının asli kadro veya görevleri karşılığında fiilen aldıkları zam ve tazminatların toplam net tutarından fazla olması halinde aradaki farkın 657 sayılı Kanunun 175.maddesindeki oranlar dikkate alınmaksızın vekalet görevinin fiilen yapıldığı sürece ödeneceği belirtilmiştir. Ben bu durumda özel hizmet tazminatından faydalanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.02.2009

Taşınmaz tahsisi

Kontder Kullanıcısı -

Bayburt İli Merkez … Mahallesi sınırları içerisinde idaremiz Adına kayıtlı 462 m2 bir arsa bulunmaktadır. Bu arsayı …Mahallesi Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği idaremizden hibe veya cüzi bir bedelle alarak mahalle halkının yararlanacağı düğün nişan solunu olarak, cenaze oturma odası olarak, yemekhane, yatakhane vs olarak kullanmak amacıyla idaremize başvurmuşlardır. Söz konusu arsayı il genel meclisi kararıyla bedelsiz veya hibe olarak verebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.02.2009

Onarım güçlendirme ruhsatı, yapı kullanma izin belgesi

Kontder Kullanıcısı -

17 Ağustos 1999 tarihli Marmara depremi sonucunda hasar görüp orta hasarlı durumda olan binalara Onarım Güçlendirme Ruhsatı verilmiş fakat onarım güçlendirmesi tamamlanmış olmasına rağmen ruhsat süresi içerisinde henüz Yapı Kullanma İzin Belgesi almamış yapılar bulunmaktadır. Bu binaların Yapı Kullanma İzin Belgesi alabilmesi için nasıl bir uygulama yapılması gerekmektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 24.02.2009

İtfaiye erlerine verilen fiili hizmet zammı

Kontder Kullanıcısı -

İtfaiye erlerine verilen fiili hizmet zammı kanun yürürlüğe girmeden önceki çalışmalarını kapsar mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.02.2009

Sosyal denge sözleşmesi

Kontder Kullanıcısı -

Bizler il özel idareleri olarak sosyal denge sözleşmesi yapabilir miyiz? İLO sözleşmeleri bizim için geçerli midir? Belediyelere bu konuda zimmet çıkıyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.02.2009

Geçici işçi alınması ve çalıştırılması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyeye 3 geçici işçi alımı yaptık. 2009 yılı içinde İŞKUR’a müracaat ederek bunları talep etmiştik. İŞKUR 4 kişi göndermişti. İçlerinden 3 tanesi geçen yıl belediyede geçici çalışıp süreleri dolarak çıkartılan işçilerdi. Belediye başkanı da gelen müracaatları değerlendirdi, daha önce bizde çalışan 3 kişiyi işe aldı. Diğer kalan 1 kişiyi ise onların başlamaması durumunda almak üzere yedek olarak İŞKUR’a bildirdi. Ancak biz bunları alırken herhangi bir sınav veya mülakat yapmadık. Sadece daha önce çalıştıkları için belediye başkanı tercih etti. Daha sonra yedek olarak İŞKUR’a bildirdiğimiz kişi herhangi bir sınava tabi tutulmadan diğerlerinin alındığını ve kendisinin ise yedek olarak belirlendiği söyleyerek bizden şikâyetçi oldu. 1-Geçici işçilerde sınav veya mülakat yapma zorunluluğu var mı? Bunları belediye başkanı tercih edebilir mi? 2- Daha önce çalıştıkları 5 ay 29 gün bitiminde çıkarılmaları nedeniyle bunların işe girişte bir önceliği veya hakkı var mı? 3- Belediye başkanının böyle bir işlem yapmasında bizim imzamız olmamasına karşın sadece onun istediklerini yapmakla bizleri sıkıntıya sokacak bir durum var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.02.2009

İstifa eden zabıta memurunun tekrar işe alınması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde 1992–1994 yılları arasında Zabıta Memuru olarak görev yapmakta olan personeli 1994 yılı seçimleri sonrası yeni seçilen Belediye Başkanı bu personeli GİH sınıfından YH sınıfındaki Bekçi kadrosuna atamasını yaptı. Zabıta Memuru olarak çalışmakta olan personel arkadaşımızda 14.06.1994 tarihinde kendi isteği ile istifa etti. Şimdi bu personel arkadaşımız tekrar Belediyemizde Zabıta Memuru olarak çalışma talebinde bulunmaktadır. İşe alınması konusunda izlenecek yol nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.02.2009

Harp malullüğü aylığı alan kişilerin sigorta primleri

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde malül/gazi bir personel çalışmaktadır. Bu personel gazi olduktan sonra emekli sandığı hükümlerine göre emeklilik hakkını kazanmış ve emekli aylığı almaktadır. Belediyemizde işçi statüsünde çalışmakta olup bu personelin SSK kesintileri 5510 sayılı Kanuna göre nasıl olacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.02.2009

Zabıta memurunun müdürlüğe atanması

Kontder Kullanıcısı -

Zabıta Memuru, Komiser ve Amirlerinin Zabıta Müdürü dışında belediyemizde bulunan diğer müdürlük kadroları için açılacak görevde yükselme eğitimi ve sınavına katılmalarında herhangi bir engel var mıdır? Yoksa buna imkan sağlayan kanun ve yönetmelik maddeleriyle birlikte açıklar mısınız?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.02.2009

Pasaport alınması

Kontder Kullanıcısı -

Karacadağ Belediyesine 1989 yılında zabıta memuru olarak göreve başladım. Halen çalışmaktayım. Lise mezunuyum zabıta memurlarına yeşil pasaport verilir mi? Yada 3. dereceye inebilir yeşil pasaport alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.02.2009

Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği gereğince alınacak Tıbbi Atık Ücretlerinin tahsili

Kontder Kullanıcısı -

Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinin 9 uncu maddesinin belediyelere yüklediği göreve istinaden ilçemizdeki şahıs, sağlık kurum ve kuruluşlarının atıkları belediyemiz Temizlik İşleri Müdürlüğünce kaynağından alınarak bertaraf edilmektedir. Yapılan bu hizmetin karşılığı olarak Manisa Mahalli Çevre Kurulunun 29.04.2008 tarih ve 04 Numaralı kararında belirlenen fiyatlar üzerinden hesaplama yapılarak her şahıs, kurum ve kuruluşa “Tahakkuk Fişi” düzenlenerek mükellefe gönderilmektedir. Başta Aile Sağlığı Merkezleri olmak üzere hastaneler ve şahıslar Tıbbi Atık Bertaraf Ücretlerini düzenli olarak ödemektedirler. Ancak eski adıyla İlçe Sağlık Gurup Başkanlığı yeni adıyla Toplum Sağlığı Merkezi ödeme yapmamaktadır. İl Sağlık Müdürlüğü Defterdarlık aracılığı ile ödeme yapabilmesi için Kurumumuzdan ısrarla Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğini gerekçe göstererek Fatura veya Tahsilât Makbuzu istemektedir. Belediye Tahsilât Yönetmeliğine göre para almadan tahsilât makbuzu kesilmesine de olanak bulunmamaktadır. Adı geçen kurum ödemelerini belediyenin banka hesabına yatırmak suretiyle gerçekleştireceğini beyan etmektedir. Hesaba para yatırdıklarında bu işlemle ilgili olarak kendilerine bankadan dekont da verilmektedir. Şayet çek veya gönderme emri ile ödemenin yapılmasının düşünülmesi halinde, bu işlemin yapılacağı gün Tahsilât Memuru görevlendirebileceğimizi, görevli memurun çek veya ödeme emrini aldığı anda hemen orada “Tahsilât Makbuzu” kesebileceğini belirtmemize rağmen bunun mümkün olmadığını söylemektedirler. Uygulamanın nasıl olacağı hususunda bilgi verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 17.02.2009

Açıktan atama ile personel alımı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde 1 adet VHKİ boş kadro bulunmaktadır. Acaba belediye VHKİ alımı yapabilir mi yoksa ÖSYM tarafından mı bir yerleştirme olmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.02.2009