Posta dağıtıcılarının muafiyeti

Kontder Kullanıcısı -

4736 sayılı Kanunun 1. maddesinde "... ticari indirimler hariç herhangi bir kişi veya kuruma ücretsiz veya indirimli tarife uygulanamaz" denilmektedir. Ancak 2002/3700 sayılı Bakanlar Kurulu Kararında T.C. Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü bünyesinde görev yapan postacı ve dağıtıcılar muaf tutulmuştur. Bu bilgiler ışığında, belediyemiz ulaşım hizmetlerini özelleştirdiği için özel halk otobüslerinden posta dağıtıcıları ücretsiz faydalanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.03.2007

2007/3 Nolu Tasarruf Tedbirleri Genelgesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizin mülkiyetine ait arsada ek hizmet binası ile spor kompleksi yapmayı düşünüyoruz. Yapacağımız inşaatlarla ilgili yapım işlerinin; 18 Ocak 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Tasarruf Tedbirlerine ait 2007/3 nolu Genelge kapsamında olup olmadığının tarafımıza bildirilmesini arz derim.

  • Soru Cevaplandı
  • 15.02.2007

Denetim ve faaliyet raporlarının mecliste görüşülmesi

Kontder Kullanıcısı -

Faaliyet raporu ve Denetim raporu Nisan meclisinde görüşülmektedir. 1-Bu meclisin tamamında meclise başkanlığı meclis başkan vekilimi yoksa sadece faaliyet raporunun görüşüldüğü maddede mi başkanlık yapar.? 2-Başkan vekili meclise başkanlık yapacaksa, Denetim Komisyonu raporunu kime verecek? 3-Belediye başkanlarına raporun verilmesi daima sıkıntı yaratmaktadır bu konuda açıklık getirilmesi ?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.02.2007

İtfaiye personeline yemek yardımı, geçici işçi vizeleri

Kontder Kullanıcısı -

1-24 saat çalışıp 48 saat dinlenen itfaiye memurları yemek yardımından dinlendikleri 48 saat içinde, üç öğün yemek yardımı alarak faydalanabilirler mi? 2- Belediyede istihdam edilecek olan geçici işçilerin vizeleri belediye meclisince mi yoksa yine valilik makamınca mı belirlenecektir?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.01.2007

Kafeteryaya işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin, “Tanımlar” başlıklı 4. maddesinin (g) bendinde, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri tanımlanırken, genel olarak insanların dinlenerek vakit geçirdikleri yerler kastedilmektedir. Yaşanılmakta olan toplum kültüründe kafeteryalar, yukarıda belirtilen tanımın kapsamı içine girmesine rağmen, tanımın içerisinde meslek dalı olarak zikredilmemiş, tam tersine aynı Yönetmeliğin “Ek-1 (D) bölümünde kafeteryalar ayakta yemek yenilen yerler kapsamında değerlendirilmiştir. Ayrıca yukarıdaki Yönetmelik ile yürürlükten kaldırılmış olan Açılması İzne Bağlı Yerlere Uygulanacak İşlemler Hakkında Yönetmeliğin 42. maddesinde de kafeteryalar umuma açık istirahat ve eğlence yerleri olarak zikredilmekte idi. Yukarıda anlatılanlardan da anlaşılacağı gibi kafeteryalar hakkında çelişkili yorumlar hâsıl olmuştur. Netice olarak; netlik kazanma açısından “kafeteryaların hangi kapsamda değerlendirilmesi gerektiği hakkında görüş ve bilgilerinizi rica ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 02.02.2007

Emlak vergisi, belediye başkanı huzur hakkı

Kontder Kullanıcısı -

1- Beldemiz turizm beldesi olması münasebetiyle çok fazla yabancı uyruklu kişilere mülk, dubleks ev ve villalar satılmakta ev sahipleri de bu evleri turizm sezonunda ülkelerinden insanlar göndererek ücret karşılığı konaklatmaktadırlar. Beldemizde bulunan diğer turizme yönelik işletmeler bu durumdan mağdur olmaktadırlar. Belediye olarak evini kendisi hariç ticari amaçla kullananlardan bina emlak vergilerini resen ticari olarak tespit edip tahakkuk edip tahsil edebilir miyiz? 2- Beldemizde yine turizm konaklama tesisi amaçlı apart evler yapılmakta belediyemizden apart ev olarak yapı kullanma izni belgelerini aldıkları için bina vergileri de konut olarak ödenmektedir. Belediyemiz apart ev yapıp ticaret yapan şahıslardan emlak vergilerini ticari bina şeklinde resen tahakkuk ettirerek tahsil edebilir mi? 3- Belediye Başkanına encümen ve meclis oturum ücreti ödeyebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.02.2007

İşyeri hekimi

Kontder Kullanıcısı -

ediyemizde 657 sayılı Kanuna tabi olarak tabip kadrosunda çalışan ve aynı zamanda işyeri hekimliği ücreti alan bir doktor bulunmaktadır. İzmir ili, 5258 sayılı Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında kanun ve yönetmelik esaslarına göre uygulamaya geçilen illerdendir. Halen belediyemizde 64 memur ve 121 SSK lı personel çalışmaktadır. Bu durumda ; 1- SSK gereğince işyeri hekimliği çalıştırma zorunluluğu ile 5258 sayılı Kanun çelişmektedir. Belediyemizin işyeri hekimi çalıştırma, sözleşmeyi yenileme ve yenilememe durumunda ortaya çıkacak yasal durum nedir? Sözleşmeyi yenilememe halinde yasal sorumluluğumuz ne olur? Sözleşmeyi yenileyerek işyeri hekimi ücreti ödeme durumunda sözleşme ücretleri aleyhimize döner mi? 2-Kurum personelinin aile hekimine gitmesi durumunda tabip kadrosunda çalışan doktorun görev ve yetki durumu nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.01.2007

İl encümeni başkan ödeneği

Kontder Kullanıcısı -

İl özel idaresi genel sekreterliğini vekaleten yürüten Vali Yardımcısının encümen toplantılarına başkanlık yaptığı zaman, vali yardımcılarına verilen ödeneğin haricinde Genel Sekreter sıfatıyla encümene başkanlık yaptığı için ayrı bir ödeme yapılabilir mi? Bu konudaki tereddütlerimizi giderirseniz memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 12.01.2007

Servis araçlarından yararlanma

Kontder Kullanıcısı -

Kamu kurumları memurlarının işe geliş ve gidişlerinde servis sağlarlar mı veya ulaşım kartı, toplu taşım kartı vb. kartları verebilirler mi? Veya buna muadil parayı onların hesabına yatırabilirler mi, bunun mevzuatta yeri var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.01.2007

Damga vergisi, hibe, doğrudan temin ve önerge verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

1-Maliye Bakanlığınca açıklanan 2007 yılı Damga Vergisi oranları ile ilgili belediye ve il özel idarelerine verilen beyannamelerden maktu olarak Damga Vergisi 10,50 YTL şeklinde uygulanacaktır denilmektedir. 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununda yer alan İlan Reklam Vergisi, Çevre Temizlik Vergisi ve 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu gereğince belediyelere verilen beyannameler için de Damga Vergisi yapıştırılması hususu aranmalımıdır? 2-Belediyemize şartsız hibe yapmak şartıyla şirket hissesi devrini kabul edebilir miyiz? Kabul edilmesi için meclis kararına gerek var mıdır? Neler yapmalıyız? 3-Doğrudan temin suretiyle yapılan alımlarda % 0,5 karar pulu kesintisi yapılmalımıdır? 4-Meclis üyesi tarafından meclis başkanlığına verilen önergeyi meclis başkanının gündeme alıp almama yetkisi var mı, almaması yasal mı, yasal değilse ne gibi işlem yapılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.01.2007

Hukuk İşleri Müdürlüğünde, avukatlık vekalet ücreti dağıtımı

Kontder Kullanıcısı -

1993 yılından buyana, belediye başkanlığı bünyesinde tahsildar olarak görev yapmakta iken, 20.10.2006 tarihinde görevlendirme ile belediyeleri kapsayan norm kadro çalışmaları çerçevesinde oluşturulan Hukuk İşleri Müdürlüğüne memur olarak atandım. Hukuk İşleri Müdürlüğü kadrosu boş bulunduğundan belediye davaları vekalet ücret dağılımı çerçevesinde almam gereken %30'luk kısım ile ilgili olarak idare ile anlaşmazlığa düştüm. Konu ile ilgili olarak ne yapmam gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.01.2007

Vekâlet, encümen üyeliği, maktu fazla çalışma ve para cezası

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz 1999 yılında kurulmuş 2934 nüfusa sahip bir belde belediyesidir. Belediyemizde 1 başkâtip, 1 muhasebeci, 1 zabıta, 1 tane de sözleşmeli personel ( tekniker ) bulunmaktadır. Buna göre; 1- Personel azlığı sebep gösterilerek belediye zabıta memuruna vekâleten de olsa tahsildarlık görevi verilebilir mi? 2- Zabıta memuru encümende üye olarak görev alabilir mi? Belediyemiz zabıta memuru belediye başkanınca encümene seçilmiştir. Zabıta memurunun encümene sunacağı para cezası, işyeri kapatma vb işlemlerde zabıta encümen üyesi olarak imza atabilir mi? 3- Belediye meclisince 2006 yılında zabıta maktu fazla çalışma ücreti olarak 60,00 YTL olarak belirlendi 2007 yılında bir karar alınmadan 60,00 YTL 2007 yılında da ödenebilir mi yoksa yeni bir meclis kararı mı gerekmektedir? 4- Jandarma tarafından kahvehanelerde tutulan tutanaklara göre belediyemiz encümenince ceza kesilmektedir. Kesilen bu idari para cezasının mal müdürlüğüne mi yatırılması gerekmektedir? 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre idari para cezası devlet hazinesine ödenir denilmektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 09.01.2007