2560 sayılı Kanunun 25 inci maddesi

Kontder Kullanıcısı -

2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanununun 25 inci maddesi ile ilgilidir. İSKİ ve diğer su kanalizasyon idarelerince yapılan yağmur suyu yapımına ait imalat bedellerinin 25 inci maddeye istinaden büyükşehir belediyelerinden mi, yoksa merkez ilçe belediyelerinden tahsil etmesi gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.08.2011

Sözleşmeli personele kıdem tazminatı

Kontder Kullanıcısı -

5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin 3 üncü fıkrasına göre, çalışan tam zamanlı sözleşmeli memurlar kendi istekleri ile görevlerinden istifa etmeleri durumunda kıdem tazminatı alabilirler mi? Mücbir nedenlerle sözleşme tek taraflı fesh edilebilir denmektedir? Bu mücbir sebepler nelerdir? Bu sebeplerden dolayı kıdem tazminatı ödenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.08.2011

Sözleşmenin devri hali, kamu yararına çalışan derneklere araç hibesi veya tahsisi

Kontder Kullanıcısı -

1-Belediye'ye ait mülkün 3 yıl süreyle kiralanmasının ardından, henüz süre dolmadan kiracının sözleşmeyi bir başkasına devretmesi, daha doğru bir ifadeyle henüz sözleşme bitmeden aynı şartlarda ilk kiracı yerine başka bir şahsın kira sözleşmesine taraf olması için encümen kararı mı gereklidir, yoksa ita amiri olarak belediye başkanının oluru yeterli midir? 2-Bildiğim kadarıyla, belediyelerin kamu yararına çalışan derneklere araç hibesi/tahsisi mevcut düzenlemelere göre imkan dahilinde bulunmamaktadır. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 29 uncu maddesinden hareketle; "Dernek, Vakıf, Birlik, Kurum, Kuruluş, Sandık ve Benzeri Teşekküllere Genel Yönetim Kapsamındaki Kamu İdarelerinin Bütçelerinden Yardım Yapılması Hakkında Yönetmelik" uyarınca, kamuya yararlı derneklere ayni ya da nakdi yardım mümkün müdür? Eğer mümkün değilse, cüzi bir meblağ karşılığı, belirli süreliğine taşıt tahsisi söz konusu olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 23.08.2011

Kıdem tazminatı

Kontder Kullanıcısı -

1) İlk sigortalılığa 1994 yılında başlayan, son 12 yıldır belediyede görev yapan ve yaklaşık 6000 gün sigortalılığı bulunan işçi Emeklilik için yaş dışındaki diğer şartların tamamlanması durumunda Sosyal Güvenlik Kurumundan yazı alıp kurumuna vererek kendi isteği ile işten ayrılıp kıdem tazminatını alabilir mi? 2) İşçi, 6111 sayılı Kanun kapsamında devredilmesi durumunda yeni kurumunda aynı şekilde kıdem tazminatını alabilir mi? Şayet alabilirse belli bir süre yeni kurumunda çalışma şartı var mıdır? Ayrıca sendika sözleşmesinde kıdem tazminatı 2 katı hesaplanır denmektedir. Bu şekilde emeklilik için yaş dışındaki diğer şartların tamamlanarak alınacak kıdem tazminatı sendika sözleşmesine göre mi hesaplanır?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.08.2011

Sözleşmeli ekonomist

Kontder Kullanıcısı -

1) 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesi gereğince sözleşmeli personel olarak belediyelerde iktisatçı (ekonomist ) unvanımla çalışabilir miyim? 2) Ekonomist unvan kadrosu ile Belediyelerde sözleşmeli personel ne kadar maaş alır?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.08.2011

Yapı kullanma belgesi olmayan işletmelerin imar konusunda nasıl değerlendirileceği

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları Yönetmeliğinin 23.maddesinin ikinci fıkrası, “Yetkili idareler, ikinci ve üçüncü sınıf gayrisıhhî müesseseler için yapılacak beyan ve incelemelerde; insan sağlığına zarar verilmemesi, çevre kirliliğine yol açılmaması, yangın, patlama, genel güvenlik, iş güvenliği, işçi sağlığı, trafik ve karayolları, imar, kat mülkiyeti ve doğanın korunması ile ilgili düzenlemeleri esas alır” hükmü bulunmaktadır ve yapı kullanma belgesi olmayan işletmelerin imar konusunda nasıl değerlendirileceği konusunda tereddüt oluşmuştur. Aynı zamanda Belediyemiz Yapı Kontrol Müdürlüğü söz konusu yapı kullanma izin belgesi olmayan işyerlerine 12 Ekim 2004 tarihi öncesi yapılmış olsalar dahi 3194 sayılı İmar Kanununun 32. maddesine göre işlem yapmakta ve yapılan işlemlere istinaden İşyeri Açma ve Çalışma ruhsatına esas işlem yapılması (ruhsat iptali vb.) için Müdürlüğümüze bildirilmekte olup, bu durum çelişkili uygulamaların oluşmasına neden olmaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 19.08.2011

Raporlu personelin istirahat yeri

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde görevli kadrolu bir işçimiz yedi gün rapor aldı. Fakat raporlu olduğu günleri il dışında geçirdiği tespit edildi. Bunun üzerine evine zabıta gönderilerek evde olmadığına dair tutanak tutuldu. İşçinin beş gün dışarıda, iki gün evde olduğu tespit edildi. Konu, şu an disiplin kurulunda. Belediye olarak ayakta tedavi yaptırıp rapor alan işçi ya da memura tutanak tutma gibi bir hakkımız var mı? Eğer varsa disiplinde ne gibi cezalar verebiliriz? Torba Yasada memurun raporlu günlerini ikamet ettiği yerde geçirme zorunluluğu kalktı, aynı işlem işçi içinde geçerlimi yoksa işçiler aynı yerde mi geçirmek zorunda?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.08.2011

Şube müdürlüğüne atanma

Kontder Kullanıcısı -

İlçe Özel İdare Müdürü isteği halinde, eğer idare de isterse İl Özel İdaresinde şube müdürü olarak görev yapabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.08.2011

Teknikerin unvan değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

Belediye tekniker unvanı açmak istese sınava girecek personelin bölümlerini belirleyebilir mi? Yani sadece şu bölümler başvurabilir diyebilir mi? Veya her teknik bir yüksek okul bitirmiş her personelin sınava başvurusunu kabul etmek zorunda mıdır? Veya açtığı kadro sayısının kaç katı başvurabilir ve bu başvuru sayısını geçerse bir eleme yapabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.08.2011

İtfaiye çavuşu veya amirliğine atanma

Kontder Kullanıcısı -

1993 yılında Burhaniye Belediyesinde itfaiye eri olarak göreve başladım. Bu sene iki yıllık Balıkesir Üniversitesi Edremit Meslek Yüksek Okulu Makine Bölümünü bitirdim. İntibak yapılması için belgelerimi verdim. Belediyemiz de itfaiye amirlik kadrosu boşta, ben o kadroya talip iken norm kadro olayından dolayı derecem 4/3 iken 3/2 ye düşürüldü, daha sonraki yıllarda 1/3 üne düşeceği söyleniyor. Şu anda beni vekaleten itfaiye çavuşu kadrosuna atadılar. Ben daha fazla beklerken umduğum olmadı. Sizden ricam yapılan görevlendirmenin doğruluğunu değerlendirip yanlış yapılan bir şeyler var mı? Yanlış var ise ne yapmalıyım lütfen bana yol gösterin. Ayrıca tekniker kadrosuna geçemiyorum geçersem GİH kadrosundan çıkmam gerekiyormuş. Ben ise itfaiyede ilerlemek istiyorum ne yapmalıyım.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.08.2011

Görevde yükselme ve kazanılmış hak

Kontder Kullanıcısı -

3500 nüfuslu bir belde belediyesinde 1983 yılında lise mezunu zabıta memuru kadrosunda göreve başlayan kişi 1998 yılında yine lise mezunu iken yazı işleri müdürlüğüne asaleten atanabilir mi? 2007 yılında norm kadro esnasında lise mezunu olduğu halde 1.dereceden veya başka bir dereceden yazı işleri müdürlüğü kadrosu alabilir mi? 2008 yılı Ekim ayında 2 yıllık önlisans ev ekonomisi bölümünü bitirdiğinde 1999 yılında görevde bulunmuş olması ve hizmet süresi dikkate alındığında müdürlük hususunda kazanılmış hak iddia edebilir mi? Aynı belde belediyesinde 1996 yılında lise mezunu trafik zabıtası kadrosunda aday memur olarak göreve başlayan memurun 1998 yılında hesap işleri müdürü olarak asaleten ataması yapılabilir mi? 2007 yılında norm kadro dağıtımında lise mezunu iken, 4.dereceden mali hizmetler müdürü kadrosunu alabilir mi? Halen lise mezunu olan memur 1998 yılındaki müdürlük ataması ve 1999 da görevde olması sebebiyle kazanılmış hak iddiasında bulunabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.08.2011

Eski yapılara yapı kullanma izni verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

2981 sayılı İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 sayılı İmar Kanununun Değiştirilmesi Hakkında Kanunun; Geçici Madde 2’nin b bendinde “6785 sayılı İmar Kanunun ek madde 8 kapsamına giren alanlarda 10 Ocak 1975 tarihinden önce yapılmış yapıların yapı kullanma izni almış kabul edildiği” belirtilmektedir. Özel idarelerin yetki sahasında köylerde 1975 yılından önce yapıldığı belirtilen evler var. Bunlar bizden yapı kullanma izni alınmış sayıldığına dair yazı istiyorlar. Biz böyle bir yazı vermeden önce 1975 önce yapıldığının ispatı için resmi bir evrak istiyoruz. Bu bağlamda elektrik, su aboneliği ya da kadastro kayıtları gibi evraklar istiyoruz. Bu anlamda muhtarın beyanı kabul edilebilir mi? Yapının 10 Ocak 1975 önce yapıldığını muhtar bir yazıyla beyan ederse bununla yapı kullanma izni almış kabul edilir diye yazı verebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.08.2011