Ödemelerde “vergi borcu yoktur” sorgulaması

Kontder Kullanıcısı -

Genellikle belediyemize iş yapan kişilerin alacakları, faturalarının kesildiği tarihte yapılamamakta, emanete alınmaktadır. 6 ay 1 yıl ve daha fazla süre sonra ödenebilmektedir. İlgili, “vergi borcu yok-tur” yazısını fatura ekinde vermektedir. Ödeme fatura gününde yapılamadığından sonraki tarihlerde ödemesi esnasında ilgili tekrar vergi yoktur yazısı verilmeli mi? Her parça ödemede vergi borcu yoktur yazısını istememiz gerekli midir? Örneğin 1000 TL lik fatura ödeme yaparken ilgili firmadan vergi borcu yoktur istememiz gerekli midir? (Not ilgili firmanın maliyeye borcu bilinmemektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.02.2021

Zabıta memurlarının, Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü emrinde görevlendirilmesi ve maktu fazla çalışma ücreti

Kontder Kullanıcısı -

Adıyaman Belediyesinde Zabıta Müdürlüğü emrinde Trafik Zabıta Amirliğinde çalışmaktayız. Baş-kanlık oluru ile mevcuttaki 5 zabıta memuru ile birlikte Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü emrinde görev-lendirildik. Daha önceden de idareye zabıta memurlarının zabıta müdürlüğü emri dışında başka bir birimde çalıştırılamayacağını belirtik ama Başkanlık oluru ile ulaşım hizmetleri emrinde görevlendiği-mize dair yazı gönderilmiştir. Zabıta memuru olarak ulaşım hizmetleri emrinde çalışır ise maktu mesa-imiz kesilir mi? Bu konu hakkında bizi aydınlatmanız hususunda gereğini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 29.01.2021

Yeni Emekli olanların indirimli bina vergisinden yararlanması

Kontder Kullanıcısı -

01.01.2021 de emekli oldum. Emlak vergisinden muaf olmak için ne yapmam lazım

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2021

KDV iadeleri

Kontder Kullanıcısı -

KDV iadelerindeki gecikme ve ödeme tarihi

  • Soru Cevaplandı
  • 17.01.2021

Bir kısmı yolda kalan mezarlıktaki cenazelerin taşınması

Kontder Kullanıcısı -

Karayolları tarafından ilçemizde çevre yolu ve köprü çalışmalarından dolayı geçmiş olduğu alanda belediyenin mevcut mezarlığı bulunmaktadır. Yaklaşık 200 – 300 civarında eski mezarların taşıma işlemi gerçekleştirilecektir. 1 - Belediyemizin mezarlık müdürlüğü olmadığından bu taşıma işleminde nasıl bir yol izlenmesi gerekir? 2 – Bu taşıma işleminde mezarların olduğu yakınlarından izin alınması veya bilgi verilmesi gerekir mi? 3 – Resmi herhangi bir kuruma bilgi verilmesi veya izin alınması gerekir mi? 4 – Mezarların taşıma işlemi yakınları tarafından mı, yoksa belediyemiz tarafından mı gerçekleşti-rilmesi gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.01.2021

Kaldırım işgallerinde idari para cezası

Kontder Kullanıcısı -

Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin Belediyelerin Görev ve Yetkileri başlıklı 16. maddesinde; “… Be-lediyeler bu madde ile görev verilen hizmetlerin denetimi dışında, trafiği denetleyemez ve hiçbir hal-de trafik suç ve ceza tutanağı düzenleyemezler. …” demektedir. Zabıta Tembihnamesinde "kaldırımlara parkın yasak olduğu" yazıyor. Bu kuralı ihlal edene 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32 inci maddesi uygulanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.01.2021

Spor salonları umuma açık istirahat ve eğlence yerleri arasında sayılabilir mi

Kontder Kullanıcısı -

Spor salonları umuma açık istirahat ve eğlence yeri olarak geçer mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.01.2021

Muhasebe İşlem Fişi

Kontder Kullanıcısı -

Emanet hesabından yapılan ödemelerde oluşturulan muhasebe işlem fişinde muhasebe yetkilisi-nin imzası dışında harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlisinin imzasının olması gerekli midir? (Emanete alma işlemi sırasında Harcama Yetkilisi ve Gerçekleştirme Görevlisinin imzası alınmaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 02.01.2021

Bitişik nizam yapılarda komşu taraftan çekme

Kontder Kullanıcısı -

Bitişik nizam yapılarda bir tarafı bitişik diğer tarafı komşudan 3-m çekilerek yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.12.2020

Bina Vergisinin 7256 Sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Deği-şiklik Yapılması Hakkında Kanuna göre değerlendirilmesi

Kontder Kullanıcısı -

1319 sayılı Kanun kapsamındaki emlak vergilerine dair borçlar hakkında, taşınmaz satışının 2020 Mayıs ayından önce ve sonra yapılması durumları ayrı ayrı gözetilerek, belediyeye bildirilmemiş olan taşınmaz satışları hakkında, yapılandırma sürecinde yapılan beyanlara dayanılarak (17.11.2020 tari-hinden önce kesinleşmediği için) 7256 sayılı Kanun uyarınca yapılandırma yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.12.2020

Yapı kayıt belgeli yapılara Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz sınırları içerisinde farklı adreslerde 3 (üç) ayrı yapı için yapı kullanma izin belgesi ile tapu kayıtlarında ofis ve işyeri olarak nitelendirilen konut altı yapılara; 1- Düğün Salonu için işyeri açma ve çalışma ruhsatı talep edilmiştir. 2- Oto Ekspertiz için işyeri açma ve çalışma ruhsatı talep edilmiştir. 3- Yine genel iskânı alınmış yapı kullanma izin belgeli bağımsız bölüme ek, mimari projelerine aykırı olarak bina ortak alanlarına yapılmış ve yapı kayıt belgesi alınmış olan yapıya, yapı kullanma izin belgesine esas verilmiş olan İçkili Lokanta nitelikli işyeri açma ve çalışma ruhsatında m² olarak güncelleme yapılması ve canlı müzik izin belgesi düzenlenmesi talep edilmiştir. 1. Talebe istinaden Düğün Salonunun yerinde yapılan incelenmesinin neticesinde; işyerinde mevcut mimari projelerine ek yapılar yapıldığı, binaya ait sığınağın mutfak olarak değiştirildiği ancak yapılan bu aykırılıklara yapı kayıt belgesi alındığı tespit edilmiştir. Sonrasında ilgili yapıların konut altı ticaret statü-sünde olması ve özellikle düğün salonunun özel yapı şeklini gerektiren yapılar olması nedeni ile ruhsat ta-lebi uygun görülmemiştir. 2. Talebe istinaden Oto ekspertizin konut altı ticaret kapsamında olması, ortak alanlarda projelerine aykırı yapıların bulunması ve Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinin 19.md sine istinaden, talep edilen işyeri açma ve çalışma ruhsat talebi uygun görülmemiştir. 3. Talebe istinaden yapılan inceleme neticesinde; İlgili işyerinin başvurusu yapı kullanma izin belgesi dışında, işyeri önündeki bina ortak alanı için yapı kayıt belgesinin tapu kayıtlarına işletilmesi gerektiği hu-suslarına aykırı olması nedeni ile uygun görülmemiştir. Ancak, sonrasında yukarıda belirtilen işyerlerinden Düğün Salonu ve Oto Ekspertiz, Çevre Şehircilik İl Müdürlüğüne başvurarak Cumhurbaşkanlığı 1. numaralı Kararnamenin 97. maddesine esas yine Çevre Şe-hircilik İl Müdürlüğünce resen ruhsatlandırılmıştır. Sorular: Her iki işletme için belirtilen hususlar göz önünde bulundurularak Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü'nün vermiş olduğu ruhsatlar mevzuata uygun mudur? Benzer işyeri ruhsat taleplerinde konut altı işyerlerine, özel yapı şeklini gerektiren işletmeler ile gayri-sıhhî özellik taşıyan işletmelere işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzelebilir mi? Genel iskânı alınmış, yapı kullanma izin belgesi olan işyeri önlerine, bina sığınaklarına yani bina ortak alanlarına bağımsız dükkân/ofis/işyerleri sahipleri tarafından alınmış olan yapı kayıt belgelerinin geçerliliği nedir? Bu yapı kayıt belgelerine istinaden tapu olmadan veya mevcut yapı kullanma izinli alanlara ek tapu kayıtlarında güncelleme yapılmadan işyeri ruhsatı veya işyerinin umuma açık istirahat ve eğlence yeri ol-ması durumunda canlı müzik izin belgesi düzenlenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.12.2020

COVİD-19 teşhisli yakınlarına refakat etmesi durumunda refakat izni

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde çalışan memurlarımızın pandemi sebebiyle hastanede yatan Covid-19 teşhisli ya-kınlarına refakat etmeleri durumunda, refakat izninin verilip verilmeyeceği hususunda tereddüt oluşmuştur. Şöyle ki; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Refakat İznine İlişkin Esaslar” konu başlığı altında düzen-lenen 10. maddesinde “(a) Bakmakla yükümlü olduğu ana, baba, eş ve çocuklarından birinin, (b) Bakmakla yükümlü olmamakla birlikte refakat edilmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocuklarıyla kardeşlerinden birinin, ağır bir kaza geçirdiğinin veya tedavisi uzun süren bir hastalığı bulunduğunun sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi zorunludur.” hükümleri yer al-maktadır. Anılan mevzuat hükmüne göre, memurun refakat edeceği hastanın sağlık kurulu raporu alması zorunludur. Ancak, ilçemizde hastaneler tarafından bu hastalığa yakalanan hastalara sağlık kurulu raporu dü-zenlenemediği için ilgili maddenin (b) bendinde zorunlu olan kurul raporu alınamamaktadır, yalnızca başhekim ve doktor onaylı refakat izin belgesi verilmektedir. Covid-19 hastalarına refakat durumu-nun, başka bir rahatsızlıktan sağlık raporu alanların refakatinden daha zor şartlar içerdiği, hatta refa-katçilerin refakat süresince hastane dışına dahi çıkamadıkları herkes tarafından bilinmektedir. Bu ne-denle, hastane tarafından düzenlenen refakat belgesinin İdaremiz tarafından geçerli kabul edilip edilmeyeceği ve bahse konu mevzuat hükümlerinin refakatçi memur lehine uygulanabilirliği hususla-rında görüşlerinizi arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 23.12.2020