İl özel idaresi genel sekreterlerinin maaşları

Kontder Kullanıcısı -

İl özel idaresi genel sekreterlerinin maaşları ile ilgili tereddüde düşüldüğü bir çok ilde değişik maaş uygulaması yapılmaktadır. Biz 17.04.2006 tarih ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına göre işlem yapmaktayız. (II Sayılı Cetvel 17 nci sırada) Fakat diğer illerde ek göstergeler farklı ve özel hizmet tazminatları farklı uygulanmaktadır. Bu konuda bir açıklama yaparsanız, memnun oluruz. Çünkü genel sekreterler maaş farklarını istemektedirler.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.02.2008

Memurlar için lojman kiralanması

Kontder Kullanıcısı -

Beldemizdeki kiraların çok yüksek olmasından dolayı memurları burada çalıştırma konusunda zorlanıyoruz. Başka yerlere tayin istemektedirler. Kiraların yüksek olmasından ötürü belediye birim amirlerine lojman tahsis etmek için dışardan lojman kiralama yoluna gidebilir miyiz? Kira ödemelerini bütçeden karşılayabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.02.2008

Buz patentlerinin ruhsatlandırılması

Kontder Kullanıcısı -

İlçemiz sınırları dahilinde bulunan, AVM merkezinin ortak kullanım alanında (yer mesken ruhsatnamesinde işyeri olarak gözükmemektedir) buz pateni pisti kurulmak istenmekte ve işyeri açma ruhsatı talep edilmektedir. İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmelikte, buz pateni tesislerinin kurulumu ile ilgili hüküm bulunmamaktadır. Buz pateni tesislerinin ruhsatlandırılmasında yapı kullanım izin belgesi istenip istenmeyeceği ve ne gibi şartlar dahilinde işyerinin ruhsatlandırılacağı?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.02.2008

Fiyat kontrolü

Kontder Kullanıcısı -

İlçemizde yeme içme ile ilgili konularda ödenen ücretlerin yüksek olması ile ilgili çok şikayet alıyoruz, Lokantada fiyat tarifesinde belirlenen ücretin üstünde fiyat alındığında biz ne gibi bir yol izlemeliyiz? Kişi geliyor şu lokanta benden yüksek ücret aldı diyor, biz bunu nasıl ispat edebiliriz ki, adam almadım diyor diğeri aldın diyor ispatı nasıl olur? Birde vatandaşın satın aldığı yiyeceğin taze olmadığı ile ilgili şikayetlerde nasıl bir yol izlememiz lazım? Bu dilekçeleri Tüketici Hakları Kuruluna mı göndermemiz lazım?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.02.2008

İçkili restaurantın, işyeri açma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

Belediye sınırları içinde canlı müzik yayını yapan içkili restaurant işletmecisi, restaurantını önce bir kişiye devrediyor, daha sonra bu kişide bir başkasına devrediyor. Belediyemize bu durumu dilekçeleri ile bildiriyorlar. En son devralan kişi işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı için başvuruda bulunuyor, gerekli evraklar tamamlanmadığından bu süreçte ruhsat verilemiyor, ancak bu arada çalışmaya devam ediyor. İlçe Emniyet Amirliği tarafından yapılan denetimde ruhsatsız faaliyet gösterdiğinden dolayı tutanak düzenlenerek kapatılması için yazı gönderilmiştir. Belediye encümenince kapatma kararı alınmış ve polis nezaretinde kapatılmıştır. İşletmenin eski sahibi, Belediyemize dilekçe vererek, işletmeyi devralan kişiye deneme amacıyla verdiğini ancak anlaşma sağlayamadığından, halen kapalı bulunan işletmeyi eski ruhsatı ile tekrar açmak istediğini dilekçe ile beyan etmiştir. Bu durumda biz Belediye olarak ne yapmamız gerekiyor. Eski ruhsatı ile faaliyetine devam edebilir mi? Yoksa yeni kanun ve yönetmeliklere göre yeniden ruhsat alması mı gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.02.2008

Oyun salonları ve yaş sınırı

Kontder Kullanıcısı -

Oyun salonlarında yaş sınırı kaçtır. Oyun salonunda bulunabilecek oyun makineleri nelerdir?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2008

Teminat mektubu muhasebe kaydı

Kontder Kullanıcısı -

İl özel idare müdürlüğü bir iş için bizden teminat mektubu istedi muhasebe kaydı nasıl olacak tereddüde düştüm. 910 teminat mektupları hesabına mı yoksa 330 alınan teminatlar depozito hesabına mı yapacağız?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2008

Yıllık izin ücreti

Kontder Kullanıcısı -

1- 2006 Ocak ayında emekli olan bir işçimiz çalıştığı süre içindeki kullanmadığı izinlerin parasını talep etmektedir. Bu işçimizin yıllık izinlerini kullanmak istediğine dair her hangi bir talebi dosyasında mevcut değildir. Talep etmiş olsaydı belki kurumumuz izinlerini kullandıracaktı. Biz bu işçimizin kullanmadığı izinlerinin ücretini ödeyebilir miyiz? Şayet ödenirse bu ücretten ne gibi kesintiler yapmamız gerekir? 2-İşçilerin yıllık izinleri, iki yılın yıllık izinleri birleştirilerek verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2008

İşyeri açılış kapanış saati, hafta tatilinde çalışma, fazla mesai

Kontder Kullanıcısı -

Belediye encümeninin aldığı kararla berberlerin isteği üzere hafta içi her gün saat 21.30’da kapatılması ve kapatmayanlar hakkında zabıt varakası düzenlenmesi uygun mudur? Ayrıca yine berberlerin isteği doğrultusunda pazar ruhsatı almadıkları fakat bazı berberlerin hafta tatili ruhsatı alıp çalışmak isteyenlere hafta tatili ruhsatının verilip verilemeyeceğini sormak istiyorum. İkinci sorum ise biz belediyede zabıtada çalışan geçici işçileriz. Şimdi daimi işçi kadrosuna geçtik. Bundan sonra fazla mesai ücreti alabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2008

Yan ödeme, muhasebe yetkilisi

Kontder Kullanıcısı -

1-Daha önce memur kadrosunda çalışmakta iken 07/12/2006 tarihinde belediyemizde münhal bulunan veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrosuna atandım. Atandığım kadro ile ilgili yan ödeme ve özel hizmet tazminatlarını 1 yıl olmasına rağmen alamamaktayım. Belediyemizde Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni kadrosu daha önceden olmadığı, 17/05/2006 tarihinde Valilik Makamına onaya gönderilen yan ödeme ve özel hizmet tazminatı cetvellerinde benim kadrom bulunmadığı, 2007 yılında bu konuyla ilgili tebliğ yayımlanmadığı ve Valilik Makamından onaylı gelen cetvellerde benim kadrom olmadığı için tarafıma ödeme yapılamayacağı mali hizmetler müdürlüğünce söylenmektedir. Ben kadromun yan ödemelerini nasıl alabilirim? Geriye dönük tarafıma ödeme yapılabilir mi? Nasıl bir uygulama yapılması gerekmektedir. 2- Belediyemiz Mali Hizmetler Müdürlüğüne vekil olarak bakan personelimiz Maliye Bakanlığınca açılan sınavda başarılı olarak Muhasebe Yetkilisi Sertifikası almıştır. Personelimiz 2 yıllık yüksek okul mezunudur ve memur kadrosunda görev yapmaktadır. Belediyemizde münhal bulunan muhasebeci kadrosuna atanmak istemektedir. Muhasebeci kadrosuna atama yapılabilmesi için görevde yükselme sınavına girmesi gerektiği düşünülmektedir. Ayrıca muhasebe yetkililiğinin kadro olmadığı görev olduğu belirtilmiş ve muhasebe yetkilisi olarak görevlendirilme yapılması ve mali hizmetler müdürlüğüne de başka bir personelin vekil olarak atamasının yapılması gerektiği yorumlanmıştır. Muhasebe yetkilisinin de 31/12/2007 tarihine kadar görevlendirilmesi gerektiği düşünülmektedir. Personelimiz bizim açıklamalarımızın yanlış olduğunu düşünmektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2008

İşçi aile yardımı

Kontder Kullanıcısı -

Yusufeli Belediyesinde sözleşmeli işçi olarak çalışmaktayım. Eşim ise bir şahsın yanında çalışıyor ve sigortası ödeniyor. Belediyenin işçi sendikası ile yaptığı toplu iş sözleşmesinin aile yardımı başlıklı maddesinde; “Toplu iş sözleşmesi kapsamında çalışan sendika üyesi evli olan işçilere devlet memurlarına ödenen aile yardımı ödenir. Eşlerden ikisi de aynı işyerinde çalışıyorsa bu yardım birisine ödenir.” Denilmektedir. Yeni yapılan 12/11/2007 tarihli sözleşmede ise; “Toplu iş sözleşmesi kapsamında çalışan sendika üyesi evli olan işçilere devlet memurlarına ödenen aile yardımı ödenir. Eşlerden ikisi de çalışıyor ise bu yardım birisine ödenir.” Denilmektedir. Ben bir yıllık evliyim ve eşim sigortalı olduğu için bu aile yardımından faydalanamıyorum. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa aykırı olduğu için, ama yapılan bu toplu iş sözleşmesinde biz işçilere böyle bir hak tanınmış. Bu durumda benim aile yardımı almam söz konusu mudur? Alırsam ileride zimmet çıkar mı? Sendikamızın sözleşmeye böyle bir madde koyması kanuna aykırı düşer mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2008

İki yıllık yüksek okul mezunu kişinin müdürlüğe atanması, vekalet

Kontder Kullanıcısı -

15.03.1991 tarihinde Ticaret Lisesi mezunu olarak 12/2 kademeden tahsildar kadrosunda göreve başladım. 5 inci dereceli memur kadrosunda görev yaparken 20.12.2003 tarihinde boşalan yazı işleri müdürü kadrosuna vekâleten atandım. 06.06.2005 tarihinde İktisadi ve İdari Programlar Bölümünün 2 yıl süreli Yerel Yönetimler Programından mezun oldum. Şu anda 3 üncü dereceli veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrosunda olup, 2/1 kademeden maaş almaktayım. İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile bunlara bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme Esaslarına Dair Yönetmeliğin öğrenim düzeyini belirleyen 14 üncü maddesinin (a) bendi, hizmete ilişkin özel şartlarını düzenleyen 15 inci maddesinin (a) bendinin 1 numaralı alt bendi ile yine 15 inci maddesinin (a) bendinin 2 numaralı alt bendine istinaden görevde yükselme eğitim ve sınavına katılıp kazanmam halinde; Boş bulunan 2 nci dereceli yazı işleri müdürü kadrosuna atanabilir miyim? Şayet asılda aranan şartları taşıyor isem 2003 yılından bu yana vekalet ettiğim 2 nci dereceli yazı işleri müdürü kadrosuna ait zam ve tazminatlardan faydalanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2008