Görüntü kirliliği

Kontder Kullanıcısı -

Beldemizin çarşı merkezinde bulunan binalarımız sıvasız ve boyasızdır bu durum görüntü kirliliğine ve estetik açıdan göze iyi bir görüntü vermemektedir. Bu olumsuzluğu ortadan kaldırmak için belediye meclisimiz mevcut binaların sıvanıp ve boyanması yönünde karar almış ve bu karar bina sahiplerine 6 aylık süre verilerek bildirilmiş olup, 6 ayın sonunda yapılan denetimler sırasında bina sahiplerinin her hangi bir sıva boya işlemlerini yapmadıkları anlaşılmıştır. Belediyemizce bu konuda yapı sahiplerine her hangi bir idari para cezası işlemi yapılabilir mi? Yapılırsa hangi kanun hükümlerine göre hareket etmemiz gereklidir?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.01.2007

İller Bankasından taşıt kredisi alınması

Kontder Kullanıcısı -

Belediye meclis kararı ile yapılan ancak 5393 sayılı Belediye Kanununun 68/e maddesine göre İçişleri Bakanlığının onayı olmadan belediye başkanınca İller Bankasından taşıt alımı için kredi talep edilmiştir. İşlemler son aşamaya getirilmiştir. Onay alınmadan yapılan bu borçlanma işleminden muhasebe yetkilisi olarak kullanılan kredinin muhasebeleştirilmesinden, taşıt alımı için nakit olarak harcanmasından tarafımın herhangi bir sorumluluğu olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.01.2007

Vekalet ve vekalet aylığı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz, norm kadro standartları cetvelinde D1 grubunda olduğundan 13 memur kadrosu ihdas edilmiştir. İhdas edilen bu kadrolardan iki tanesi boş olarak ihdas edilen 4 kadro dereceli yazı işleri ve hesap işleri müdürlüğü kadrolarıdır. Belediyemiz 9 memur ve 2 geçici işçi ile hizmet vermektedir. 1- 1992 yılında meslek lisesi mezunu olarak zabıta memurluğu kadrosuna, 1998 yılında da başkatiplik kadrosuna asaleten atanan, 2003 yılında da 2 yıllık yüksek okulu bitiren ve şu anda 4. derecenin 3. kademesinde bulunan Başkatibin boş olan yazı işleri müdürlüğü kadrosuna vekalet edip edemeyeceği? Vekalet edebilirse vekalet ücreti alıp alamayacağı veya vekalet ettiği kadrodan ne şekilde maaş alıp alamayacağı? 2- 1992 yılında meslek lisesi mezunu olarak muhasebeci kadrosuna atanan, 2002 yılında da 2 yıllık yüksek okulu bitiren ve şu anda 3. derecenin 1. kademesinde bulunan Muhasebecinin boş olan hesap işleri müdürlüğü kadrosuna vekalet edip edemeyeceği? Vekalet edebilirse vekalet ücreti alıp alamayacağı veya vekalet ettiği kadrodan ne şekilde maaş alıp alamayacağı? 3- Söz konusu Başkatip ve Muhasebecinin yazı işleri ve hesap işleri müdürlüklerine vekalet edemedikleri taktirde söz konusu müdürlükler boş olarak mı kalacaktır? Bu konularda tereddüde düşülmüştür.

  • Soru Cevaplandı
  • 06.01.2007

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar hakkında Danıştay 5. ve 10. dairelerinin 08.11.2006 tarihinde oyçokluğu ile almış olduğu kararla yürütmesi durdurulmuştur. Danıştay’ ın kararını da göz önüne aldığımızda 01.01.2007 tarihinden itibaren yüzde kırk oranını aşan geçici işçiler konusunda nasıl bir yol izlememiz gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.12.2006

Kabahatler Kanunu

Kontder Kullanıcısı -

Kabahatler Kanununa göre verilen cezalara uygulanacak gecikme zammı konusuyla ilgili bilgi verir misiniz? Kabahatler Kanuna göre mahkemelerce de ceza verildiğinden zabıta ve mahkemelerce verilen ceza ayırımına göre uygulanacak gecikme zammı konusunda beni aydınlatırsanız sevinirim. (Kanaatimce 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesine göre mahkeme karar verirse gecikme zammı yarısı oranında, zabıta ceza verirse gecikme zammı uygulanmaz.)

  • Soru Cevaplandı
  • 11.01.2007

Tam zamanlı sözleşmeli personel

Kontder Kullanıcısı -

5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin 3 üncü fıkrasına göre belediyemizde tam zamanlı olarak boş olan 5 inci derecedeki fen memuru kadrosunda çalışan inşaat mühendisiyim. 1) Verilecek olan ücret belirlenirken sözleşmeli personele ilişkin unvan bazında ücret tavanları tablosundan fen memuru mu yoksa inşaat mühendisi mi dikkate alınır? 2) Belediyemizde ki yazışmalarda boş olan memur kadrosu için sadece 'fen memuru' ibaresi var, fakat söz konusu tabloda fen memuru değil 'fen memuru (mes. tek. öğr.) (3/1)' ibaresi bulunmakta. Bu durumda hangi unvana göre maaş belirlenir? 3) Bakanlar Kurulunun 2006/10603 sayılı kararındaki sözleşmeli personele ek ödemenin dışında alabileceğim maksimum maaş nedir? 4) Sözleşmenin belediyemiz tarafından sebepsiz yere yenilenmemesi halinde tazminat hakkım var mı? 5) Bakanlar Kurulu kararı ile yapılan ek ödeme 2007 yılı içinde devam edecek mi ? Ederse meblağ ne olacak? 6) 2007 yılı için ücret tavanları ne zaman belirlenir? 7) Memur maaşlarına verilen zamlar tekrar bir encümen veya meclis kararına gerek duyulmaksızın bizim maaşlarımıza da aynı oran veya miktarda yansıtılır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.01.2007

Merkezi Harcama Belgeleri Yönetmeliği ve Otopark Yönetmeliği

Kontder Kullanıcısı -

1-Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Hakkında Genel Tebliğ (Sayı: 2006-1)'in 13.3 maddesinde "Anılan Yönetmelik yürürlüğe girinceye kadar, satın alınan taşınır mallar için ilgisine göre bu Tebliğ ekinde yer alan Ek-2 veya Ek-3 düzenlenerek ödeme belgesi ekine bağlanacaktır." denilmektedir bu kapsamda Ayniyat Teslim Alma Makbuzu Yerine Ek-2 Olan Taşınır İşlem Fişi belediyeler tarafından da kullanılacak mı? Yoksa Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği yürürlüğe girene kadar ayniyat teslim alma makbuzu eklenilmeye devam mı edilecek? 2-Belediye otopark hesabında biriken paranın nerelerde ve nasıl harcanacağı hususlarının cevaplanmasını arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.12.2006

İtfaiye personeli alımı, kadro ihdas iptali

Kontder Kullanıcısı -

1- Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde belediyemizde memur norm kadro kütükleri oluşturulmuş, bunun sonucunda belediyemizde 3 itfaiye eri kadrosu mevcut olup, bu kadrolar münhal durumdadır. Münhal bulunan bu itfaiye eri kadrolarına açıktan atama yapılabilmesi için Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 16. maddesi hükmü gereğince başlangıçtan itibaren sonuç aşamasına kadar nasıl bir prosedür izlenecektir? 2- Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 16. maddesinin 2. fıkrasında “ Bu sınava giren adaylardan itfaiye eri olarak atanmak isteyenler, belediyenin kadro sayısı ile aranan nitelikleri belirterek açtığı ve ilan ettiği itfaiye eri sınavına başvururlar.” Denilmektedir. Bu fıkrada geçen ilan lafzını nasıl yorumlamamız gerekmek-tedir. Bu ilanın nasıl ve nerelerde yapılması gerekmektedir? 3- 5393 sayılı Belediye Kanununun 51. maddesine dayanılarak İçişleri Bakanlığınca hazırlanacak Zabıta Yönetmeliği ne zaman yayımlanacaktır? 4- Belediyemizde norm kadro ile ilgili esaslar çerçevesinde memur kadro kütüğü oluşturularak 3. derece 1 adet hesap işleri müdürlüğü kadrosu ihdas edilmiştir. Bu kadro halen dolu olu, Hesap İşleri Müdürü-nün müktesebi 2. derecenin 5. kademesidir. Tahsil durumu ise lise mezunudur. Norm kadro ile ilgili esaslar-daki (l) sayılı kütükte hesap işleri müdürlüğü kadrosu 11070 unvan kodu ile gösterilmiş, en üst 1 ve en alt 4. derece verilmiştir. Bu durum göz önüne alınarak, müktesebi 2. derecenin 5. kademesi olan ve lise mezunu olan Hesap İşleri Müdürünün 3. derece kadrosu meclis kararı ile iptal edilip, 2. derece hesap işleri müdürü kadrosu ihdas edebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.12.2006

Memurlara yapılan maaş zammı işçilere uygulanabilir mi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz ile Belediye-İş Sendikası arasında imzalanan sözleşmenin 2. yıl için ücret zammı ile ilgi-li maddesinde sözleşme süresince memurlara getirilen her türlü ücret artışları ve seyyanen ödenen tüm ücret-ler işçilere de aynen uygulanır denmekte. Sözleşmenin süresi de 14.01.2007 tarihinde sona ermektedir.Yeni sözleşme 15.01.2007 tarihinden itibaren yürürlüğe girecektir. 2007 yılı memur maaş zamları 01.01.2007 ta-rihinden itibaren geçerli olduğu takdirde nasıl bir uygulama yapmamız gerekir. Ayrıca memurlara 2006 yılı 1. altı ayı enflasyon farkı olarak 01.07.2006 tarihinden itibaren verilen zam gibi, 2006 yılı 2. altı ayı için 01.01.2007 tarihinden itibaren verilebilecek bir zam işçilere de uygulanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.11.2006

Yetki belgesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz adına ruhsatlı 1983-2003-2006 model 3 adet şehirlerarası otobüs vardır. 3 otobüsle halkımıza düğün, nişan, cenazelerde, okul gezilerinde kiraya vermek, takımların deplasman maçlarına otobüs tahsis etmek görevlerimiz arasındadır. Buna göre karayolları yetki belgesi almamız gerekiyor mu? Gerekiyor ise hangi yetki belgesini almamız gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.11.2006

Spor kulüplerinin halı saha işletmesinde izlenecek yöntem

Kontder Kullanıcısı -

Beldemizde mülkiyeti şahsa ait arazide, işletmesi spor kulübüne ait halı sahaya ruhsat verebilmemiz için istenecek belgeler ve izlenecek yöntem nedir.?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.11.2006

Arazi tazminatı, su gelirleri tahsilinde fatura, izinsiz maaştan kesinti

Kontder Kullanıcısı -

1-Belediyemiz fen işleri servisinde mühendis ve tekniker kadrolarında çalışmakta olan personel şehir merkezinde belediye tarafından yapılmakta olan kaçak yapıların takibi, kilit taşı döşemesi işlerinin kontrolü, kanalizasyon işlerinin kontrolü ruhsatı kesilen binaların aplikasyon su basman ve demir vizelerinin yapılması, çocuk park ve bahçelerinin yapılması, revizyon imar planı için kadastral durumların arazide uyum kontrollerinin yapılması vb... gibi işleri yaptıklarından dolayı zam ve tazminatları belirleyen mezkur kararnamenin ll sayılı cetvelin (E) teknik hizmetler bölümünün 6. fıkrası gereğince arazi tazminatı verilip verilemeyeceği, 2-Mal müdürlüğü resmi dairelerin su tüketimleri için Belediyemizden fatura istemektedir. Biz ise tahsilat makbuzu verebileceğimizi söyledik. Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğine göre tahsilat makbuzu fatura yerine geçer mi? Ayrıca fatura kesilebilir mi? 3-Belediyemizin gayrimenkullerinde kiracı olarak oturan ve kira bedelini zamanında ödemeyen personelin maaşından, hesap işleri müdürü olarak belediye başkanı talimat vermeden kesinti yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.11.2006