Sözleşmeli personel kadroları

Kontder Kullanıcısı -

Turist rehberliği bölümü (İngilizce) ön lisans mezunuyum. Belediye Kanunun 49. maddesine göre sözleşmeli statüde çalıştırılabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.06.2012

Yükselinebilecek derecenin üstünde bir dereceye yükselme

Kontder Kullanıcısı -

Meslek lisesi mezunu olarak 12. derece 2. kademeden göreve başladım. 17.09.2011 tarihinde 3. derecenin 3. kademesinde iken 3. derece 4. kademeye terfim yapıldı. Oysa 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Yükselinebilecek derecenin üstünde bir dereceye yükselme” başlıklı 37 nci maddesinde; bu Kanun hükümlerine göre öğrenim durumları, hizmet sınıfları ve görev unvanları itibariyle azami yükselebilecekleri derecelerin dördüncü kademesinden aylık almaya hak kazanan ve son sekiz yıllık sü-re içinde herhangi bir disiplin cezası almayanların kazanılmış hak aylıkları kadro şartı aranmaksızın bir üst dereceye yükseltilir denilmekte idi. Son sekiz yıl içinde herhangi bir disiplin cezası almadım. Terfi-min 2. derece 1. kademe yapılması gerekmez mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.06.2012

Gayrimenkul tahsisi

Kontder Kullanıcısı -

İlçemizde bulunan İlçe Müftülüğü, İlçe Kaymakamlığı kanalıyla belediyeye bir yazı göndererek Be-lediye İmar Planında dini tesis olarak görülen ve Merkez Cami bitişiğinde bulunan 5 adet arsanın 5393 sayılı Kanunun 75/d maddesine göre 25 yıllığına bedelsiz olarak cami tadilatında ve genişletilmesinde kullanılmak üzere tahsis edilmesi talep edilmektedir. Belediye Meclisi kararı ile belediye arsası tahsis edebilir mi, tahsis edildiği takdirde meclis kararından başka ne gibi işlem yapmak gerekir (kontrat ve sözleşme gibi)

  • Soru Cevaplandı
  • 21.06.2012

Emlak Vergisinde Kısıtlılık uygulamaları

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz mükellefi olan şahıs 01/04/2012 tarihinde vefat etmiştir ve şahıs adına kayıtlı bulunan kısıt-lı arsalar hak sahibi olan eşine ve çocuklarına intikal etmesi için belediyemizden rayiç değer yazısı talep et-mektedir. Ölen şahısın kısıtlı arsalarının vergi tahsilâtı ne şekilde yapılması gerekmektedir. Arsaların kısıtlılığı devam etmektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 19.06.2012

Unvan değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

Sakarya Büyükşehir Belediyesinde memur olarak görev yapmaktayım. Teknik Lise Makine bölümü 4 yıllık lise mezunuyum. Teknik kadro alabilmem için mezun olduğum okul diplomam yeterli olabilir mi? İlla teknik kadro sınavına(unvan değişikliği sınavı) tabi olmalı mıyım, acaba bu durumun emsali var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.06.2012

Kadrosu kaldırılan zabıta personeli

Kontder Kullanıcısı -

Norm kadro düzenlemeleri sonrası zabıta komiser yardımcısı, zabıta başkomiseri unvanlı memurların taşıması gereken resmi üniformadaki rütbeler ne olmalı, bir üstü olan komiser ve amir kadrolarında görev-lendirilebilirler mi? Sınavsız bu kadrolara atanabilirler mi ya da sınavlara ne şartla girebilirler? Ayrıca beledi-yede ihtiyaç olduğu halde sınav açılmıyor ve görevler vekâleten yürütülüyorsa ne yapılabilir.

  • Soru Cevaplandı
  • 15.06.2012

Şehir içinde yasak yerlerde park ettikleri için araç plakalarına yazılan para cezalarının tahsili

Kontder Kullanıcısı -

Belediye zabıtasınca şehir içi araçlara yasak yerlerde park ettikleri için plakalarına yazılan belediye encümen cezaları nasıl tahsil edilir? İlçede bulunan mal müdürlüğüne mi yoksa ilçe trafik bürosuna mı gönderilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.06.2012

Çevre görevlisi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizin içme suyu şebekesi ile ilgili olarak arsenik arıtma tesisi ve Kızılırmak üzerinde kurulu bulunan kum ocağı ve kilit parke taş işletme tesisi bulunmaktadır. Bu tesislerimizde çevre mühendisi veya çevre görevlisi bulundurma zorunluluğumuz bulunmaktadır. Norm Kadroda mühendis ve tekniker kadrolarımız boştur. 2011 yılına oranla personel giderimiz % 17 olup yeni personel alımına uygundur. 12 Kasım 2010 tarih ve 27757 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yönetmelik kapsamında 70 üzerinde puan alan ve çevre görevlisi olmaya hak kazanan biyoloji bölümü yüksek lisans mezunu birisini 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesine göre (çevre) meclis kararı ile tam zamanlı sözleşmeli perso-nel (mühendis veya tekniker) olarak çalıştırabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.06.2012

Sözleşmeli personelin statüsü

Kontder Kullanıcısı -

Belediyesinin sendika ile yaptığı sözleşmede "657 tabii memurlara verilir ibaresi" kullanılmış, söz-leşmeli personel hakkında bir açıklama veya bir eklenti bulunmamaktadır. Sormak istediğim konu Sözleşmeliler Devlet Memuru statüsünde midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.06.2012

Diyanet Vakfı Lojmanlarının Emlak (Bina) vergisi Muafiyeti

Kontder Kullanıcısı -

Emlak Vergisi Konusunda, Diyanet Vakfı Lojmanlarının Emlak (Bina) vergisi Muafiyeti uygulanıp, uygulanamayacağı konusunda oluşan tereddütten dolayı bilgi ve görüşe ihtiyaç duyulmaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 13.06.2012

Yapı ruhsatı ve yapı kullanma izninde ilişiksiz belgesinin istenmesi

Kontder Kullanıcısı -

Derginizin Nisan sayısında Recep Demir’in “Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzni” başlıklı makalesi üzerine, yapı kullanma izni verilmesi esnasında istenilmeyen belgelerden sosyal güvenlik müdürlüğünden ilişik kesme belgesi aranıp aranmayacağı hususunda tereddütlerimiz oluşmuştur. Konunun açıklanmasında fayda mütalaa edilmektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 12.06.2012

İşyeri açılış ruhsatı almayan işyerleri hakkında yapılacak işlemler

Kontder Kullanıcısı -

Belediyelerin Denetim Birimlerindeki personel yetersizliği nedeniyle gerek yeni açılan herhangi bir işyerinin, gerekse yeni kapatılan herhangi bir işyerinin anında tespit edilip, ruhsatlandırılması ya da ruhsatının iptal edilmesi noktasında aksaklıkların yaşandığı bilinen bir gerçektir. Bu eksikliğin giderilmesi, işyerlerinin kayıt altına alınması ve denetlenmesi halkın ve çevrenin sağlığı ve güvenliğinin gereği olmakla birlikte, belediye gelirlerinin artırılması noktasında da kaçınılmaz bir gerekliliktir. Bu anlamda vatandaş herhangi bir işyeri açarken almak istediği en son şey ''İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı'' olmak-tadır. Vergi Mükellefi olması gerektiğini bilen ve bu konuda sıkıntı çıkarmayan esnaf, aslında olmazsa olmazların başında gelen İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatını almamakta özellikle ısrarcı olmakta ve zo-runlu olmazsa belediyeye gelmemektedir. Belediye olarak yönetmeliğimiz gereği kurum ve kuruluşlara bildirimde bulunduğumuz halde, örneğin bir meslek odası, bir vergi dairesi, kendilerine yapılan başvu-rularda İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları Yönetmeliğini dikkate almamakta ve bu anlamda bir bakıma belediyeler zarara uğramaktadır. Bu eksikliğin giderilmesi noktasında vergi dairesine yazı yazıp; bir defaya mahsus olmak üzere mücavir alan sınırları içerisindeki tüm vergi mükelleflerinin listesini, takip eden her ayın sonunda da, tıpkı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları Yönetmeliğinin 7. maddesi gereği bizim yaptığımız bildirime benzer, açılışı ve kapanışı yapılan vergi mükellefiyetlerinin sadece isim, un-van ve adreslerinin Belediyemize gönderilmesini istediğimizde; 213 sayılı Vergi Usul Kanununun vergi mahremiyeti ile ilgili maddesi gereğince mümkün olmadığı gerekçesiyle talebimiz uygun görülmemiştir. Bu konuda ne yapabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.06.2012