Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Eski ve hurda araç ve malzemelerde KDV
KADIŞEHRİ Belediyesi - KADIŞEHRİ
1- Eski araçları satacağız, bunların KDV oranı % kaç? 2- Hurda araç ve malzemelerin KDV oranı % kaç?
- Soru Cevaplandı
- 23.07.2015
- KADIŞEHRİ
Hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılan işçilerin izin ve kıdem tazminatları
Kontder Kullanıcısı -
Merhabalar, iyi çalışmalar. Yaptığınız bilgilendirmelerden faydalanıyoruz, teşekkür ederiz. Benimde size 2 sorum olacak. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. 1-Belediyelerde ve Belediyemizde, 4734 sayılı Kanunun 62 (e) maddesine göre hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılan, geçmiş yıllarda farklı alt işverenlerde birer yıllık iş sözleşmeleri ile uzun yılardır yana çalışanlar bulunmaktadır. 10.09.2014 tarihli 6552 sayılı Kanunun 6. maddesi ile değişik 4857 sayılı İş Kanununun 56. maddesinde, alt işveren çalışanlarının izinleri yeniden düzenlenmiştir. Yapılan düzenlemeye göre, belediyemizde farklı alt işverenlerde uzun zamandan beri çalışanların senelik izne esas kıdem işlemleri, belediyemiz alt işverenlerinde ilk çalışmaya başladığı tarihe göre mi, yoksa 6552 sayılı Kanununun yürürlüğe girdiği tarih mi esas alınarak uygulanacağı hususunda tereddüte düşülmüştür. Konuya ilişkin alt işveren çalışanı personellerin senelik izin kıdem işlemleri nasıl uygulanacaktır? 2- 4734 sayılı Kanunun 62 (e) maddesine göre personel çalıştırılmasına yönelik hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılan personellerin, kıdem tazminatlarına ilişkin olarak 6552 sayılı Kanunun 8. maddesi ile değişik 4857 sayılı İş Kanununun 112. maddesine göre, 1475 sayılı İş Kanununun 14 üncü maddesine göre kıdem tazminatı ödenmesini gerektirecek şekilde sona ermiş olanların kıdem tazminatları kurumunca ödenecektir. Sormak istediğim, 4857 sayılı İş Kanununun 25. maddesinde belirtilen hususlar dışında, iş akdi işveren tarafından sona erdirilen personellere kıdem tazminatı ödenebilir mi? Ödenir ise nasıl bir yol izlenmelidir?
- Soru Cevaplandı
- 23.07.2015
Kıdem Tazminatı
Kontder Kullanıcısı -
Hizmet alımı yoluyla Kent Temizliği Hizmet Alımı işi yapan Belediyelerden emekli olan işçinin tazminatını kim ödeyecek?
- Soru Cevaplandı
- 23.07.2015
Yardımcı hizmetler sınıfından, genel idari hizmetler sınıfına geçiş
Kontder Kullanıcısı -
Ben Uşak Belediyesi Ulaşım Hizmetleri İdari Kaleminde yardımcı hizmetler sınıfı dağıtıcı kadrosunda memur olarak çalışmaktayım. Yardımcı hizmetler sınıfından, genel idari hizmetler sınıfına belediye meclis kararı ve/veya görevde yükselme sınavı ile geçiş yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.07.2015
Engelli işçi çalıştırılması
KADIŞEHRİ Belediyesi - KADIŞEHRİ
Belediyemizde norm kadroya ilişkin 19 adet işçi kadrosu mevcut, bunun 3 adedi dolu 16 boştur. Belediyemiz 2011 yılında 6111 sayılı Yasanın 166. maddesi gereği diğer kurumlara ihtiyaç fazlası işçileri gönderdi. Bu nedenle 5 yıl işçi alamayacağız. Bu sürede 2016 yılının Mart ayında doluyor. Biz 2016 yılı içerisinde 1 adet kadrolu engelli işçi alabilir miyiz? Almamızda bir sakınca yok ise, işçi kadrosunu meclis kararı ile “Engelli İşçi Kadrosu” diye ihdas etmemize gerek var mı?
- Soru Cevaplandı
- 22.07.2015
- KADIŞEHRİ
Etütler için işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
Kontder Kullanıcısı -
Vergi levhasında faaliyet konusu: Eğitimi destekleyici faaliyetler (eğitim rehberlik, danışmanlık, test değerlendirme, öğrenci değişim programlarının organizasyonu, yaprak test ve soru bankası hazırlama gibi eğitimi destekleyen öğrenim dışı faaliyetler) konulu işyerlerine, İşyeri Açma ve Çalıştırma ruhsatı iznini belediyemizden mi? yoksa Milli Eğitim Müdürlüğünden mi alacaklardır. Ruhsat verilmesi durumunda hangi evrakları istemeliyiz ve hangi kurumlara görüş sormamız gerekir. Ayrıca ruhsat olmadığı için işyeri hakkında mühürleme yapabilir miyiz? İşyeri etüt vb. gibi işletilmesi halinde ruhsatlandırılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 09.07.2015
Yasal olarak elektrik abonesi olamayan yere işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
Kontder Kullanıcısı -
Açılan restorandın yapı kullanma izin belgesi olmadığından binada bulunan elektrik sayacının (12 Ekim 2004) tarihinden önce ilk abone oluşturma belgesine istinaden restoranda içkili işyeri açma ve çalışma ruhsatı ile içkili istirahat ve eğlence yeri belgesi verilmiştir Sayın hocam restorandın bulunduğu parselin bitişiğindeki ayrı parsel üzerinde açılmak istenen spor salonun aydınlatılması restorandın elektriğinden paralel olarak bağlanmıştır. Spor salonun yapı kullanma izin belgesi olmadığından diğer parseldeki restoranına ait ibraz edilen elektrik sayacının ilk abone oluşturma tarihli (12 Ekim 2004) önceki belgeye istinaden spor salonuna işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 08.07.2015
Büyükşehir Belediyesi yetki alanında bulunan işyerlerine ilişkin şikâyetlerin değerlendirileceği belediye
Kontder Kullanıcısı -
Büyükşehir Belediyesi yetki alanında bulunup ilçe belediyesi tarafından ruhsatlandırılan işyerleri ile ilgili gelen, canlı müzik, gürültü, tabela, işgaliye vb. şikâyetlerin hangi belediye tarafından değerlendirilmesi gerektiği hakkında görüşleriniz nelerdir.
- Soru Cevaplandı
- 07.07.2015
İçkili yer bölgesi
Kontder Kullanıcısı -
Alış veriş merkezleri içerisinde ( içkili yer bölgesi olmayan yerde ) içkili lokanta ya da buna benzer faaliyet konusuyla bir işyeri açılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 07.07.2015
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı
Kontder Kullanıcısı -
1) Mevcut yapı kullanma izin belgesine göre işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenen bir yapıda, daha sonra proje eklerine aykırı değişiklik yapılan ve Yapı Kontrol Müdürlüğü tarafından işlem yapılan yapılardaki işletmelerin, işyeri açma ve çalışma ruhsatları iptal edilebilir mi? 2) Yapı kullanma izin belgesinden muaf işyeri var mıdır? 3) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı verilirken İmar ve Şehircilik Müdürlüğünden uygunluk görüşü istenmeli midir?
- Soru Cevaplandı
- 06.07.2015
1958 yılında oturma raporu alınmış, 2012 yılında aslı gibidir damgası vurulmuş, oturma rap
Kontder Kullanıcısı -
1958 yılında oturma raporu alınmış, 2012 yılında aslı gibidir damgası vurulmuş, oturma raporlu iş yeri kiraladım. Eskiden ruhsat verilmiş fakat ruhsat için yönetmelikteki tüm belgeleri almama rağmen belediye 10 yıllık geçici inşaat ruhsatı alındığı, tapuda şerh olduğunu söyleyerek lokantama ruhsat vermiyor. Zor durumdayım. Ruhsat alabilmem mümkün mü? Projede baca bulunmadığını söylüyor, itfaiye uygunluk raporunda ise baca bulunduğu yazıyor. Ne yapmam gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 06.07.2015
Memur atama ve nakil işlemleri
Kontder Kullanıcısı -
Zabıta müdürlüğüne atanmak için zabıta olarak çalışmış olmak gerekiyor mu?
- Soru Cevaplandı
- 05.07.2015