İşçi ücret ve yardımlarının tespiti

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde 2007 yılında sürekli işçi kadrosuna geçtik. Toplu iş sözleşmemiz olmadığı için ücretlerimiz asgari ücret olarak ödenmektedir. Ücretlerimizin iyileştirilmesi için belediye başkanımız ve meclis üyelerimizin ne gibi bir işlem yapması gerekir. Ayrıca yemek yardımı alabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.04.2011

Ölçü ve ayar memurluğuna atanma

Kontder Kullanıcısı -

2010 yılında yapılan unvan değişikliği sınavında 62 puan aldım, 70 barajını geçemediğim için mevcut ve boş bulunan ölçü ve ayar memurluğu kadrosuna atamam yapılmadı. Ölçü ve ayar memurluğu kadrosuna atanma talebi sadece ben oluğum için bu almış olduğum 62 puanla atamam yapılabilir mi? Ya da sınavsız olarak atamam yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.04.2011

Belediyelerin arsa satışları

Kontder Kullanıcısı -

1- Belediyemiz tüzel kişiliğine ait çok sayıda belediyenin hisseli olduğu arsası vardır. Bu arsaların hissedarına satışlarında genel olarak bir meclis kararı alıp, encümen kararıyla hissedarına satabilir miyiz, uygulama nasıldır? 2- Arsa satışları yaparken, Kıymet Takdir Komisyonu oluşturacağız, Belediyemizde 1 Yazı İşleri Müdür Vekili, 1 Bilet Satış Memuru 1 Hizmetli 1 kişi de kısmi sözleşmeli teknik eleman var. Komisyonu kimlerden oluşturabiliriz. Belediye meclis üyelerinden de görevlendirme olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.04.2011

Norm kadro, memurlara sicil notu verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Çaydeğirmeni Belediye Başkanlığında 3. dereceli şef kadrosunda 3/3 derece ve kademe ile görev yapmaktayım. 2 yıllık yüksekokul (halkla ilişkiler bölümü) mezunuyum ve 17 yıllık memuriyet hizmetim mevcuttur. Bu duruma göre; 1- Norm Kadro Yönetmeliğine göre şef kadrosu 3-7 derece arasında olup, 3. dereceden aşağıya düşmemektedir. Ancak 657 sayılı Kanunun 36. maddesinin ortak hükümler başlıklı (A) fıkrasına göre 2 yıl süreli yüksek öğrenimi bitirenlerin son yükseleceği derece 1. derecedir. Yine 657 sayılı Kanunun 37. maddesinde "Bu kanun hükümlerine göre öğrenim durumları, hizmet sınıfları ve görev unvanları itibariyle azami yükselebilecekleri derecelerin dördüncü kademesinden aylık almaya hak kazanan ve (Değişik ibare: 25.02.2011 tarihli Mükerrer Resmi Gazete - 6111/117 md.) “son sekiz yıllık süre içinde herhangi bir disiplin cezası almayanların” kazanılmış hak aylıkları kadro şartı aranmaksızın bir üst dereceye yükseltilir" ibaresi mevcuttur. Bu durumda 15.04.2011 tarihinden sonra 3/3 derece kademeden 3/4 derece kademeye mi ilerlemem gerekir, yoksa belediye meclis Kararı ile 3. dereceli şef kadrosunu 2. dereceye düşürüp, 2/1. derece/kademeye mi ilerlemem gerekir? 2- Aynı durumda tahsildar kadrosunda görev yapan arkadaşım, 2 yıllık yüksekokul mezunu 16 yıllık memuriyet hizmeti vardır. Ancak norm kadroya göre tahsildar kadrosu 5-11 dereceler arasında bulunmakta ve 5. dereceden aşağıya düşmemektedir. Tahsildar kadrosu 5. derecede kalmakta fakat kendisi 3. derecededir. Tahsildar kadrosunu 657 sayılı Kanunun 36 ve 37 nci maddelerine göre 3. veya 2. dereceye düşürebilir miyiz? 3- 15.04.2011 tarih ve 27906 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Personeli Genel Tebliğinin (B) fıkrasında; 01.01.2011 yılından itibaren Devlet Memurları için sicil raporu doldurulmayacaktır ibaresi mevcuttur. Bu hükümden, bu tarihten itibaren ita amirlerince sicil notu verilmeyecek anlamı mı çıkmaktadır?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.04.2011

Unvan değişikliği sınavı

Kontder Kullanıcısı -

İtfaiye eri olarak görev yapıyorum. Eylül 2011 yılında yapılacak olan unvan değişikliği sınavına gireceğim. Eşimin işi nedeni ile şehir değiştirmem söz konusu, başka bir belediyeye geçiş yapma durumum var, geçiş yaptıktan sonra unvan değişikliği sınavına girme hakkım ortadan kalkar mı, sınava girebilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.04.2011

Sosyal Sigortalar Kurumundan ilişiksiz belgesi alınması

Kontder Kullanıcısı -

İdaremiz tarafından her yıl yapılmakta olan belediyemize ait araçların karayolları zorunlu mali sorumluluk sigortaları yapılması hizmeti satın alınması ihalesi yapılmaktadır. Yapılan sözleşme hizmet alımı tip sözleşme olduğundan SGK’ya bilgi veriyoruz, ancak yüklenici iş kapsamında işçi çalıştırmadığı için SGK’dan ilişiksiz belgesi alamamaktadır. Bu sebepten dolayı iade işlemini yapamıyoruz. Bu durumda yüklenicinin SGK borcu yoktur belgesi ile iade işlemi yapabilir miyiz? Ya da nasıl bir yol izlemeliyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.04.2011

Unvan değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

Ben 657 4/b maddesine tabi olarak sözleşmeli sağlık teknikeri unvanında 2.5 yıl Sağlık Bakanlığında görev yaptım. Şuan asaleti VHKİ unvanında almış bulunmaktayım. Unvan değişikliği sınavına girmeden tekrar daha önce sözleşmeli pozisyonda kazandığım sağlık teknikeri unvanına atanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.04.2011

Müdürlüğe vekâlet

Kontder Kullanıcısı -

Ben 26 yıllık Devlet memuruyum. 1/4 derece/kademe ile hukuk işleri müdürlüğü kadrosundan maaş almaktayım. Eşim çalışıyor ve çocuk parasını eşim alıyor. Aynı zamanda belediyede teftiş heyeti başkanlığına da vekâleten bakıyorum. Ancak henüz vekâlet maaşı almıyorum. Maaş belgesinde gösterge 1500, maaş ek göstergesi 2200, terfi emekli ek göstergesi 3000, yan ödeme 1100, kıdem puanı 480, özel hizmet 135 olarak belirlenmiş ödeme yapılmaktadır. Öncelikle maaşımda belirtilen oranlarda hata var mıdır? Asilde aranan şartlar olan hukuk fakültesi mezunu olma gibi teftiş kurulu başkanlığına vekâleten görevlendirme şartlarını taşıdığımdan, hukuk işleri müdürü maaşı ile teftiş kurulu başkanlığı maaşının karşılaştırılarak hangisi fazla ise tarafıma ödenmesi gerektiği kanaatindeyim. Ancak halen teftiş kurulu ek gösterge oranını tespit edip tarafıma vekâlet aylığı ödemesi yapmadılar. İlçe belediyelerinde teftiş kurulu başkanlığı maaş ek göstergesi puanı kaçtır?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.04.2011

İl Afet Acil Durum Müdürlüklerinin personel harcamaları

Kontder Kullanıcısı -

5902 sayılı İl Afet Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 18'nci maddesinin 3'ncü bendi gereğince, İl Afet Acil Durum Müdürlüklerinin personel ve personel ile ilgili diğer harcamaları Başkanlık tarafından karşılanır denilmektedir. Buna göre, İl Özel İdare Bütçesinin “05.3.1.05 Memurların Öğle Yemeğine Yardım Gideri” harcama kaleminden İl Afet Acil Durum Müdürlüğü personelinin yemek yardımı karşılanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.04.2011

Zabıta amirliğine atanma

Kontder Kullanıcısı -

5 yıl uzman erbaşlık yapıp kendi isteğimle istifa ettikten sonra belediye zabıta memuru olarak göreve başladım ve şuan üniversitede okuyorum. Ben uzman erbaşlıktan geldiğim için 2 Şubat 2000 tarih ve 13249 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme Esaslarına Dair Yönetmelik 14 üncü maddesinin (k) bendine göre; zabıta başkomiseri, zabıta komiseri, itfaiye grup amiri, itfaiye başçavuşu kadrolarına atanabilmek için en az iki yıllık yüksek öğrenim şartı bulunmaktadır. Ancak zabıta amirliğine atanmak için en az lise mezunu olduğu yazılıdır. Zabıta memurluğu kadrosunda 4 yıllık çalışma süresini beklemeden zabıta amirliği kadrosuna atanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.04.2011

Zabıta komiserliğine vekâlet

Kontder Kullanıcısı -

Bir belde belediyesinde 27/07/2000 yılından beri zabıta memuru olarak çalışmaktayım. Üniversite mezunuyum . Zabıta görevde yükselme eğitimi çok zahmetli ve külfetli olduğundan çoğu belde belediyelerinde görevde yükselme sınavı açılamamaktadır. Belediyemize norm kadro ile 2 adet zabıta 1 adette zabıta komiserliği tahsis edilmiştir. Belediyede benden başka zabıta memuru yoktur. Bu durumda belediye başkanlığının yazısı gereği mevcut olan zabıta komiseri kadrosuna vekaleten atanabilir miyim? Çalışmalarınızda başarılar diler saygılar sunarım. Sadık PORSUK Zabıta Memuru NEBİOĞLU BELEDİYESİ ÇAYCUMA-ZONGULDAK

  • Soru Cevaplandı
  • 23.04.2011

Sözleşmeli personel

Kontder Kullanıcısı -

Ben sulama birliğinde sözleşme personel olarak sözleşme imzaladım. Bunun için önce belediye meclisi toplandı. Meclis kararı alındıktan sonra norm kadrolu olduğumu söylediler. Fakat bu konuda hiçbir bilgi sahibi değilim. Haklarımın neler olduğunu kısaca öğrenebilir miyim? Bir de ben kimyager olduğum halde tekniker kadrosu adı altında sözleşme yapıldı. Bu benim için bir sorun olur mu, dezavantajı var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.04.2011