Harcama yetkilileri ve gerçekleştirme görevlileri

Kontder Kullanıcısı -

5018 sayılı Kanunun 11. maddesi üst yönetici ve yetkilerini, 31. maddesi harcama amirleri ve yetkilerini, 32. madde harcama talimatı ve sorumluluklarını, 33. madde giderlerin gerçekleştirilmesi ile ilgili gerçekleştirme görevlilerini, 61. madde de muhasebe hizmetleri ve muhasebe yetkilerinin görev ve yetkileri tanımlanmaktadır. Belediyemizde bir adet avukat vardır. Hukuk müdürlüğüne de vekâleten bakmaktadır. Bu kişi konum olarak direk belediye başkanına bağlıdır. Kendisine vermiş olduğu vekâletle belediyemizin bütün davalarına girmektedir. Bilindiği üzere davalar Belediye Müdürlüklerine değil Belediye Başkanlığı adına açılmaktadır. Bu nedenle de Mahkeme harç ve giderleri ödeneği bu müdürlüğün bütçesine konmuştur. Belediyemiz leh ve aleyhine açılan davalardan sonuçlarını raporlayıp ekleri ile birlikte ödenmek üzere belediye encümenine sunan da kendisidir. Ancak ödeme aşamasında ödeme emrine ne harcama amiri nede gerçekleştirme görevlisi olarak imza atmamaktadır. 5018 sayılı Kanunu incelediğimizde, girmiş olduğu davaların takibini kendi yaptığı ve ödeme aşamasına getirdiği için gerçekleştirme görevlisi olarak imza atması gerektiği kanaatindeyim. Örneğin Bir Kamulaştırma bedel tespiti davası vardır. Dava kendisi tarafından açılmıştır, Davanın takibi 2 yıl boyunca kendisi tarafından takip edilmiştir. Arsa m2 fiyatı davaya giren bilirkişiler tarafından tespit edilmiştir. Mahkeme davayı sonuca bağlamış kendisine bile avukatlık vekâlet ücreti tespit etmiştir. Mahkeme kararını, ödenmek üzere ekleri ile birlikte raporlayarak belediye encümenine getirmiştir. Burada kamulaştırma bedelinin ödenmesinde harcama yetkilisi İmar Müdürü, davayı takip ederek ödeme aşamasına getirdiği için de kendisinin (avukatın) gerçekleştirme görevlisi olacağı kanaatindeyim. Belediye avukatının belediyemiz leh ve aleyhine girdiği davalarda hiç bir kanuni bir sorumluluğu yok mudur da ödeme emrine harcama amiri veya gerçekleştirme görevlisi olarak imza atmamaktadır? Eğer sorumluluğu yoksa; Belediye İle ilgili davalarda Sayıştay Başkanlığına kim hesap verecek, belediye davalarında karşı tarafla anlaşarak rant sağlarsa ne olacak, temyize gönderilecek belgeler zamanında gönderilmezse sorumlusu kim olacak, sonuçlanan davaların ödenmesi geciktirilirse oluşacak giderler kime zimmet yazılacaktır? Sonuç olarak belediye avukatımızın girmiş olduğu davalar da harcama amiri veya gerçekleştirme görevlisi olarak konumunun belirlenmesine yardımcı olmanız hususunda gereğini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.08.2011

Unvan değişikliğinden önce intibak

Kontder Kullanıcısı -

657 sayılı Kanuna tabi memurum. 4-5 sene önce teknisyen kadromu aldım. Daha sonra Mersin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknikerliğini bu yıl bitirdim. Diplomamı personel müdürlüğüne dilekçeyle verdiğimde bana sadece intibakım yapılarak derece alabileceğimi tekniker kadrosuna ancak unvan değişikliği sınavından sonra geçebileceğimi ve tekniker maaşımı ancak sınavdan sonra alacağımı söylediler bunu üzerine yaptığım araştırmalarda bu maaşı diploma verilir verilmez hak eden birçok karar ve temyiz kurulu kararları okudum. Örneğin 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararında zam ve tazminatlarımızın ödenmesi gerektiği açıkça belirtilmektedir. Bu konuda acilen aydınlatılmam konusunda bilgilerinize sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 02.08.2011

Kayda alınan vergi gelirinin yanlışlıkla iadesi ve yeniden hesaba alınması

Kontder Kullanıcısı -

20.07.2011 tarihinde TEDAŞ tarafından gönderilen 153,40 TL elektrik tüketim vergisi belediye hesabına gelir kaydedildi. 02.08.2011 tarihinde bankada çalışan memur hata yaparak tekrar 153,40 TL TEDAŞ hesabına geri göndermiş. 11.08.2011 tarihinde yapılan bu hatayı düzeltmek için TEDAŞ’ın hesabından 153,40 TL tekrar belediyenin hesabına geri girildi. Bu işlemlerin muhasebe kaydının nasıl yapılacağını hususunda cevabınızı bekliyoruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 02.08.2011

Özel Kalem Müdürlüğüne atanma

Kontder Kullanıcısı -

İlçe nüfusu 100 bin üzeri olan belediyemizde, Özel Kalem Müdürü atama şartları nelerdir? Hangi şartlarımız olursa özel kalem müdürlüğü kadromuz olur?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.07.2011

Unvan değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

İl Özel idaresinde memur olarak görev yapıyorum. Ticaret Meslek Lisesi bilgisayar programcılığı mezunuyum. Unvan değişikliği ile teknisyen kadrosuna geçebilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.07.2011

Sendikal haklar

Kontder Kullanıcısı -

Sürekli işçi kadrosundayım, sendikalıyız, ancak 2010 yılının Nisan ayında sözleşmemiz bitmesine rağmen sözleşme yenilenmedi. Sendika üyeleri Başkanımızla görüşmeye geldiğinde, Başkanımız sıfır zam demiş ve bir daha da gelmediler. Memurlar zamlarını almasına rağmen biz alamadık. Sendika arabulucuya göndermesi gereken evrakları göndermiyor. Bu şekilde bizi oyalıyor. İşçi sayımız fazla olmadığından bizimle ilgilenmiyorlar. Biz işçiler olarak ne yapabiliriz? Nereye başvurmamız lazım?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.07.2011

1- Belediyemiz dışarıdan hibe yolu ile belediye tüzel kişiliğine, belediye meclisinden karar alarak şirket alabilir mi?

Kontder Kullanıcısı -

İyi çalışmalar hocam, Belediyemiz dışarıdan hibe yolu ile belediye tüzel kişiliğine Belediye Meclisinden karar alarak şirket alabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.07.2011

Sözleşmeli personelin sendika üyeliği ve mali hakları

Kontder Kullanıcısı -

Bildiğim kadarı ile 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. maddesine göre tam zamanlı çalışan personel sendikaya üye olabiliyor. Peki belediyenin yapmış olduğu sözleşmede maaş haricinde başka bir ücret alınamayacağından bahsediliyor. Ancak başka belediyede aynı statüde çalışan arkadaşlarımız sendika haklarından yararlanmaktadır. (iyileştirme, ticket vb.) bu durumun tarafımızdan açıklığa kavuşmasında yardımcı olursanız sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.07.2011

Kaçak yapıların yapı ruhsatına bağlanması

Kontder Kullanıcısı -

Biz 1999 yılında kurulmuş küçük bir beldeyiz. Belediye olarak bu güne kadar hiç yapı kullanma ruhsatı ve yapı kullanma izni vermedik. Şimdi eski ve yeni binaların hepsine ruhsat vermek istiyoruz. Yapılacak yeni binalara da yürürlükte olan işlemleri uygulayacağız. Acaba Beldemizde bulunan binaların hepsine nasıl yapı kullanma ruhsatı ve yapı kullanma izni verebiliriz? Eğer verebilirsek ne gibi işlemler yapmalıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.07.2011

Belediye zabıta memurlarının kıyafet ve fazla mesai ücretleri ile zabıta hizmetleri dışında görevlendirilmeleri durumu

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Zabıta Yönetmeliğinin 42 inci maddesinde, zabıta memuruna, zabıta hizmetleri dışında başka bir görev verilemeyeceği, açıkça belirtilmekte olup; 1-Kadrosu zabıta memuru olup da, 6 aylık veya 1 yıllık süreler ile veya süresiz olarak başkanlık oluru alınmak suretiyle, zabıta memurlarının belediyemize ait başka birimlerde görevlendirme yapılmak suretiyle çalıştırılmaları mümkün mü? 2-Görevlendirme yapılan bu personeller görevlendirildikleri birimlerde sivil kıyafetle,normal sivil personellerin uymak zorunda olduğu mesai saatleri içerisinde çalışmaları ve zabıtayla ilgili hiçbir iş ve işlem yapmamaları hiç bir evraka imza atmamaları halinde, kendilerine zabıtaya ödenen fazla mesai ücreti ödenebilir mi ?, 3-Zabıta memurlarına yapılan resmi kıyafet yardımından faydalanmaları mümkün mü? 4-Şayet fazla mesai ücreti ödenmesi ve kıyafet yardımı yapılması mümkün değil ise, harcama yetkililerinin ve gerçekleştirme görevlilerinin bu konudaki sorumluluğu nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.07.2011

Tekniker kadrosuna atanma

Kontder Kullanıcısı -

2006 yılında lise mezunu olarak KPSS sınavına girdim. 2007 yılında Selçuk Üniversitesi MYO harita bölümünü bitirdim. 2008 KPSS yapılmadan belediye zabıta memuru olarak atandım. memuriyette okulu bitirmediğim için intibakım yapılmıyor. Devlet Personel Başkanlığının 19.02.2009 tarihli ve 2794 sayılı mütalaasında; "haklarında intibak hükümleri uygulanamayanların ise, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik hükümleri uyarınca yapılacak öğrenim seviyelerine uygun görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarına katılabilecekleri mütalaa edilmektedir." görüşüne göre, unvan değişikliği sınavına girip tekniker kadrosu alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.07.2011

Sözleşmeli personel istihdamı

Kontder Kullanıcısı -

Nüfusu 7700 olan bir ilçe belediyesinde sözleşmeli olarak çalışmaktayım. Belediyemizin personel giderleri % 40'ın üzerinde bulunuyor. İnsan kaynaklarında çalışan bir arkadaş personel giderleri % 40'ın altına düştüğü zaman sözleşmeli personel istihdamı otomatik olarak iptal olur. Sözleşmeli personel çalıştırılamaz. Devlet Personel Başkanlığından atamayla personel istenir dedi. Çalışmaya devam ettiği zamanda başkana zimmet çıkar dedi. Araştırmalarımıza rağmen böyle bir ibare bulamadık. Bize yardımcı olursanız seviniriz.

  • Soru Cevaplandı
  • 26.07.2011