İşyeri açma ve çalışma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

İlçemiz sınırları içerisinde bulunan arsaya plastik doğramadan baraka yapılmış ve söz konusu arsaya çimento, tuğla, kum ve diğer inşaat malzemeleri ile kömür konularak satışı yapılmaktadır. Adı geçen yere işyeri açma ve çalışma ruhsatı almak için müracaatta bulunulmuştur. Üzerinde ruhsatlı binası bulunmayan yere işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.11.2008

Diğer göreve atama ve vekâlet

Kontder Kullanıcısı -

Ben Kuşalanı Belediyesinde 04.11.1997 tarihinde Başkâtip olarak göreve başladım. Göreve başladığım sırada Anadolu Ticaret Meslek Lisesi mezunuydum. 12 derecenin 2. kademesinden göreve başlatıldım. 2007 yılında Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümünden mezun oldum. Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik esasları çerçevesinde başkâtiplik kadrosunun karşılığı olmadığından kadrom meclis kararı ile donduruldu. Gerekli olan intibak işlemleri yaptırdım. 2007 yılı sonunda şef kadrosuna asaleten yazı işleri müdürlüğü kadrosuna ise vekâleten atandım. 1- Şef kadrosuna yapılan atamam doğrumudur? Hatalı yapılmış olması durumunda atamam iptal edilirse başkâtiplik kadrosunu tekrar kullanabilir miyim? 2- Yazı İşleri Müdürlüğünü vekâleten yürütmemden dolayı tüm mali haklarından faydalanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.11.2008

Meclis toplantısı

Kontder Kullanıcısı -

5393 Sayılı Belediye Kanununun 20 inci maddesi uyarınca" Belediye Meclisi, her ayın ilk haftası, önceden kararlaştırdığı günde toplanır" ibaresine yer verilmiştir. Her ayın ilk haftasında yapılacak meclis toplantılarının haftanın ilk iş gününde mi yapılması gerekiyor.Yoksa ilk haftanın diğer günlerinde ilk toplantı yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.11.2008

Vekalet

Kontder Kullanıcısı -

2007 yılı hesaplarımızın incelenmesi sonucunda Kırıkkale Belediyesinde 1999 yılı öncesinde veya görevde yükselme sınavı sonuçlarına göre kurumun ita amiri tarafından atamaları yapılmış, müdür kadrolarında yer alan 14 kişiye 05/05/2006 tarih ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 6.maddesine aykırı olarak fiilen müdürlük görevi yapmadıkları halde bu kadrolara ait zam ve tazminatların (özel hizmet tazminatı ve temininde güçlük zammı) ödenmesi sonucu oluştuğu iddia edilen, kamu zararının açıklanması ile 2006 yılında fiilen müdürlük yapmayan bu 14 müdür kadrosunu işgal edenlere ödenen özel hizmet tazminatı ve teminde güçlük zammı ödemelerinin ilgililerden tahsili ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına ekli II sayılı cetvelin 10.grubundan ve 135 puan üzerinden özel hizmet tazminatı ödemesinin durdurularak, 17. gruptan ve 55 özel hizmet puanından ödeme yapılması istenmiştir. 1999 yılı öncesinde ve görevde yükselme sınavı sonuçlarına göre atamaları ita amirince yapılan ve müdür kadrosunda bunan 14 kişi başkanlık makamı onayı ile kadroları baki kalmak üzere 657 sayılı DMK’nun 76’ıncı ve 68’inci maddelerine göre belediyemizin farklı birimlerinde görevlendirilmişler ve yerlerine vekâleten müdür atamaları yapılmış olup, dolu kadrolara vekâleten atanan kişiler aylıksız vekâlet esasına göre görevlerini yürütmektedirler. 1- Anayasanın 128. maddesi ve 657 sayılı DMK'nun 33- 35- 36- 76- 146- 147- 172' inci maddelerince kazanılmış hak olan kadro unvanları esas alınarak ödenen, fakat fiilen müdürlük yapmayan kişilere temininde güçlük ve özel hizmet tazminatı ödemelerine fiilen müdürlük yapmadıkları için tazmin çıkabilir mi? 2-Müdür kadrolarına atamaları yapılmadan önceki kadroları bazılarının mühendis bazılarının tekniker bazılarının da şef olmalarına rağmen tamamının 17. gruptan ve 55 özel hizmet puan üzerinden ödeme yapılması istenmesi uygun mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.11.2008

İntibak

Kontder Kullanıcısı -

01/07/1996 yılında 9/1 derece-kademesinden maaş almak üzere göreve başladım. 13/09/2000 tarihinde memuriyetten kendi isteğimle (istifa ederek) çekildim. 25/6/2002 tarihinde açıktan atama ile tekrar göreve başladım. 6 ay askerlik görevim var. Yüksek okul mezunuyum. 08/02/2005 Resmi Gazetede yayımlanan 5289 sayılı Kanun gereği 1. derece ilerlemem gerekiyor. 6 yıllık not ortalamam 90 puan üzerinde olduğundan bir kademe ilerlemem gerekiyor. 01/07/1996 tarihinde 9/1 derece-kademeden başlamış olduğum tarih itibari ile kaçıncı derecede ve kademede olmam gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.11.2008

Askerliğin kıdemde ve emeklilikte etkisi

Kontder Kullanıcısı -

Emekli keseneklerini gönderirken kıdemleri yazarken askerlik dahil ediliyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.11.2008

Çeşitli harçlar

Kontder Kullanıcısı -

2464 sayılı Kanunun ek 2 nci maddesine göre Bina İnşaat Harcından muaf olan binalardan; Proje Tasdik Harcı, Hafriyat Harcı, Yapı Kullanma İzin Belgesi Harcı, İşgal Harcı alınıp alınmayacağı hakkında bilgi verilmesini ve kanuni dayanağının belirtilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.11.2008

İşçilerde kadro değişikliği, yer değiştirme

Kontder Kullanıcısı -

1- Belediyemiz D8 grubunda yer almaktadır. Norm kadro ile 44 adet işçi kadrosu tahsis edilmiştir. Bu tahsis edilen kadrolar işçi kadro kütüğü cetveline göre, temizlik işçisi, şoför, işçi ve operatör olarak 4 kategoride tahsis edilmiştir. Tahsis edilen işçi kadrosundan 2 adedini usta kadrosuna belediye meclisi kararı ile tahsis edebilir miyiz? Şayet tahsis edilirse bu kadroya yapılacak atamada Belediye Başkanının oluru yeterli mi yoksa belediye meclisinin onayına sunacak mıyız? 2- Genel İdare Hizmetleri Sınıfında bir kadroda bulunan personelin yine Genel İdare Hizmetleri Sınıfında aynı düzeyde bir kadroya atamada yine Belediye Başkanının onayı yeterli mi yoksa meclisin onayına sunacak mıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.11.2008

Çevre Temizlik Vergisi ve atıksu bedeli

Kontder Kullanıcısı -

Kanalizasyon abonesi olan yerlerde su bedeli ile birlikte atıksu ve çevre temizlik vergisi almalı mıyız veya sadece atık su bağlantısı olan yerlerden atık suyla birlikte çevre temizlik vergisi alabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.11.2008

Sözleşmeli personelin sözleşmesinin yenilenmesi

Kontder Kullanıcısı -

5747 sayılı Kanun gereği belediyemiz Sincan Belediyesine bağlandı.657-4/B statüsünde sözleşmeli mimar olarak çalışmaktayım. Sözleşmelerimizin yenilenmesi için Sincan Belediyesinden izin istendi. İzin vermeme hakkı var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.11.2008

İşyeri Açma

Kontder Kullanıcısı -

Yapı kullanma izni olan bir yapıya, tapu sicilinde ifraz işlemini doğuracak bir yapı tadilat ruhsatı verilmiştir. (Yapı ruhsatında yapı özellikleri kısmında elektrik-pis su-temiz su-doğalgaz vs. kısımlar işaretlenmiş olup, tadilat ile ilgili elektrik ve sıhhi tesisat projeleri istenmemiştir.) Aldığımız bilgiye göre; Yapı tadilat projesinin uygulanması ile oluşturulan yeni bir bağımsız bölüm tapuda işyeri olarak tescil ettirilmiştir ve yeni bağımsız bölümün doğalgaz ve elektrik abonelikleri yapının bütünü için daha önceden alınmış olan yapı kullanma izni ve yapı tadilat ruhsatının ibrazı ile gerçekleştirilmiştir. Öğrenmek istediğimiz; 1-Yeni bağımsız bölüm için ayrıca yapı kullanma izni gerekip gerekmediği, 2-İşyerinin banka şubesi olarak çalışmasına başlamasını müteakip, işyeri açma ve çalışma ruhsatının verilmesi esnasında yapı kullanma izni belgesinin talep edilip edilmeyeceği, 3-İşyeri açma ve çalışma ruhsatının verilmesi esnasında yapı kullanma izninin talep edilmesi halinde yapının bütününe ait alınmış ilk yapı kullanma izninin yeterli olup olmayacağı, Konularındaki tereddütlerimizin giderilmesi konusunda bilgilerinizi arz ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 15.11.2008

Belediye borçları

Kontder Kullanıcısı -

Yıllardan beri SSK prim borçlarını ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının borçlarını bütçe imkânsızlığından dolayı ödeyememekteyiz veya kısmen ödeyebilmekteyiz. Ancak sürekli ödeme yapamadığımızdan dolayı bir hayli borçlarımız birikmiş durumdadır. Gelirimiz personel maaşını ancak karşılayabilmektedir. Ya personel maaşlarını ödememiz gerekir yahut ta kurum borçlarını ödememiz gerekmektedir. Hangi taraf ödenirse diğer taraftan sorun çıkmaktadır. Belediyemizin cari hesaplarına zaman zaman haciz konularak hesaplarımız boşaltılmaktadır. Ancak bunun dışında aynı borç miktarından dolayı Belediye Başkanı ve Mali Hizmetler Müdürü adına da haciz bildirisi gelmektedir. Bu durum bizleri mağdur edeceğinden hukuki olarak bir çözüm önerisine ihtiyaç duymaktayız.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.11.2008