TARİŞ’ ten işyeri açma izin harcı alınması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz sınırları içerisinde inşaatı yeni bitmiş olan TARİŞ'e ait incir alım ve depolama tesisine işyeri açma ruhsatı vereceğiz. Ruhsat verme sırasında harç tahsil edecek miyiz? Veya TARİŞ harçlardan muaf mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.02.2011

Meclisin huzur hakkı ve encümen aylık toplantı ücretlerini belirleme yetkisi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye meclisimiz, Ocak ayı meclis toplantısında Denetleme Komisyonu üyelik seçimi görüşülürken, huzur ücretleri ile ilgili tartışmada huzur ücretlerinin, ihtisas komisyon toplantı huzur ücretlerinin ve encümen üyelerinin ödeneklerinin alınmaması hakkında karar almıştır. Bu karara göre, encümenin memur, başkan ve seçimle gelen üyelerine ücret ödenip ödenemeyeceği konusunda tereddüde düşülmüştür. Meclisin, ihtisas komisyonu, denetleme komisyonu ve meclis oturum ücretlerinin ve encümen ödeneklerinin ödenmemesi veya ödenmesi gibi bir karar alıp alamayacağı, ödeneceği durumunda tekrar meclis kararı mı alınması gerekeceği hakkında bilginize ihtiyaç duyulmuştur.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.02.2011

Zemin etüdü

Kontder Kullanıcısı -

Yapı ruhsatı düzenlenirken zemin etüdü raporu istenmektedir. 1-1. ve 2. derece deprem bölgelerinde kalan 1/1000 ölçekli uygulama imar planı bulunan alanlarda 2 katı geçmeyen toprak, kaya zeminlerde, yapılacak yapıda zemin etüdü raporu istemek şart mı? (İmar planı jeolojik inceleme raporunda 4 katı geçen binalarda incelemeler yaptırılır hükmü var.) 2-İmar planı bulunmayan kadastral parsellerde, Plansız Alanlar İmar Yönetmeliği’ne giren iskan dışı alanlarda ise söz konusu ruhsat verilecek yapı, bu konumda 2 katı geçmeyen yapılar için zemin etüdü raporu istemek şart mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 31.01.2011

İnşaat emsali 200m2’den fazla yapıların yapı denetimine tabi olması

Kontder Kullanıcısı -

1 Ocakta Türkiye’de tamamen yürürlüğe giren Yapı Denetim Kanununa göre, bodrum kat hariç, 200 m2 yi geçmeyen yapılar Yapı Denetim Kanununa tabi değildir, yeni yapılaşacak parsellerde inşaat emsali 200 m2 den fazla olup ta, 200 m2 den az inşaat yapılacak olan yerler Yapı Denetim Kanununa tabi midir? 5 yıllık ruhsat süresi içinde iskan alınmış veya alınmamış toplam inşaat alanı 200 m2 den fazla olan inşaatlarda yapılacak tadilatlar yapı denetimine tabi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.01.2011

Kabahatler Kanununa göre verilen idari para cezalarının encümende görüşülmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Zabıtasının, Kabahatler Kanununa göre verdiği idari para cezalarının tekrar encümenden geçmesi gerekir mi? Yoksa zabıtanın tuttuğu tutanaktaki miktarın hemen tahakkuk yapılması mı gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.01.2011

4735 sayılı Kanun uygulaması

Kontder Kullanıcısı -

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uyarınca açık ihale usulü ile ihalesi yapılan, park ve bahçelerin bakımı, temizlik hizmetlerinin yürütülmesinde çalıştırılacak işçi ve şoför personel, belediye içinde halkla ilişkiler biriminde ve danışmanlık hizmetlerinde yönlendirici olarak kurum içinde çalıştırılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.01.2011

Denetim Komisyonunun görev ve yetkileri

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Denetim Komisyonunun görev ve yetkisi nedir, nelere dikkat etmeli, tereddüt ettiği konuları kimlerden sormalı?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.01.2011

Seminerlerde geçici görev harcırahı durumu

Kontder Kullanıcısı -

Memuriyet mahalli dışında 18 gün süren bir eğitim seminerine görevlendirilip, yolda geçirdiği iki gün dikkate alınarak 50 TL gündelik ve gidiş, dönüş yol masraflarım için 80 TL olmak üzere toplam 130 TL harcırah hazırlanmıştır. Diğer 16 gün için yeme, içme ve konaklama kurumca karşılandığı için herhangi bir ödeme yapılmamıştır. Fakat İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü çıkışlı 24.01.2008 tarihli “Eğitim Semineri” konulu Genelgede "...Konaklama ücretinin eğitim ücretine dâhil olması halinde personele ulaşım giderleri ve 1/3 oranında harcırah ödenecektir..." denilmektedir. İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü çıkışlı 24.01.2008 tarihli “Eğitim Semineri” konulu Genelgesinin yürürlükte olup olmadığı ve verilmesi gereken harcırahın miktarı konusunda bilgi almak istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

İtfaiye teşkilatında görevlendirilen personele giyim yardımı yapılması

Kontder Kullanıcısı -

Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmeliğin 6. maddesinde “Resmî elbise (üniforma) giymek zorunda olanlar ilgili kurum ve kuruluşun özel yönetmeliklerinde belirtilen usul ve esaslara tâbidirler.”, 2. maddesinde “Bu Yönetmelik, genel ve katma bütçeli kurumlar, mahallî idareler, döner sermayeli kuruluşlar ve kamu iktisadî teşebbüsleri ile bunların iştirakleri ve müesseselerinde çalışan her sınıf ve derecedeki memurlar, sözleşmeli ve geçici görevle çalışan personel ile işçilerin kılık ve kıyafetlerinin düzenlenmesine ilişkin esasları kapsar.” denilmektedir ve 5. maddesinde de, 2 nci maddede sözü edilen personelin kılık ve kıyafette uyacakları hususlar belirtilmiştir. Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 35. maddesinde ise “ İtfaiye personeli resmi kıyafet giymekle yükümlüdür. Personelin resmi kıyafet giderleri; yazlık, kışlık, harici elbise ve kişisel koruyucu teçhizat da dahil olmak üzere ihtiyaca ve günün şartlarına göre 657 sayılı Kanunun 211 inci maddesi esas alınarak belediye tarafından karşılanır. Yazlık ve kışlık elbise her yıl, tören elbisesi ise iki yılda bir verilir. İtfaiye personelinin kıyafeti ve rütbe işaretleri, ekte yer alan Örnek-6’da gösterilmiştir.” denilmektedir. GİH sınıfındaki V.H.K.İ. unvanındaki memurun farklı bir görevlendirmesi olmaksızın Belediye itfaiye teşkilatında çalıştırılması halinde üniforma mı yoksa takım elbise mi giymesi gerektiği konusunda bilgi almak istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

Ruhsatsız işyerine yapılacak işlem

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz mücavir alan sınırında bulunan bir köyde Jandarma tarafından işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı olmadığından dolayı kahvehaneye tutanak düzenlenmiş olup işyeri ve işleticisi hakkında gerekli işlemin yapılması konusunda belediyeye yazı gönderilmiştir. Belediye encümeni olarak ilgili yere 1608 sayılı Kanuna göre mi yoksa 2559 sayılı Kanuna göre mi işlem yapmamız gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

Belediyelerin tahsilat denetimi

Kontder Kullanıcısı -

Sayın Hocam biz nüfusu 5.000 altındaki belediyeyiz 1-2004 den beri tahsilat denetimimiz yapılmamaktadır.Bizim tahsilat denetimimiz kim tarafından yapılacak ve komisyon kimlerden kurulacak ? 2- Tahsilat makbuzlarında ve karbonlu otobüs biletlerinin ikinci nüshalarının saklama süreleri ne kadar ?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

Sözleşmeli personel

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde tam zamanlı sözleşmeli teknik personelin 31.12.2010 tarihinde sözleşmesi sona erdi. Biz bu arkadaşın çıkışını yaptık. 05.01.2011 tarihinde alınan meclis kararı ile ücreti belirlendi ve arkadaşımızı 07.01.2011 tarihinde tekrar göreve başlattık; 1- Biz bu arkadaşa meclisin aldığı karar üzerine yılbaşında memurlara verilen zammı verebilir miyiz? 2- Biz bu arkadaşı hiç çıkartmadan yılbaşındaki meclis kararı ile ücretini belirleyip devam ettirebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011