Bütçe Kararnamelerindeki 7.Maddenin 9.Bendindeki (G)cetveline yazılacak iş ve rakkamlar daha ön

Kontder Kullanıcısı -

Bütçe Kararnamelerindeki 7.Maddenin 9.Bendindeki (G)cetveline yazılacak iş ve rakkamlar daha önce haziran toplantılarında 5 yıllık yatırım planların meclisce okeylendiğindeki iş ve parasal rakkamları basarak yazmaktaydık yeni kanunda ayrı olarak 5 yıılık yatırım planları yapılmamakta Kasım toplantısında meclisce bütçe rakkamları okeylenerek geçmektedir. Bu durumda G Cetveline yazılacak iş ve rakkamlar yatırımın yapan birimlerin yatırımla ilgili bütçelerine koyduğu rakkamlarmı? yazılacak acele cevaplandırılırsa sevinirim teşekkürler

  • Soru Cevaplandı
  • 26.09.2007

Kadro ihdas iptal, atama, ek gösterge ve tazminatı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde 4 yıllık Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu mezunu, 08.06.2000 tari-hinde 5 dereceli Hesap İşleri Müdürü kadrosuna atanan ve halen 3 derece 3 kademe 1100 ek gösterge (% 80 Özel Hizmet Tazminatı, 600 İş Güçlüğü Tazminatı, 400 Mali Sorumluluk Tazminatı, 300 Te-minde Güçlük Tazminatı) maaş karşılığı Mali Hizmetler Müdürü olarak çalışan bir memur, 30.10.2006 tarihinde 2006/9809 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 11. maddesi ve 5393 sayılı Kanunun 49. maddesi gereği 1. dereceli Hesap İşleri Müdürlüğü kadrosuna atandı. Ancak, atamanın yapıldığı günden beri maaş derece kademesine karşılık gelen 1100 ek gösterge ve % 80 Özel Hizmet Tazminat oranını almak-tadır. Atamasının yapıldığı 30.10.2006 tarihinden itibaren tarafına 1. dereceli Mali Hizmetler Müdürü kadrosunun ek göstergesi ve Özel Hizmet Tazminat oranının farkı ödenebilir mi? Sayıştay Başkanlığı-nın 11.07.2000 tarih ve 9882 sayılı kararı incelenerek değerlendirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 26.09.2007

Doğrudan temin

Kontder Kullanıcısı -

Nüfusu 10.000 den küçük belde belediyelerinde hangi çeşit mallar 4734 sayılı Kamu İhale Kanu-nunun doğrudan temin usulü ile (22/d ile) alınır. Kum, çakıl, çimento, parke taşı, bilgisayar vb alımlar doğrudan temin usulü (22/d) ile alınabilir mi? 4734 sayılı Kanunun 22/d maddesine göre yapılan alım-larda ihale komisyonu kurulması gerekir mi? Gerekirse bu komisyonda zabıta memuru görev alabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.09.2007

Eczanelerin işyeri açma ve çalışma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

Eczaneler ve veteriner klinikleri işyeri açma ve tatil günleri çalıştırma ruhsatından muaflar mıdırlar?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.09.2007

Memur alımı

Kontder Kullanıcısı -

Zabıta alımı yapılacaktır. Buna göre sınavı kazananların İçişleri Bakanlığına bildirilmesi gerekir mi? Memur olarak maaşlarını ne kadar süre sonra almaya başlarlar? Asaletin tasdik olma süresi ne anlama gelmektedir? Süresi 6 ya da 12 ay mıdır? Asaletin tasdik olma süresi içinde yapılmış olan atama iptal edilebilir mi? Edilirse hangi hallerde iptal edilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.09.2007

İmar, kamulaştırma

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz tarafından kamyon garajı yapılmak üzere 1970 yılında kamulaştırılan ve 2007 yılına kadar kamyon garajı olarak kullanılan alan yeni kamyon garajı yapıldıgından dolayı plan degişikliği yapılarak ticari alana dönüştürülüp satılmak istenmektedir.Yapılacak işlemde 2942 sayılı kanuna aykırılık olup olmadığı hususunun bildirilmesini arz ederim

  • Soru Cevaplandı
  • 21.09.2007

Eğlence vergisi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz sınırları içerisindeki otel işletmelerinde, işletme bünyesinde bulunan barların ve içki ruhsatlı lokantaların eğlence vergisinin konusuna girip girmediği konusunda tereddütler bulunmaktadır. Belirtilen otel işletmesine otelin bar kısmı ile içkili lokantalar sorumluluk ve muafiyetleri nelerdir. Eğlence vergisi tahakkuku yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.09.2007

Yapı ruhsatı yenilenmesi

Kontder Kullanıcısı -

Kısmi Yapı Ruhsatı düzenledik(Bodrum-Zemin ve 1.kat için 01.01.2002),2 yıl sorada kat ilavesi için Yapı Ruhsatı düzenlendi(2.kat için 01.01.2004).Bu yapı için Yapı Ruhsatı süreleri nasıl belirlenecek.Her kat için kesildiği tarih mi yoksa enson kesilen Yapı Ruhsat tarihimi dikkate alınacak.Birde Yapı Ruhsatı kaç defa yenilenebilir.Teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 20.09.2007

Memuriyete giriş derecesi

Kontder Kullanıcısı -

Ambar memuru kadrosuna fakülte mezunu (Yapı eğitimi bölümü) olarak atanan memurun ataması, 657 sayılı Kanunun 36. maddesi gereği 9. derece 1. kademeden yapıldı; ancak fakültenin teknik bölümünden mezun olduğundan 657 sayılı Kanunun 36. maddesi gereği giriş derecesine (1) derece ilave edilerek (8/1) den işlem ya-pabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

Görevde yükselme

Kontder Kullanıcısı -

"İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik" kapsamında Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünce en son 2003 yılında görevde yükselme sınavı açıldı. İlçe özel idare memuru iken sınavı kazanarak kontrol memuru oldum. Ancak 2003 yılından bu yana görevde yükselme sınavı çeşitli gerekçelerle bir türlü yapılmadı. 14 yıllık hizmeti, 1 tane 2 yıllık yüksek okul (Elektrik bölümü) diploması ve 1 tane 4 yıllık fakülte (Kamu yönetimi bölümü) diploması ile memurluk ve vekillik görevlerinde körelip gidiyoruz. Tüm umutlarımız bir bir yıkılmaktadır. Asıl sorum il özel idare ve belediye personeli için görevde yükselme sınavı yapılacak mı? Yapılacaksa ne zaman ve nasıl yapılacak?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.09.2007

Norm kadro, görevde yükselme

Kontder Kullanıcısı -

1-Belde belediyelerinin çoğunda yönetim kadrosu olarak yazı işleri yerine (başkâtip) hesap işleri yerine de (belediye sayman ) kadrosu mevcut idi. Bununla yönetiliyordu. Ama norm kadro gereğince bunlar iptal edildi ve belde belediyelerinde yönetim kadroları olarak yazı işleri müdürü kadrosu verildi ve hesap işleri kadrosu yerine de mali hizmetler kadrosu gelmiş bulunmaktadır. Şimdi ben araştırdığım kadarıyla belde belediyelerin çoğunda başkâtip ve saymanlar lise mezunudur ve yıllardır bu kadroyu asil olarak işgal eden çok arkadaşlarımız vardır. Şimdi bunlar yönetim kadrosuna atanmayacaklar mı? Yani haksızlık sayılmayacak mı? Çünkü asil olarak 10–15 yıl görev yapan 1000’lerce arkadaşlarımız vardır. Atanmış ve şimdi bunların durumu ne olacak. Yeni düzenleme olmazsa bunlar müdür olamaz ve müdür haklarından yararlanmayacaklardır. 2- Nüfusa göre D2 gurubunda bulunmaktayız ve kadrolarımızı norma uygun hale getirerek meclisten geçirdik. Ben 26.05.1997 tarihinde başkatip olarak atandım ve 2 yıllık meslek yüksek okulunu bitirdim. Hizmet yılım askerlik vs gibi hizmetlerimin toplamı 12 yıldır derecem 5/3 tür. Ancak 18.04.1999 tarihinde görevde bulunanlardan 2 yıllık yüksek okul bitirenler 4 yıl yüksek öğrenim görmüş kabul edilirler denilmiştir. Bende 2 yıllık bitirdim ve hizmetim 12 yıldır sicilimde sorun yok anladığım kadarıyla atanma şartı taşıdığım kanısındayım. 657 sayılı Kanunun 68/B maddesine göre. Bazı hocalarımız diyorlar atanma şartı 68/B ye göre taşıdığınızdan dolayı görevde yükselmeye gerek yok atana bilirsin. Ama Kont der ‘ deki hocalarıma sorduğumda bunu görevde yükselme sınavı olmadan atama olmaz ancak vekâlet olur demektedirler. Bende şaştım. Ne yapacağız? 3- Biz belediyeler olarak kendi personelimizi atayabilmek için görevde yükselme eğitimi veya sınavını açmak için üst makamlardan izin talep edebilir miyiz? Edebilirsek hangi kurumdan izin alınması gerekiyor? 4- Sayman kadromuz boştur. Şimdi tahsildar arkadaş lise mezunu ve personel olmadığından işi o yürütüyor. Norm kadroya göre bize verilen mali hizmetler müdürü kadrosu adı altında yürütülmesi gerekmektedir. Yani yazı işleri başkâtipti şimdi yazı işleri müdürü veya vekil olması gerekir değil mi? Mali hizmetlerde de aynı şekilde sayman yerine mali hizmetler müdürü veya vekili olması gerekir anladığım kadarıyla. İşte sormak istediğim lise mezunu ve tahsildar kadrosunda bulunan arkadaş görevlendirme mi yoksa vekâlet mi nasıl olacak? 5- Belde belediyelerde personel müdürü olmadığından dolayı personel sicilleri derece kademe ilerleme ve sicillerin takibi hesap işleri mi yürütür yoksa yazı işlerimi yürütür?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.09.2007

Belediye başkan yardımcısının tedavi giderleri

Kontder Kullanıcısı -

Belediye meclis üyesi iken belediye başkan yardımcılığı kadrosuna atanan ve Emekli Sandığı ile ilişkilendirilen başkan yardımcısının tedavi giderleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur gibi kurum tarafından mı karşılanır yada memur sayılmadıkları için tedavi giderlerinden faydalanamaz mı? Kanuni dayanağı ile birlikte bilgilendirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 13.09.2007