Personel alımı

Kontder Kullanıcısı -

1994 yılından bu yana belediyede işçi statüsünde fen işlerinde inşaat teknikeri olarak çalışmaktayım, norm kadro sistemine göre kadro almam için kamu personel sınavına girip sınav kazanmış olmam şartı aranır mı? Yoksa sınava girmeden boş olan kadroya belediye başkanı tarafından atamam yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.08.2006

Norm kadro, harcama yetkilisi

Kontder Kullanıcısı -

Norm kadro çalışmaları sonucu 06.10.2006 tarihli meclis kararı ile bazı müdürlükler kapatıldı. Yeni müdürlükler oluşturuldu. Kapanış tarihinden sonra kapanan ve oluşan yeni müdürlüklerin harcamaları nerelerden yapılacak ve harcama yetkilileri kimler olacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.10.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

İlçe nüfusumuz 3281 olup, norm kadro gruplarından D-4 grubunda yer almaktadır. Belediyemizce henüz norm kadro çalışması yapılmamıştır. Yapımı tamamlanmakta olan huzurevimiz bulunmakta ve 2007 yılı başından itibaren faaliyete geçirilmesi planlanmıştır. Huzurevi için bütçe içi işletme kurulup işletilmesine dair Bakanlık oluru alınmıştır. 2005 yılı bütçe gelirlerinin personel giderlerine oranı ise % 40'ı aşmaktadır. Bu durumda belediyemiz huzurevinin açılıp işletilmesinde gerekli olan idari, sağlık ve diğer personeli çalıştırabilmemiz için ne gibi bir yol izlememiz gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.07.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Norm kadro ilke ve standartlarına ilişkin esasların yayımlanmasından sonra Belediyemiz D3 grubunda yer almaktadır. Fakat Belediyemizde şu anda 1 muhasebeci, ( kadrosu 4/1 yüksek okul mezunu) 1 zabıta memuru, (kadrosu 6/1 ticaret lisesi mezunu) 1 fen memuru (kadrosu 3/2 teknik yüksek okul mezunu) 1 tahsildar, 8/3 kadrosunda ticaret lisesi mezunu çalışmaktadır. Ayrıca daha önceden Belediyemizde de başkatip kadrosunda çalışan bir arkadaşımız vardı. 2003 yılı sonunda ataması başka bir belediyeye yapıldı. Şu an boş bulunmakta vekaleten yürütülmektedir. Sizlerden öğrenmek istediğim bu kadrolarda norm kadroya uygun olarak nasıl bir düzenleme yapmam gerekir. Başkatip kadrosunu iptal etmemiz konusunda nasıl bir yol izlememem gerekir. Muhasebeci kadrosunda bulunan arkadaşın durumu ne olacak? Gittiğimiz seminerlerde bize encümene giremez deniliyor. Bu arkadaşın mali hizmetler birim amiri olması için ne yapmamız gerekir? Fen memuru kadrosunda olan kişi aynı kadroda mı çalışacak, yoksa fen işleri müdürlüğü kadrosunu ihdas etmemiz mi gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.07.2006

Norm Kadro

Kontder Kullanıcısı -

1- Norm Kadro İlke ve Standartlarında Tosya Belediye Başkanlığı D9 grubunda yer almaktadır. Teknik personel belediyemize üç adet olarak verilmiştir. Halihazırda belediyemizde dört adet teknik personelimiz mevcuttur. Ayrıca 657 sayılı Kanuna göre açıktan vekil ataması yapılan 3 adet mühendiste mevcuttur. Bir adet teknik personel fazlası ile açıktan vekil atamalarının ne şekilde değerlendirilebileceği ? 2- Belediyemizde halen çalışan 130 geçici işçi mevcut olup, Norm Kadro İlke ve Standartlarına göre 21 adet geçici işçi çalıştırılması gerekiyor. 21 adetin üzerindeki geçici işçilerin ne şekilde değerlendirileceği ? 3- Norm Kadro İlke ve Standartlarına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararının 22 nci maddesine göre bu esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer hükmü mevcut olup, Bakanlığımızca konu hakkında gerekli açıklamaların da yapılacağı göz önünde bulundurularak (Mayıs ayı meclis toplantımız 03 Mayıs 2006 Çarşamba günü yapılacaktır.) Haziran ayı toplantısında kadroların mecliste görüşülmesinde sakınca bulunup, bulunmadığı?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.07.2006

Norm Kadro

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizin nüfusu 14.326 yani (10.000-14.999) D6 grubuna giriyor. Belediyemizde 29 dolu 38 boş memur kadrosu , 5 dolu 28 adet de boş işçi kadrosu ve 30 adet mevsimlik işçimiz vardır. 1- Bu bilgiler ışığı altında 29 adet memur norm kadrosunun % 40 ı (29 x %40 = 12 adet işçi) oranında mevsimlik işçi çalıştırabileceğimize göre kalan mevsimlik işçilerin durumu ne olacaktır.? 2- Norm Kadro ile belediyemize 17 adet sürekli işçi kadrosu verilmiş bu kadroların 5 i dolu olduğuna göre kalan 12 adedini mevsimlik işçilerle doldurabilir miyiz.? 3- Belediyemizi ilgilendiren D6 grubunda şef ve veteriner hekim kadrosu yoktur . Belediyemizde mevcut 2 şef ile 1 veteriner hekimi nasıl ve hangi kadroda çalıştıracağız? 4- Yine aynı grupta 2 adet teknik personel vardır. Bizim teknik personelimiz yoktur. Burada hangi personeli çalıştırabiliriz veya yer değiştirebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.07.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

1-Norm kadro uygulamaları ile ilgili yönetmelik veya genelge yayınlanacak mı yoksa belediye olarak bu uygulamayı yapmamız gerekir mi ? 2- 4 yıllık yüksek okul mezunu 5 derece kadrosunda bulunan ve müktesebi 1/2 si olan şef olarak görev yapan bir memurun özel hizmet tazminatı ve yan ödeme tazminatı puanları kaç olacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.07.2006

Norm Kadro

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz 28 işçi, 2 memurla (muhasebeci ve zabıta memuru,)olmak üzere belediye işlerini yürütmekteyiz. Norm kadro cetvelinde C-5 Gurubunda yer almaktadır. Grup cetveline göre: 30 memur, 18 sürekli işçi ve 12 adette geçici işçi kadrosu verilmiş durumda. Sorum şu:bu geçici işçilerin durumu ne olacak 12 adet geçici işçileri istihdam edebiliyoruz fakat 16 adet geçici işçilerin durumu ne olacak şimdiye kadar hak etmiş oldukları sosyal hakları verilip işten mi çıkarılacak?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.06.2006

Norm Kadro

Kontder Kullanıcısı -

1985 yılından beri başkatip olarak çalışmaktayım. Birinci derecenin birinci kademesinden maaş almaktayım. 2 yıllık yüksekokul mezunuyum. Norm kadro esaslarına göre belediye meclisince başkatip kadrosu yazı işleri müdürü olarak değiştirilerek yazı işleri müdürü kadrosuna atamam yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.06.2006

Norm Kadro

Kontder Kullanıcısı -

Ben 15. 01. 1997 tarihinden itibaren Çağlayan Belediyesinde 657 sayılı Yasaya tabi başkâtip olarak görev yapmaktayım. Belediyemiz belde belediyesi olması ve nüfusu 5. 000 den az olması nedeniyle daha önce yazı işleri müdürlüğü kadrosu verilmemiştir. Ancak, norm kadrolarda belediyemize yazı işleri müdürlüğü kadrosu standardı getirilmiştir. Benim tahsilim lise olup, şu an bulunduğum kadro derecem 8/2 dir. Bu durumda yazı işleri müdürlüğü kadrosuna geçişimin mümkün olup olmadığını öğrenmek istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.06.2006

Kadro ihdas iptal

Kontder Kullanıcısı -

Ben veri hazırlama kontrol işletmeni kadrosundayım, kadrom 5. derece ancak şu anda ben 2 yıllık işletme mezunuyum ve 4. derecenin 3. kademesinde olmama rağmen kadrom 5. derece olduğu için özel hizmet tazminatını yüzde 49 dan alabiliyorum. Ek gösterge alabilir miyiz? Kadromuz 4. derece ve daha yukarı olsa özel hizmet tazminatı yüzde 55 olacak diye sormuştum. Sizde bu durumun belediye meclisince değiştirileceğini yazmıştınız. Bu işlem belediye meclisince ne şekilde yapılacak ve bunu meclise kim getirecek? Bu konularda uygulama yönetmeliği yayınlanmadı, yayınlanacak mı? Bu uygulama eskiden olduğu gibi mecliste kadro iptal-ihdası yapılarak Bakanlığa mı gönderilecek veya meclisten geçtiğinde hemen uygulanacak mı? Bu konularda bilgiye ihtiyacımız var yardımcı olursanız seviniriz.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.06.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Bilindiği üzere Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan norm kadro ilke ve esaslarında Başkâtip kadrosu unvanına yer verilmemiştir. Tahsil durumu (lise) olarak bu kadro yerine belirlenen Yazı İşleri Müdürü kadrosuna atanmamız mümkün olmadığı söylenmektedir. Başkâtip 5. derecededir? bende 5/3 maaş almaktayım. Başkâtip kadro derecesinin yükseltilmesi mevzuata uygun mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.06.2006