İhale komisyonu

Kontder Kullanıcısı -

Bartın İl Özel İdaresi teşkilatı, 5302 sayılı Kanun ve norm kadro çerçevesinde 10 adet müdürlükten oluşmuştur. Her bir müdürlük, belirlenen görev alanı ile ilgili mal, hizmet, yapım gibi tüm iş ve işlemlerini kendilerine bütçeyle verilen ödenekler çerçevesinde karşılamaktadır. Yani, bütçeyle ödenek tahsis edilen veya ödeme emriyle ödenek verilen her bir müdür harcama yetkilisi ve ihale yetkilisidir. Buna göre; 1-Bu ihaleleri yaparken de, ihale komisyonunu diğer birimlerden talep ederek görevlendirilen personelle yürütmektedir. İlgili kanun ve yönetmeliklerde bahsedilen “muhasebe ve mali işlerden sorumlu mali üye” nin tespiti konusunda tereddüde düşülmüştür. Söz konusu üyenin mali hizmetler biriminde görev yapan bir personelden mi olacağı, yoksa her birimde harcamalarla ilgili tüm belgeleri düzenleyen ve imzalayan, bu sırada mali kontrolde yapan gerçekleştirme görevini yürüten personelden mi olacağı? 2-İhale komisyonunda görevli asil başkan veya üyenin (kısa süreli) izinli olması durumunda, yedek başkan veya üye ihaleye katılır. Ancak, ihale süreci içerisinde izinli olan başkan veya üyenin görevine dönmesi durumunda ihaleye asil üyemi, yoksa yedek üye mi devam eder? (Bazı durumlarda asil komisyon üyesi ihale günü ve saatinde ihaleyi yapıp sonra izine gidiyor. Aradan birkaç hafta geçtikten sonra ihale komisyonunun toplanıp karar alması gerekiyor ve bu dönemde de asil üye izinli olması nedeniyle görevde yok. Yerine o anda işlemleri yürütmek üzere yedek üye geçiyor. Artık asil üyenin görevi sona ermiş ve ihale sonuçlanıncaya kadar yedek üyenin mi devam etmesi gerekiyor)

  • Soru Cevaplandı
  • 01.12.2009

Emlak Vergisi

Kontder Kullanıcısı -

İlçemiz Koru Köyünde Kızılırmak üzerine yap işlet devret sistemi ile baraj inşaatı yapılmış bulunmaktadır. İnşaat 1060 m2 den oluşan santral binası ve 17000 m2 den oluşan kanal inşaatından oluşmaktadır. ( Kanal yaklaşık 3,50 mt derinlik 10,00 mt genişlikte ) İl Özel İdare Müdürlüğünce 1060 m2 den oluşan santral binası için inşaat ruhsatı verilmiş olup kanal inşaatının ruhsata tabi tutulmadığı görülmüştür. İlgili firma tarafından emlak vergisi beyannamesi verilmek üzere başkanlığımıza müracaatta bulunulmuş olup ancak yapılan müracaat 1060 m2 den oluşan santral binasını içermektedir. 1- Emlak değerinin 1060 m2 lik santral binasına ait yapı kullanma izninde belirtilen yapı yaklaşık maliyeti üzerinden alınıp alınamayacağı, 2- Şayet yapı kullanma izninde belirtilen yapı yaklaşık maliyeti üzerinden alınamıyor ise, Maliye Bakanlığınca yayımlanan binaların m2 inşaat maliyet bedellerini gösterir cetvelde belirlenen hangi inşaat sınıfına girdiğini, 3- İlgili firma tarafından ruhsata tabi olmadan inşaası yapılan 17000 m2 lik sulama kanalı için emlak vergisi beyannamesinin alınıp alınmayacağı, tereddüte düşüldüğünden, bu konularda bilgi verir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.12.2009

DSİ’ye ait sulama tesislerinin belediyeye devri

Kontder Kullanıcısı -

5747 sayılı Yasa yürürlüğe girdikten sonra mahallemiz konumuna dönüşen yerde 7 yıl önce DSİ tarafından inşaatına başlatılan tarımsal sulama amaçlı gölete ait tesisler bitirilmiş olup DSİ tesisin bakım onarım ve işletmesini belediyemize devretmek istemektedir. Bu tesisten faydalanacak mahallelerimizle birlikte bir köy bulunmaktadır. Sulama birliği kurmadan belediyemize devir edilmesi yasal açıdan mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.11.2009

Sıhhi işyerlerinin sınıfının belirtilmesi

Kontder Kullanıcısı -

15 Temmuz 2009 tarihinde yürürlüğe giren birinci sınıf lokanta, üç yıldızlı ve üzeri otel vb. turistlik yerlerdeki vergi oranlarının %8 den % 18’ e çıkartılmıştır. Bu yasa doğrultusunda ilçemiz vergi dairesi müdürlüğünden birinci sınıf lokantaların ivedi olarak listesi istenilmiştir. Ancak İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik hükümlerinde lokanta sınıflandırılmasını, vermiş olduğumuz lokanta ruhsatlarında belirtilmesi veya belirtilmemesi yönünde bir hüküm bulunmadığından, mevcut ruhsatlarda bu hususu belirtmemiş bulunmaktayız. Ayrıca lokanta, kahvehane gibi yerleri ruhsatlandırmadan önce istenilen oda kayıt belgelerinde sınıf tayinlerinin bağlı bulundukları oda tarafından yapıldığı görülmüş olup işlemler oda kayıtlarında belirtilen sınıflara göre yapılmıştır. Dolayısıyla tereddüde düşmüş olduğumuz sınıf tayini görevinin meslek odalarına mı yoksa belediyelere mi ait olduğu, eğer belediyemiz tarafından yapılacak ise vermiş olduğumuz ruhsatların faaliyet konusu kısmında birinci sınıf lokanta, ikinci sınıf lokanta gibi yazılmasının gerekip gerekmediği konularında bilgi vermenizi istiyoruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 22.07.2009

Belediye başkanlarına lojman tahsisi ve temsil giderleri

Kontder Kullanıcısı -

Belediye başkanına, belediyemize ait lojmanlardan, ikametine ilişkin olarak ücretsiz lojman tahsisi yapabilir miyiz, lojmanın elektrik, su gibi giderlerini belediye bütçesinden ödeyebilir miyiz? Ayrıca belediye başkanımızın kasabamızdaki düğünler için hediye olarak aldığı altınların bedelini belediye bütçeden ödeyebilir miyiz, ödenirse sınırlama nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.07.2009

Tarım Kredi Kooperatifinin akaryakıt istasyonu kurması

Kontder Kullanıcısı -

Kasabamızın tam ortasında bulunan Tarım Kredi Kooperatifi bahçesine yer üstü tankı kurarak motorin satışı yapmak istemektedir. Buraya 3.sınıf GSM ruhsatı verebilir miyiz? Verirsek hangi belgeleri istemek zorundayız. Örneğin, Valilik görüşü ve ÇED istenmeli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.07.2009

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 5. maddesi ( c ) fıkrası gereği özel yapı gerektiren işyerlerinden sayılan ekmek fırını ruhsatlandırılırken; iskanda fırın olarak geçmeyen bir işyerine aynı maddenin ( b ) fıkrası gereğince kat maliklerinin oy birliği ile 104 m2 işyerine, 1.kat mesken (165 m2) plan tadilatı yapılarak toplam 269 m2 olarak tek bağımsız işyeri olması durumunda bu işyerine fırın ruhsatı verebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.07.2008

Vekalet aylığı

Kontder Kullanıcısı -

1997 yılında Subaşı Belediyesinde Başkatip olarak göreve başladım. Kurumumuz norm kadro ilke ve standartları gereği 2 dereceli yazı işleri müdürlük kadrosu ihdas etmiştir. Bu görevi yürütmek üzere bu kadroya belediye başkanı tarafından vekaleten atandım. 4 yıllık kamu yönetimi bölümü mezunuyum. 11 yıllık sicilim olumlu olup, 4 üncü derecenin 1 inci kademesindeyim. Asilde aranan koşulların tamamını taşıyor muyum ve yazı işleri müdürlüğü kadrosunun tazminatlarından yararlanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.07.2008

İlave tediyeler hakkında

Kontder Kullanıcısı -

Derginizin Ekim 2007 sayısında yayınlanan Yozgat/Çayıralan Belediyesine ait soruda "6772 sayılı Kanuna göre 52 yevmiye ilave tediye almaktayız." denilmektedir. Halbuki Yasanın 1’inci maddesi "her yıl için birer aylık istihkakları tutarında ilave tediye yapılır" denilmekte, 3’üncü maddesinde "birinci ve ikinci maddelerde yazılı olan işçilere mezkur maddeler gereğince yapılan tediyelerden ayrı olarak her yıl için bir Derginizin Ekim 2007 sayısında yayınlanan Yozgat/Çayıralan Belediyesine ait soruda "6772 sayılı Kanuna göre 52 yevmiye ilave tediye almaktayız." denilmektedir. Halbuki Yasanın 1’inci maddesi "her yıl için birer aylık istihkakları tutarında ilave tediye yapılır" denilmekte, 3’üncü maddesinde "birinci ve ikinci maddelerde yazılı olan işçilere mezkur maddeler gereğince yapılan tediyelerden ayrı olarak her yıl için bir aylık istihkakları tutarını geçmemek üzere İcra Vekilleri Heyeti kararıyla aynı nispette bir ilave tediye daha yapılabilir" denilmektedir. Bakanlar Kurulunca her yıl sadece ödenecek tarihler belirtilerek karar alınmaktadır. Burada uygulamada birliğin sağlanması bakımından sormak istediğim soru şudur; 6772 sayılı Kanuna göre işçilere ilave tediye 52 yevmiye mi yoksa 26 yevmiye mi yapılacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.07.2008

Sigortalı olarak çalışılan sürelerin memuriyette değerlendirilmesi

Kontder Kullanıcısı -

5434 sayılı T.C.Emekli Sandığı Kanununun ek 17 ve ek 18.inci maddesi; gereğince;"Sosyal Sigortalar Kanununa tabi görevlerde bulunduktan sonra iştirakçi olanların, emeklilik keseneklerine, Personel Kanunlarına göre kazanılmış hak olarak aldıkları derece ve kademe aylıkları üzerine, sigorta pirimi ödemek suretiyle geçirdikleri sürelerin, her yılı bir kademe ilerlemesine ve tahsil durumlarına göre her 3 yılı bir derece yükselmesine esas olacak şekilde eklenerek bulunacak derece ve kademe aylığı esas alınır." denilmektedir. Yukarıdaki açıklamaya göre Belediyemizde G.İ.H.Sınıfında çalışan ve şu anda 4 yıllık Açık Öğretim (İşletme) Fakültesi mezunu olan Tahsildar kadrosundaki arkadaşımız daha önceden Belediyemizde işçi (SSK'lı) olarak çalıştığı (o zaman Lise Mezunu idi) hizmetinin kademe ve derece ilerlemesine sayılmasını talep etmektedir. Benim bildiğime göre genel idari hizmetler sınıfındaki bir memurun sigortalı olarak çalıştığı hizmeti memurluğuna sayılarak kademe ve derece ilerlemesi yapılamaz diye bilmekteyim.

  • Soru Cevaplandı
  • 15.07.2008

5747 sayılı Kanuna göre belediye başkanının yetkisi

Kontder Kullanıcısı -

5747 sayılı Kanuna göre belediye başkanlarının yetkisi personel üzerinde devam ediyor mu? Personeli işten atma yetkisi var mı? Sicil notu verebilir mi? Görev değişikliği yapabilir mi? Başka birimde görevlendirme yapabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.07.2008

Hisseli parsellerde yapı ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

1-3194 sayılı İmar Kanunu’na göre tapu baba adına kayıtlı iken oğlunun üzerine ruhsat yazılabilir mi? Yazılan bu tip ruhsatlar geçerli midir? Babanın düz bir yazıyla falan ada, parsele oğlumun ev yapmasına müsaade ediyorum demesi yeterli olur mu? 2-3194 sayılı İmar Kanunu’na göre mevcut parsel üzerinde önceden yapılmış evler var. Bu evlerin toprak kısmı hisseli olmasına rağmen ev zamanında kim yapmışsa onun adına kadastro dip notunda falanca oğlu falancanın diye yazıyor. Bu durumda toprak hisseli olmasına rağmen ev kişinin olduğu halde ruhsat alarak üzerine kat yapabilir mi? Yoksa muvafakatname alınması mı gerekir? 3-3194 sayılı İmar Kanunu’na göre beldemizde belediye kurulmadan önce yani yakın tarihimize göre 1988 - 1992 yılları arasında yapılan inşaatlar var. Bu inşaatların mevcuduna ruhsat vermeden üzerine ruhsat vermek imar kanuna aykırı mıdır? Bu durumdaki binalar tespit edildiğinde nasıl işlemler yapılmalı? Birde tapu hisseli ise hissedarlardan izin almak gerekir mi? Alınmadan işlem yapılırsa sonuç ne olur? Bir de küçük yerlerde çalışan personeller başkanın baskısı altında kalıyor, o zaman bu durumda ne yapmak gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.07.2008