SORU

Kontder Kullanıcısı -

Belediyelerin Denetim Birimlerindeki personel yetersizliği nedeniyle gerek yeni açılan herhangi bir işyerinin, gerekse yeni kapatılan herhangi bir işyerinin anında tespit edilip, ruhsatlandırılması ya da ruhsatının iptal edilmesi noktasında aksaklıkların yaşandığı bilinen bir gerçektir. Bu eksikliğin giderilmesi, işyerlerinin kayıt altına alınması ve denetlenmesi halkın ve çevrenin sağlığı ve güvenliğinin gereği olmakla birlikte, belediye gelirlerinin artırılması noktasında da kaçınılmaz bir gerekliliktir. Bu anlamda vatandaş herhangi bir işyeri açarken almak istediği en son şey ''İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı'' olmak-tadır. Vergi Mükellefi olması gerektiğini bilen ve bu konuda sıkıntı çıkarmayan esnaf, aslında olmazsa olmazların başında gelen İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatını almamakta özellikle ısrarcı olmakta ve zo-runlu olmazsa belediyeye gelmemektedir. Belediye olarak yönetmeliğimiz gereği kurum ve kuruluşlara bildirimde bulunduğumuz halde, örneğin bir meslek odası, bir vergi dairesi, kendilerine yapılan başvu-rularda İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları Yönetmeliğini dikkate almamakta ve bu anlamda bir bakıma belediyeler zarara uğramaktadır. Bu eksikliğin giderilmesi noktasında vergi dairesine yazı yazıp; bir defaya mahsus olmak üzere mücavir alan sınırları içerisindeki tüm vergi mükelleflerinin listesini, takip eden her ayın sonunda da, tıpkı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları Yönetmeliğinin 7. maddesi gereği bizim yaptığımız bildirime benzer, açılışı ve kapanışı yapılan vergi mükellefiyetlerinin sadece isim, un-van ve adreslerinin Belediyemize gönderilmesini istediğimizde; 213 sayılı Vergi Usul Kanununun vergi mahremiyeti ile ilgili maddesi gereğince mümkün olmadığı gerekçesiyle talebimiz uygun görülmemiştir. Bu konuda ne yapabiliriz?

CEVAP