Meclis üyesi başkan yardımcılarına huzur hakkı ödenmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye meclis üyeleri içerisinden seçilen 4 başkan yardımcısına, belediye başkanı ödeneğinin 2/3'ünü aşmamak üzere ve sosyal güvenlik kurumu ile ilişkilendirilerek ödeme yapılmaktadır. Meclis üyesi başkan yardımcılarına bu ödeme harici katıldıkları meclis toplantılarına ait huzur hakkı ödenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.05.2006

Meclis üyeleri arasından görevlendirilen başkan yardımcısının tedavi giderleri

Kontder Kullanıcısı -

Öncelikle bizlere bütün konularda yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Benim sorum şu? 5393 sayılı kanuna göre görevlendirilen Belediye Başkan Yardımcımız emekli sadığı ile ilişkilendirilmiştir. Böyle görevlendirmede bu kişinin tedavi yardımından nasıl faydalanacaktır. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda ve Tedavi Yönetmeliğinde tedavinin nasıl olacağı açıklanmış olup, bu konuda Belediye kanununda ve diğer mevzuatta bir açıklık yoktur. Bizi bu konuda aydınlatırsanız memmun olurum. Başarılar dilerim.

  • Soru Cevaplandı
  • 13.03.2006

Yönetmeliklerin yayımlanması

Kontder Kullanıcısı -

>P>5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesi (m) bendine göre belediye meclisince çıkarılacak olan yönetmeliklerin yayımının ne şekilde yapılması gerektiği konusunda bizleri aydınlatırsanız memnun oluruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 13.04.2006

Başkanlık divanı seçimi

Kontder Kullanıcısı -

Mudanya Belediyesi olarak 28.03.2004 Mahalli İdareler Genel Seçimlerinin ardından yaptığımız 2. birleşim birinci toplantısında (03.06.2004 tarihinde) başkanlık divanı ve meclis 1. ve 2. başkan vekilleri seseçimlerini yaptık. Bu secimde ilk 2 yıl görev yapacak arkadaşlarımızı seçtik. Bu konu ile ilgili olarak size sorulan soru karşılığında 05.01.2006 tarihli cevabınızda mahalli idareler seçimine kadar görev yapacak olan divanın seçiminin 2006 yılı Nisan ayı meclis toplantısında yapılması gerektiğini ve 2 yılın hesabında 28.03.2004 tarihinin esas alınması gerektiğini belirtmişsiniz. Ancak 5393 sayılı Yasa kapsamında belirlenen Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 19. maddesinde ise 2 yılın hesabında başkanlık divanının seçildiği ay esas alınır ve 2. yılın sonunda aynı ayda 2. dönem başkanlık divan seçimi yapılır denilmektedir. Bu durumda bir çelişki doğmaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.04.2006

Karar yeter sayısı

Kontder Kullanıcısı -

Mart ayındaki meclis toplantısında imar tadilatının onanması ile ilgili açık oylama sonucunda 4 kabul, 4 çekimser ve 1 ret oyu kullanılmıştır. Bu oylama sonucunda meclis kararı kabul mü yoksa ret mi olacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.03.2006

İlçe ve ilk kademe belediye meclislerinin bütçe ve imarla ilgili olanlar dışındaki kararlarının yürürlüğe girmesi

Kontder Kullanıcısı -

Meclıs kararlarının yururluge gırmesı ıle ılgılı verdıgınız acıklamalara karsılık bende bır sey soracagım. Açıklamalarınızdan ve kanundan anladıgım kadarıyla alınan kararlar buyukşehır ilçe merkez beledıyelerınde kaymakama gonderılemedi veya gonderılmedı ise alınan bu kararların(butce ve ımar kararları harıc)yururluğe gırmesı veya bu bıldırım yapılmadan uygulamaya sokulması yasalmıdır? Bu uygulamalar yapılabılırmı? Örneğin yapılan komısyon secımlerı, yapılan encumen secımlerı ne kadar uygulanabilir olur? BUralarda alınan kararlar nekadar yasal olur? Saygılarımla huseyın esen

  • Soru Cevaplandı
  • 08.03.2006

Meclis kararlarının yürürlüğe girmesi

Kontder Kullanıcısı -

Sayın hocam aşağıda yazılı konu hakkında 25.01.2006 tarihinde internet sitenizden e-mail atmıştım, görüşleriniz hakkında bu güne kadar cevap alamadım. Tekrar aşağıda yazılı husus hakkında aydınlatıcı bilgilerinize ihtiyaç duyulmuştur. SORU; Mudanya Belediyemiz Bursa Büyükşehir Belediyesine bağlı Büyükşehir ilçe merkez belediyesi olmuştur. 5393 Sayılı Belediye Kanununun 23 ncü maddesi ve 5216 Sayılı Kanunun 14 ncü maddesi ile Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 17 nci maddesi uyarınca Meclis kararlarımız kesinleştiği tarihten itibaren yedi gün içinde Bursa Büyükşehir Belediyesine gönderiyoruz ve Kesinleşen meclis kararlarının özetleri yedi gün içinde de uygun araçlarla halka duyurulmaktadır. Ancak, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 18 nci maddesi uyarınca Meclis kararlarının yürürlüğe girmesi hususunda tereddüde düşülmüş olup, Mudanya Kaymakamlık Makamı 5393 sayılı kanunun 23 ncü maddesi ile Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 18 nci maddesi uyarınca Belediye Meclisimizin almış olduğu kararları kesinleştiği tarihten itibaren yürürlüğe girmek üzere Kaymakamlık Makamına gönderilmesi istenilmektedir. Meclis kararlarımız kesinleştiği tarihten itibaren yedi gün içinde Bursa Büyükşehir Belediyesine gönderdiğimizden ve onaylanıp gelmesi zaman aldığından süresi içerisinde Kaymakamlık makamına gönderemiyoruz. “Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin Meclis Kararlarının Yürürlüğe girmesi ile ilgili 18 nci maddesi uyarınca Meclis kararları iki suret olarak mülki idare amirliğine gönderilir. Büyükşehir ilçe ve ilk kademe belediyelerinin imar ve bütçe dışında kalan meclis kararları Büyükşehir belediye başkanına gönderilir denildiğinden” Büyükşehir Belediyesine bağlı olan belediyemizin meclis kararlarının yürürlüğe girmesi için Kaymakamlık Makamına mı, yoksa Büyükşehir Belediye Başkanlığına mı göndereceğimiz hususunda bilgi vermenizi arz ederim. 28.02.2006 Seyit YILMAZ Mudanya Belediyesi Yazı İşleri Müdürü

  • Soru Cevaplandı
  • 28.02.2006

İmar Kanununun 17.maddesine göre yapılan satışlarda meclis kararı

Kontder Kullanıcısı -

İmar planları sonucu bir vatandaşın parselinin bir kısmı yola terk edilmesi ve bir taraftan da yoldan ihdası gerekiyor.Yoldan ihdas edilecek kısım belediyemiz adına tescilleneceğinden ilgili vatandaşa satış yapmak için 5393 sayılı kanunun 18-e maddesine göre meclisten karar almak gerekir mi? 5393 sayılı kanunun uygulanmayacak hükümler başlıklı 84. maddesi de gözönünde bulundurularak açıklanması için şimdiden teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.02.2006

Belediye meclisince oluşturulan denetim komisyonuna evrakların verilmemesi

Kontder Kullanıcısı -

5393 sayılı Belediye Kanununun 25. maddesi gereği nüfusu on binin üzerindeki belediyelerde oluşturulan denetim komisyonu ocak ayı meclis toplantısında seçilir ve bir önceki yılın hesaplarını inceler hükmü vardır. Belediye binası içinde uygun bir yerde yer temin ettikten sonra komisyonun istediği evrakları verir ve inceleme yapılır. Bizim durumumuz biraz farklı gelişti ;1 şubat 2005 tarihine kadar evraklar hazır olmadığı beyan edilerek evrak teslimi yapılmadı. Bunun üzerine başkanlık makamına yazdığımız bir dilekçe ile 2005 yılına ait evrakların bir tutanak ile denetim komisyonuna teslim edilmesini istedik. Fakat 28 şubat 2005 tarihi olasına rağmen henüz evraklar teslim edilmedi. Bu yüzden denetleme başlamadı. Belediye Meclis Çalışma Yönetmeliğinde bu konu ile ilgili amir bir hüküm olmadığı için sizden bilgi almak istedik: Bu duruma göre; 1-denetleme hiç yapılmazsa çıkacak hukuki sonuç nedir? 2-çıkacak hukuki sonuç biz komisyon üyelerini nasıl etkiler? 3- bu konuda mart ayı meclis toplantısında meclis üyelerini bilgilendirmek gerekiyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.02.2006

Belediye meclis üyelerinin tedavi giderleri

Kontder Kullanıcısı -

Sayın Hocam 1-Tıp Fakültesinde tedavi gören Meclis Üyesinin Hastane Masrafları Belediye Bütçesinden Ödenebilirmi. 2-Meclis Üyesine Mağduriyetinin giderilebilmesi için(hastane masrafları için)nakdi yardım yapılabilirmi Acil olarak cevap verebilirseniz memnun olurum olurum. Saygılarımla

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2006

Denetleme formatı

Kontder Kullanıcısı -

( A C İ L ) Denetim Komisyonunun yapacagı denetleme için denetleme formatı var mı? yoksa eski lahiyaları mı kullanacagız.teşekkürler..

  • Soru Cevaplandı
  • 21.01.2006

Denetim komisyonu ve bilgi belge istemi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Meclisince kurulan araştırma komisyonunun yasal dayanağı nedir. Bu komisyon istediği bilgilere ulaşmak için personel dahil, kişilerin bilgisine başvurabilir mi? Belediye Başkanından belli bir zaman dilimine ait belgeleri resmi yazı ile topluca isteyebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.12.2005