2886 sayılı Yasada sözleşmenin devri

Kontder Kullanıcısı -

Mülkiyeti Belediyeye ait gayrimenkul 2886 sayılı Yasa hükümlerine göre tüzel kişiliği olan bir işletmeye 10 yıllığına kiraya verildi, sözleşme düzenlendi. Aradan 6 ay gibi bir zaman geçtikten sonra ilgili firma dilekçe ile müracaat ederek başka bir tüzel kişiliği olan işletmeye sözleşmeyi devretmek istediğini bildirmiştir. Sözleşmede sözleşmenin devrinde 2886 sayılı Yasa hükümleri uygulanır ibaresi mevcuttur. Sözleşmeyi devralacak yeni işletmenin ortaklarında birisi halen belediye meclis üyesi olarak belediyemizde görev yapmaktadır. Aynı kişi ihale tarihinde encümen üyesi aynı zamanda ihale komisyon üyesi olarak görev yapmıştır. Bu duruma göre ortaklarından birisi meclis üyesi olan Ltd. Şti. ne sözleşmenin devrinin yapılması mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.10.2010

Kredi ile alınan taşıt aracına ilişkin muhasebeleştirme işlemi

Kontder Kullanıcısı -

İller Bankasından borçlanarak 1.355.000,00 TL bedelle araç alındı. Ödemelerini aylık olarak bankaya yapıyoruz. Tahakkuk kaydını 254. Taşıtlar Hesabına borç 300, yıl içinde ödenecek borçlar, 400 gelecek senelerde ödenecek borçlar diye alacak kayıt edildi. Bütçe giderini sadece yıl içinde ödenecek miktar kadar ödenek koysak, gelecek yıllarda ödeyeceğimiz rakamı gelecek senelerin bütçelerine koysak uygun olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.10.2010

Toplu iş sözleşmeleriyle işçi ücretleri belirlenmesi

Kontder Kullanıcısı -

Ben belediyede işçi olarak çalışmaktayım. Benim maaşım diğer işçi arkadaşlardan yüksekti. İşçiler olarak sendikaya üyeyiz; sendika ile belediye 31.03.2010 tarihinde toplu sözleşme imzaladılar. Şubat 2010 da yevmiyem 41,91 TL' idi, 01.04.2010 tarihinde geçerli olmak üzere sözleşme yürürlüğe girdi. Maaşları denkleştirmek için Toplu İş Sözleşmesi madde 32 (E) bendine işveren sosyal paket yardımı olarak her ay net 301,00 TL ödeme yapılır denmekte. Yine madde 33 de, taban ücret maddesinde sendika üyesi işçilerin 31.03.2010 tarihinde almış oldukları günlük yevmiyeleri 01.04.2010 tarihinden itibaren 38.85 TL'ye yükseltilir denmekte, ama benim almış olduğum maaşla ilgi olarak indirilmesi veya yevmiyenin indirilmesi hakkında bir karar bulunmamaktadır. 5-6 aydır benim maaşımı 38,85 TL'den ödüyorlar. Yevmiyelerim 41,91 TL’den mi, yoksa 38.85 TL’den mi ödenmesi gerekir? Kazanılmış hakkı geri alabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.10.2010

İşyeri Açma İzin Harcı

Kontder Kullanıcısı -

İlçemizde faaliyet gösteren bir akaryakıt istasyonu şahıstan şirkete dönüştüğünden belediyemize ruhsat değişikliği için müracaatta bulunmuştur. Şirket adına işyeri açma ve çalışma ruhsatı hazırlarken yeniden işyeri ruhsat harcı alınıp alınmayacağı konusunda tereddütlerimiz vardır. İşyeri açma ruhsat harcının yenilenip yenilenmeyeceği konusunda bizi aydınlatır mısınız?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.10.2010

Kıdem tazminatı ödemeleri nedeniyle personel giderlerinin bütçe gelirlerine oranının aşılması

Kontder Kullanıcısı -

5393 sayılı Kanunun 49’ uncu maddesinde, belediyelerde personel gider oranının gerçekleşen bütçe gelirlerinin yüzde 40’nı (belde belediyeleri için) aşamaz kuralı vardır. 2011 yılında geçici işçi almayı düşünüyoruz. Gerçekleşen bütçe geliri olarak 2009 yılını, personel gideri içinde 2010 yılını baz alacağız sanırım. Sorum şu şekilde olacak; 2010 yılının personel giderini 01 kodlu gerçekleşen (yani kasadan çıkan) giderini mi baz almalıyız? Şöyle ki, emekli olmuş işçilerin alacağı olan kıdem tazminatını 2010 yılı hesaplarına emanete aldık ama ekonomik zorluklar nedeniyle ancak 2011 yılında ödeyeceğiz; ama bu ödeyeceğimiz tutar 2010 yılının 01 kodlu personel giderinde gözüküyor ve ödenmediği halde personel giderini şişiriyor. Biz personel giderini hesaplarken gerçekleşen gelirde olduğu gibi kasamızdan çıkan personel giderini mi hesaplayacağız?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.10.2010

İmar Uygulamaları

Kontder Kullanıcısı -

3194 sayılı İmar Kanunu’nun 28. maddesinin 10. paragrafına uygun olarak yapı kullanma izin belgesi verebilmemiz için nasıl bir uygulama takip etmemiz gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.10.2010

Yurt dışından hibe ambulans alınması, hizmet aracının satılması

Kontder Kullanıcısı -

1) Yurtdışından hibe yoluyla ambulans almak istiyoruz; ne gibi prosedür uygulamak gerekiyor? 2) Belediye başkanımızın kullandığı hizmet aracını (makam arabası) satarak, yenisini almak istiyoruz. Araç 2005 model ve çok masraflı bir araç. Bunun için ne yapmamız gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.10.2010

Aile cüzdanı satışında KDV

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz tarafından, evlenecek kişilere satılan aile cüzdanlarından satış sırasında KDV tahsilatı yapılır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.10.2010

imar uygulamaları

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemize yakın farklı bir beldede encümen kararı alınmış ve kamu yararından dolayı kaymakamlık makamından görüş istenmektedir. İmar planında belediye hizmet binası olarak ayrılan mevcut 3000m2 boş bir alan var iken; 1-Şahıslara ait 328 m2 lik alan kamu yararı gözetilerek hizmet binası yapımı için kamulaştırma yapılmak istenmektedir. Bu nedenle kamulaştırma yapılıp, yeni bir belediye hizmet binası yeri için plan değişikliği yapılabilir mi? 2-Yapılabilmesi için eski alanın iptal edilmesi gerekir mi? 3-Planda 2 ayrı noktada hizmet binası yeri olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.10.2010

Görevde yükselme

Kontder Kullanıcısı -

19 Eylülde yapılan mahalli idareler görevde yükselme sınavına girdim ve sınavdan ortalama 81 olarak başarılı oldum. İdareye sınava girdiğim Mali Hizmetler Müdürlüğü kadrosuna atanmamla ilgili talep dilekçesi verdim. 2009 yılına kadar Mali Hizmetler Müdür Vekilliği ile Muhasebe Yetkililiği yaptım (Muhasebe yetkilisi sertifikası olan tek personelim). Sonrasında idarenin diğer birimlerinde çalıştım. Dilekçeme olumlu ya da olumsuz cevap verilmedi. Cevap almadan İdare Mahkemesine başvuru yapılır mı? Bir de Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğine göre şartları uymadığı için müdürlük sınavına giremeden başkan yardımcısı ve daha sonra da müdürlüğe atanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.10.2010

2006 yılından önceki yıllara ait ilave tediye, zaman aşımı süresi, geçici iş akdinin feshi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde geçici işçi statüsünde çalışan işçilerimize 6772 sayılı Kanunun 1. maddesi gereğince ödenmesi gereken ilave tediyeler kurumumuz tarafından 2006 yılına kadar ödenmemiştir. Söz konusu bu geçici işçilerimiz 5620 sayılı Kanun gereğince geçici durumdan sürekli işçi olarak kadroya geçmişlerdir. Kadroya geçtikten sonra işçi sendikasına müracaat ederek sendikalı işçi olarak Toplu Sözleşme hakkına da kavuştular. Bu şekilde çalışmakta olan tüm işçilerimize Toplu İş Sözleşmesi gereğince tüm hakları ödenmektedir. İşçilerimizden bir tanesi emeklilik hakkını doldurdu ve emekli oldu. Bu işçimize emeklilik sonrası Toplu İş Sözleşmesi gereğince kıdem tazminatı ve tüm yasal hakları kurumumuz tarafından ödendi. Ancak bu işçimiz 2006 yılından öncesi yıllara ait 6772 sayılı Kanunun belirlediği ölçüde ilave tediye ödenmesi için kurumumuza müracaatta bulunmuştur. Yukarıda yapmış olduğum açıklamalar doğrultusunda; 1- Bu işçimize 2006 yılından önceki yıllara ait ilave tediye ödememiz mümkün müdür ve bu alacak ödenmesi gerekirse zaman aşımı süresi nedir? 2- Zaman aşım süresi başlangıç tarihi hangi tarih olacaktır? 4- İşçilerimizin geçici işçi konumundan sürekli işçi konumuna geçiş tarihi geçici iş akdinin feshi sayılır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.10.2010

Mesafe ölçme yetkisi

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 34 üncü maddesi gereğince, belediye hudutları dahilinde açılacak umuma açık yerler ile açık alkollü içki satılan işyerlerin açılmasına izin verilirken mesafe ölçümü, yetkili idare olarak belediyemiz tarafından yapılmaktadır. Mezkûr Yönetmeliğin 4 üncü maddesine göre de yetkili idare Seben Belediyesidir. Umuma Açık Yerler ve İçkili Yerler ile Resmi veya Özel Öğretim Kurumları Arasındaki Uzaklıkların Belirlenmesine Dair Yönetmeliğin Uzaklığı Ölçme Yetkisi başlıklı 7 nci maddesinde, “Umuma Açık yerler ile içkili yerlerin açılmasına izin verilirken o yerin en az 100 metre civarında okul bulunup bulunmadığı ve özel eğitime muhtaç bireylerin devam ettikleri öğretim kurumları ile okulların dışındaki diğer özel öğretim kurumlarının aynı binada bulunup bulunmadığının tespiti, mahallî kolluk kuvvetince yapılır." denilmektedir. Mesafe ölçümü, mezkûr yönetmelikler gözönüne alınarak, yetkili idare belediye tarafından mı yoksa, mahallî kolluk kuvveti tarafından mı yapılacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.10.2010