Eski mezarlıktan yeni mezarlığa nakil yapılmasında usul

Kontder Kullanıcısı -

İlçemizde halen kullanılmakta olan mezarlığımızın yanısıra kullanılmayan ve şehrin içerisinde kalmış eski mezarlığımız da mevcuttur. Söz konusu eski mezarlıkta önceki belediye başkanlarımızın da mezarları mevcuttur. Ailelerinin talepleri ile bu mezarları yeni mezarlığımıza naklederek mezarlarını Belediyemizce yaptırmak istiyoruz. Mezar giderlerini bütçemizden karşılayabilir miyiz? Nasıl bir yol izlemeliyiz? Bizleri aydınlatırsanız memnun oluruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.12.2010

İşyeri ruhsatı devredildikten sonra denetim yapılması

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 8. ve 28. maddeleri hükümleri gereğince sıhhi ve gayri sıhhi müessese ruhsatlı işyerlerinin ruhsat devri yapıldıktan sonra ilgili işyerinin 30 gün içerisinde ruhsat denetim komisyonu tarafından denetlenip denetlenmeyeceği ve ruhsat komisyon tutanağının düzenlenip düzenlenmeyeceği hususunda yasal dayanak var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.09.2011

İhtiyaç fazlası işçilerin gönderilmesinden sonra hizmet alımı

Kontder Kullanıcısı -

Ben Yeşilova Belediyesinde hizmet alımı ihalesi yapılarak temizlik şirketi adı altında işe başladım. 6111 sayılı Kanun dahilinde norm kadro fazlası ve ihtiyaç fazlası olarak gönderilecek arkadaşlar var. Bu arkadaşların gönderilmesinin gerçekleşmesi sonucunda biz hizmet alımı ile çalışan işçilerin sözleşme tarihleri dolması durumunda tekrar hizmet alımı ihale yapılarak işe devam edebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.09.2011

Kaçak yapıların yapı ruhsatına bağlanması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz belde belediyesi olup nüfusu 1200 civarındadır. 1999 yılında belediye olmuştur. 2004 yılında imar haritası yapılmış, ben de göreve Ocak 2011 de başladım. 2004 ten itibaren yapılmış olan binalar var ve bunlar imarda gözükmüyor. Biz de bu binalara proje yaptırmak ve akabinde ruhsat vermek istiyoruz. Bir anlamda yeni bir binaymış gibi işlem yapmak istiyoruz. Bu konuda yardım, görüş ve fikir alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.09.2011

Belediye encümeninin 1608 sayılı Kanuna göre işyeri kapatma yetkisi

Kontder Kullanıcısı -

Bilineceği üzere 1608 sayılı Yasa değişti. Bu yasanın birinci maddesinde; “idari para cezası ve faaliyetin menine karar verilir” denilmektedir. Benim sorum şu: belediyemiz bir işyerine daha önceleri para cezası verilmesine rağmen tretuvara mal koyarak kaldırımı işgal etmesinden dolayı bu kanunu gerekçe göstererek encümence 3 gün kapatma cezası verdik. Şahıs İdare Mahkemesine iptal davası açtı ve dava sonucu aynen şu gerekçeyle: “Yasada işyeri kapatma gibi bir ibare geçmediğinden, faaliyetten men ibaresi bulunduğundan sadece faaliyetten men edilebilir, işyeri kapatılamaz” denilerek, işlemi iptal etti. Mahkeme faaliyetten meni işyeri kapatma olarak görmedi. Faaliyetten men; Belediye Zabıta Talimatnamesinde olduğu gibi, kaldırıma mal koyamayacağı dolayısıyla men edilmiş anlamındadır. Yani idare mahkemesi tekrar bunu men edebilirsin diyor, burada anlamsız bir durum çıkmıyor mu? Biz belediye olarak bundan böyle bu suçu işlemeyi alışkanlık haline getiren ve bunda ısrar eden işyerlerine kapatma kararı veremeyecek miyiz? Bunun yaptırımı sadece para cezası mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.09.2011

Pansiyonun öğrenci yurdu kapsamında sayılması

Kontder Kullanıcısı -

Özel Öğrenci Yurtları Yönetmeliğinin 9. maddesinde işlem ve izin süresine ilişkin hükme yer verilmiştir. İlçemizde yüksekokul bulunması nedeniyle daha önce yurt olarak faaliyet gösteren işletme sahibi yurdu kapatarak aynı binada pansiyon işletmeciliği yapmak için belediyemizden işyeri açma ve çalışma ruhsatı talebinde bulunmaktadır. Bahsi geçen pansiyonun tabelasında herhangi bir öğrenci ibaresi bulunmamakla beraber mevcudunda sadece öğrenci bulunmadığı yanısıra banka memuru, öğretmen, kamu memurları da bulunmaktadır. İşletmenin yurt kapsamında bulunmaması için öğrenci sivil oranı ne olmalı, ya da siviller ile bulunan sadece öğrenci barındırmayan pansiyonda bulunanların denetlenmesi hususu hangi yetkili birimce yapılacağı hususunda bilgi verir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.09.2011

Yönetmelik çıkarılmasında görüş alınması

Kontder Kullanıcısı -

İçişleri Bakanlığından görüş alınmadan belediye meclisinde onaylanan zabıta talimatnamesi yürürlüğe konulabilir mi? Belediye tarafından çıkarılan yönetmelikleri yerel gazetede yayınlamak zorunlu mu? Yayınlanmadan uygulanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.09.2011

Gıda mevzuatı ile ilgili hükümlerin yürürlülüğü

Kontder Kullanıcısı -

Gıda Maddelerinin ve Umumi Sağlığı İlgilendiren Eşya ve Levazımın Hususi Vasıflarını Gösteren Tüzükte Değişiklik Yapılmasına Dair Tüzük’ün 1. maddesinde; “Bunların işbu Tüzük hükümlerine göre teftiş ve murakabesi Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 181 inci ve müteakip maddeleri hükümleri dairesinde yapılır “ denilmiş ve Umumi Hıfzısıhha Kanununun 181, 182 ve 183. madde hükümlerinde, anılan Tüzüğün 1. maddesinde bulunan gıda maddeleri ibaresi kaldırılmış, ancak tüzükten düşürülmemiştir. Yani kanuni dayanağı olan madde kaldırılmıştır. Bu durumda tüzüğün gıda maddeleriyle ilgili olan kısmı hükümsüz olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.09.2011

Zabıta memurlarının öncelikle öğreneceği mevzuat

Kontder Kullanıcısı -

Zabıta memuru olarak yeni atanan bir personelim, sizden isteğim işi öğrenirken nelere dikkat etmeliyim ve iyi bir zabıta olmak için mevzuatlara çalışırken öncelik olarak hangisine çalışmalıyım?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.09.2011

Teknik Müdür

Kontder Kullanıcısı -

12.01.2001 tarihinde Diyanet İşleri Başkanlığı kadrolarına devlet memuru olarak atandım. 04.05.2011 tarihinde de Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan, Konya İli Ilgın İlçe Belediyesi'ne kurumlar arası nakil yoluyla VHKİ olarak atandım. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü mezunuyum. 01.08.2011 – 15.08.2011 tarihleri arasında izinli olan Mali Hizmetler Müdürü'nün yerine vekaleten, 15.08.2011 tarihinden itibaren de müdürümüzün görev yeri değiştirildiğinden boşalan kadroya vekalet etmekteyim. Siteniz aracılığıyla sizlere sorulan sorulara vermiş olduğunuz cevaplardan görevde yükselme ve terfi ile ilgili olanlarının çoğunu inceledim. Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesinin "c" bendinin 1. cümlesi gereği, açılacak olan bir görevde yükselme sınavına 04.05.2012 tarihinden önce müracaat edemeyeceğimi biliyorum. Ancak, aynı yönetmeliğin 7. maddesinin 3. ve 4. bentlerinde geçen "Teknik öğrenim gerektiren müdürlükler" ifadesinin neyi kastettiğini tam olarak anlayamadım. Şayet Mali Hizmetler Müdürlüğü teknik öğrenim gerektiren bir müdürlük ise belediye naklen geldiğim tarih itibariyle 1 yıl sonra müdürlük için görevde yükselme sınavına girebilme hakkı elde edebileceğim, aksi takdirde öncelikle 3 yıl çalışmak kaydıyla muhasebeci, sayman olabilmek için görevde yükselme sınavına girmem gerekecek. Bu bağlamda; Hangi müdürlükler teknik öğrenim gerektirmektedir? Mali Hizmetler Müdürlüğü de bahsedilen teknik öğrenim gerektiren müdürlükler sınıfında mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.09.2011

Meclis gündemlerinin oluşturulması

Kontder Kullanıcısı -

5393 sayılı Belediye Kanununun 21 inci maddesi ile Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin 5 inci bendi gereğince, meclis gündemi belediye başkanı tarafından belirlenir. Buna göre, meclis toplantısının ilk gününde meclis üyesi tarafından; belediye başkanının belirlemiş olduğu gündem maddelerinden birinin gündemden çıkarılması için önerge verebilir mi? Hukuken, meclisin gündem maddesini çıkarma yetkisi yok ise, bu önergenin oylanmasına gerek var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.09.2011

Belediye meclis üyesi başkan yardımcısı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde Norm Kadro cetveline göre 4 adet belediye başkan yardımcısı kadrosu mevcut olup, bunun 2'si dolu 2'si boştur. Mevcutta seçilmiş meclis üyelerinden 3 adet başkan yardımcısı görevlendi-rilmiştir. 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesine göre, "nüfusu 20000-300000 arasında olan belediyelerde belediye meclis üyelerinden 3 adet başkan yardımcısı olarak görevlendirilebilir." den-mektedir. Buna göre boş olan başkan yardımcısı kadrosunun biri için seçilmiş meclis üyelerinden 4. başkan yardımcısının görevlendirmesini yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.08.2011