Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Umuma açık işyerinin ruhsatsız açılması halinde kapatılması
Kontder Kullanıcısı -
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı almadan faaliyette bulunan umuma açık istirahat ve eğlence yerini ruhsatsız çalıştırmaktan dolayı Belediye encümen kararı olmadan zabıtanın tutanak tutarak işyerini mühürleme yetkisi var mıdır? Varsa kaç gündür?
- Soru Cevaplandı
- 02.08.2012
Kamulaştırma için izlenecek yol
Kontder Kullanıcısı -
Kamulaştırma yapmak için izlenecek yol nasıl olmalıdır. Meclis kararı gerekir mi? Kamulaştırılacak yerin bedelini kim belirler? Teşekkür eder, Saygılar sunarım.
- Soru Cevaplandı
- 02.08.2012
Yabancı yüklenicilerde KDV
Kontder Kullanıcısı -
Türkiye’de ticari sicil kaydı ve Türk ortağı olmayan Fransız bir hizmet sağlayıcı firmanın bir kamu kuruluşundan bakım iş-leri ihalesini kazanarak sözleşme imzalaması sonrasında sözleşmede KDV yükleniciye ödenir demesine rağmen, yüklenici firmanın belirtilen yabancı menşeinden dolayı sözleşmeye ihtilafen KDV ödemesi uygulanır mı, yoksa KDV yüklenici firma adına kurum tarafından doğrudan maliyeye mi ödenir?
- Soru Cevaplandı
- 01.08.2012
Görevde yükselme ve başkan yardımcısı
Kontder Kullanıcısı -
02.12.1982 tarihinde Zabıta Memuru olarak göreve başladım ve daha sonra 20 aylık olan askerlik borçlanmasını ödedim. Borçlanma dâhil 02.04.1981 başlangıç olarak alındığında 01.08.2012 tarihi iti-bari ile 31 yıl 3 ay 29 günlük görevliyim. Derece kademe olarak 1 in 4 ündeyim ve 2 yıllık AÖF Halkla İlişkiler mezunuyum. 2008 yılının Kasım ayı sonrasında yapmış olduğum müracaat sonrası kadrom ve özlük haklarım aynı kalmak suretiyle Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelir Servisinde Asker Ailesi Yardım Talepleri ve devamında Gelir (Emlak-Tahakkuk-Tahsilât) Servisinin tüm yazışmalarını yapmakla görevlen-dirildim. Müdürlük ya da Başkan Yardımcılığı kadrosuna nasıl atanabilirim?
- Soru Cevaplandı
- 01.08.2012
Harcamalara katılma payı tahsilinde binanın satılması halinde tahsilat nasıl yapılabilir?
Kontder Kullanıcısı -
Kanalizasyon katılım borcu bulunan mükellefimize rayiç bedel yazısı vermiş bulunduk. İlgili dairesi-ni sattı. Şimdi ne yapmalıyız?
- Soru Cevaplandı
- 01.08.2012
Geçici görevlendirme)
Kontder Kullanıcısı -
Belediyeye 1,5 yıl önce itfaiye eri olarak atandım ve yaklaşık 6 ay önce asaletim tasdik edildi. Yaklaşık da 1 yıl 4 ay önce Kültür Müdürlüğünde görevlendirilmiş bulunmaktayım. Yani görevimi itfaiye dı-şındaki bir müdürlükte büro memuru olarak yapmaktayım. Fakat ben itfaiyeye geri dönmek istemekteyim. İdari amirlerim bunu uygun görmediği takdirde benim ne tür haklarım var? Bu hususta kanun neler öngörüyor?
- Soru Cevaplandı
- 31.07.2012
Paylı Mülkiyette Emlak Vergisi
Kontder Kullanıcısı -
Hissedar, miras yoluyla intikal eden gayrimenkuldeki hissesini (1/9) bugün satmak istemektedir. Vera-set ilamında Murisin 23.12.2001 tarihinde vefat ettiği görülmektedir. Hissedar, Muris adına bugün tarihli verilen Emlak Beyannamesi ile tahakkuk ettirilen iki tarih arasındaki borcun kendi hissesine düşen miktarı için ödeme yapmak istemiş ve Emlak Vergisi Kanununun 23. maddesini gerekçe göstermiştir. Buradan, em-lak vergisinin tarh ve tahakkuku, Murisin vefat tarihinden itibaren Muris adına mı, yoksa hissedarların ade-dine göre ayrı, ayrı mı yapılmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 29.07.2012
İlçe özel idare müdürü kadrosuna atanma
Kontder Kullanıcısı -
Bilindiği üzere Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü il özel idarelerine bir yazı ile "İlçe Özel İdare Mü-dürü" unvanlı kadronun görevde yükselme sınavı kapsamında olmadığı ve bu kadroya atanmaya hak kazanan personelin görevde yükselme eğitim ve sınavına tabi tutulmasına gerek bulunmadığını bildir-miştir. Ancak bu kadroya atanma şartlarının neler olduğu konusuna değinilmemiştir. Görevde yüksel-me kapsamında olmayan bu kadroya atanma şartları nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2012
İlçelerdeki kaymakam konutu ya da lojmanlarının giderleri
Kontder Kullanıcısı -
İlçelerde bulunan kaymakam evi ya da lojmanlarının giderleri ne şekilde karşılanacaktır. Örneğin lojma-nın elektrik gideri, telefon gideri vb. ödemelerde bir miktar sınırlaması var mıdır, yoksa fatura ne kadar yük-sek gelirse gelsin özel idareler bunu ödemek zorunda mıdır? Konu hakkında aydınlatırsanız memnun olu-rum.
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2012
Emlak vergisinde bildirim ve zamanaşımı
Kontder Kullanıcısı -
2002 yılı eylül ayında babamın vefatı üzerine 4 kişi üzerinden veraset ilamı alındı. Bağlı bulunan vergi dairesine de başvuruldu ve borçsuzdur belgesi alındı. Şu an annemin oturduğu ev babamın üzerinde (tapu) duruyor (Tapunun değişmesi ve bu gibi işlemler konusunda yapılacakları bilmediğimizden değiştirmedik). Ev, veraset ilamına göre 4 hisseli Tepebaşı belediyesi babamın öldüğünü ve mevcut gayrimenkulün verasetli (4 hisseli) olduğunu belirleyerek, 2003 yılından bugüne kadar olan emlak ver-gisi ile oluşan gecikme ve cezaları uygulamıştır. Bu durumda oluşan borcu ödeme konusunda ne yap-malıyız, zaman aşımı uygulanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2012
Hakediş raporunu onaylayacak yetkili
Kontder Kullanıcısı -
Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği ekinde bulunan formlardan olan, Hakediş raporu formunun (Ör No 4-10) imza yerinde onaylayan kısmı mevcuttur. Burada onaylayan makam kim olmalıdır? Harcama yetkilisi mi, yoksa ihale yetkilisi mi? (İhale yetkilisi Genel Müdür Yardımcısıdır)
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2012
6772 sayılı Kanuna göre ilave tediyede bulunulması
Kontder Kullanıcısı -
İyi çalışmalar şu an kurummuzda çalışmakta olan iki adet geçici 2 adet de daimi işçi bulunmaktadır. Diami işçilere yapılan ve her yıl Bakanlar Kurulu tarafından ödeme tarihleri belirlenen 6772 sayılı kanuna göre tediye verilmesi amacıyla 2 adet daimi işçimize tediye haklarını vermek istiyoruz. Bu amaçla tediyelerin yıllık 52 çıplak gün üzerinden verileceği ve herhangi bir ssk kesintisi olmayacağını bilmekteyiz. Tediye verilmesi için herhangi bir encümen kararı alımasına gerek olup olmadığı ve 52 günlük tediye haklarını tek seferde vermemiz mümkün müdür? . Değerli bilgileriniz için teşekür ederim. İyi çalşmalar.
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2012