Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Norm kadro esaslarını düzenleyen Bakanlar Kurulu Kararında, kadrolar belediyelerin nüfuslarına göre belirlenmiş. Fakat ilçe belediyeleri fazla dikkate alınmamış. Biz bir ilçe belediyesiyiz. Fakat belediyemize 20 adet kadro verilmiş. Bu kadrolar içerisinde itfaiye amirliği ve zabıta komiserliği verilmemiştir. Ayrıca ilçe belediyesi için 20 adet kadro çok yetersiz bir sayı. Bu durum kişisel kanaatimce 5393 sayılı Belediye Kanununa ters bir durum. Şuan her ne kadar norm kadro yeniden hazırlansa da, farklı bir şey olmayacak. Biz bu durumda, kadromuzun arttırılması için girişimlerde bulunsak, bir faydası olur mu? Sizce neler yapmamız gerekiyor. Belediyemiz mücavir sahası turizm bölgesi olarak ilan edildi. Turizm amaçlı bir belediye 20 memur kadrosu ile neler yapabilir ki?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.01.2007

Görev değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

15 yıldan beri zabıta memuru olarak çalışmaktayım . Şu anda norm kadro esaslarına göre itfaiye kadromuz genişletildi. Ben zabıta memuru kadrosundan itfaiye eri kadrosuna atanabilir miyim? Yani zabıta kadrosunu boşaltıp itfaiye eri kadrosunu işgal edebilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.01.2007

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizin nüfusu 4173 olup, C-2 Gurubuna giren ilk kademe belediyesidir. İki adet müdürlük kadrosu bulunmaktadır. 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 48. maddesinin 1. fıkrasına göre bulunması zorunlu birimlerin kurulması için başka müdürlük kadromuz olmadığına göre nasıl hareket etmemiz gerekir? Kurulması zorunlu birimler belediye meclis kararıyla mı kurulacak? 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 42. maddesine göre belediye başkanı hangi görev ve yetkilerini birim müdürlerine devredebilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.12.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Valilikten alınan vizeye göre 31.12.2006 tarihinde adam/ay sayısına göre işçi fazlamız görünecek. 07.08.2006 tarihinde yayınlanan genelgeye göre de işçi çıkartmamız gerekiyor. Fakat genelgeye göre mi yoksa vizeye göre mi hareket edeceğim bilemiyoruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 26.12.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Norm kadroya ilişkin olarak 7 adet işçi çalıştırmamız gerekmektedir, bu işçilere yıl sonu nedeni ile çıkış verilecek mi? Eskiden valilik vizesi ile adam/ay esasına dayalı çalışan işçiler yeni uygulama ile belediye meclis kararı ile adam/ay miktarı belirlenerek çalışacak olup Belediyemizde şu an itibariyle en eski işçimiz 2003 yılında işe başlamış bulunmaktadır. Bu işçilere bu yıl sonu nedeni ile çıkış verilecek mi, çıkış verildiği takdirde geçici işçilere verilecek olan kadro haklarında bir hak kaybı olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.12.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

9 yıldır zabıta memuruyum. 5 yıllık SSK hizmetimi de birleştirdim. 4 yıllık üniversite mezunuyum. Norm kadroya göre herhangi bir birime müdür olarak atanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.12.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizin norm kadrosunda benim bulunduğum V.H.K.İ. 3. derece ve ben 4 yıllık işletme fakültesi mezunuyum. Şu an 3/3 deyim. Norm kadroya göre bir dahaki ilerlemem de ben 2. derecenin 1. kademesine ilerleyebilecek miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.12.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar Hakkındaki Bakanlar Kuru-lu Kararının yürütmesi Danıştay tarafından durduruldu mu? Durduruldu ise yaptığımız işlemler ne olacak?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.12.2006

İtfaiye kadrolarına açıktan yapılacak atamalar

Kontder Kullanıcısı -

Çok değerli hocam, öncelikle biz belediyecilere böyle imkanlar sunduğunuz için çok teşekkür ederim. Benim sorum Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 15. maddesinde belirtilen itfaiye erliğine atanma şartları ile ilgili. Bu yönetmelik yayımlanıncaya kadar atamalar merkezden (osym) yapılıyordu. fakat bu yönetmeliği okuduğumuz zaman 15. maddede apaçık itfaiye erliğine atama işinin belediyelere devredildiğini anlıyoruz. Fakat genede bu konuda çekicelerim var. ACABA BENİM ANLADIĞIM VE YORUMLARIM DOĞRUMU. ÇÜNKÜ BÜTÜN BELEDİYELER BU KONUDA BİRBİRİNE SORMA GEREĞİ HİSSEDİYOR. BU SORUMU CEVAPLARSANIZ ÇOK MEMNUN OLURUM. SAYGILARIMLA.......

  • Soru Cevaplandı
  • 22.11.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Kurum çalışanlarından bir memurumuz şef kadrosun da idi. Kendisi 4 yıllık AÖF nin bir bölümünden mezun oldu. Norm kadro geldikten sonra şef kadrosu olmadığından dolayı norm kadroyla gelen diğer müdürlüklerden İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü kadrosuna meclis kararıyla geçirildi. yükselme sınavına girmeden kendisini müdür kadrosuna geçirebilmesi doğru mudur? Değilse ne yapılması gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.11.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Norm kadro uygulamasına göre fazla olan geçici işçilerin bir kısmını çıkartmamız gerekiyor? Bu çıkartmamız gereken işçileri işe alınış sırasına göre mi çıkaracağız? Yoksa başkanın takdirine göre mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.11.2006

Norm kadro

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde 96 adet kadro olup, 31 çalışan memur bulunmaktadır. Çalışmakta olan personelimize ait sınıf-unvan-bakanlık onaylı derece–maaş almakta olduğu derece ve öğrenim durumları ekli listede göste-rilmiştir. Norm kadroda Belediyemize 10 adet idari personel kadrosu ayrılmıştır. Mevcutta çalışan idari perso-nel 3 şef, 1 trafik şefi, 1 muhasebeci yardımcısı, 12 memur, (memur-şoför-tahsildar) toplamda 17 dir. Yeni çıkan norm kadro kararında belediyelerde çalışan personelin E4 de bulunan 1 sayılı kütükteki unvan ve dere-celere göre uyarlamalarının yapılarak çalıştırılması istenilmektedir. Norm kadroda şef, muhasebeci yardım-cısı gibi kadrolara yer verilmediğinden ve 1 ve 2 dereceden maaş alan personel bulunduğundan norm kadro-ya geçişte sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu nedenlerle, 1-Personelimizin kazanılmış hak kaybına uğramadan norm kadroya nasıl uyarlama yapabiliriz? 2- Şef kadrosunda bulunan ve 1 inci dereceden maaş alan personelimizin durumu ne olacaktır? 3- Normal memur kadrosu kadro kütüğünde 5-11 derece arası verilmiştir. Yüksekokul mezunu 2 nci dereceden maaş alan memurun durumu ne olacaktır? 4- Zabıta memuru norm kadroda 5-11 derece arası verilmiştir.1 inci dereceden maaş alan yüksekokul mezunu zabıta memurunun durumu ne olacaktır? 5-Norm kadroda belediyemize verilen 10 adet idari personel kadrosuna halihazırda çalışmakta olan 17 idari personelin yerleştirilmesini ne şekilde yapabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.08.2006