Münhal kadrolara sınavla işçi alınabilir mi, geçici işçiler sınavsız kadroya geçebilir mi?

Kontder Kullanıcısı -

Belediyede 2001 yılında işçi olarak işe başladım. 2006 yılında, 5620 sayılı Yasa kapsamında 01.01.2008 tarihinde sözleşmeli personel statüsüne geçtim. 16.08.2008 tarih ve 2008/14012 sayılı Ba-kanlar Kurulu Kararına göre sözleşmeli çalışan personele ek ödeme verileceği hüküm altına alınmıştır. Oysa ben 2008 (Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık) 2009, 2010, 2011 yılları için ek ödeme almamış bulunmak-tayım. Geriye dönük ek ödememi alıp alamayacağım konusunda ve alınacaksa hangi idari yollara baş-vurmam gerekmektedir? Konunun açıklığa kavuşturulmasını arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 29.09.2012

Görevde yükselme, terfi

Kontder Kullanıcısı -

11.11.2008 tarihinde uzman erbaş olarak göreve başladım, 11.11.2010 tarihinde bu görevimden is-tifa ettim. Lise mezunuyum. 01.08.2011 tarihinde belediyede açıktan atama yoluyla tahsildar kadro-sunda göreve başladım ve halen devam ediyorum. Görevde yükselme sınavına girebilme şartları neler-dir?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.09.2012

Zabıta memurlarının meslekten çıkarma cezası

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Zabıta Yönetmeliğinin 40. maddesinin (d) bendinde yer alan meslekten çıkarma cezası ile ceza alan zabıta memuru işten atılarak işsiz mi kalır, yoksa kadrosu değişerek aynı belediyede memur olarak işine devam mı eder?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.09.2012

Özürlülerin vergi indirimi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde çalışan bir sözleşmeli personel rahatsızlığı nedeniyle %40 iş göremez raporu almış du-rumda. Bu raporunu işleme koyup vergi indiriminden faydalandırabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.09.2012

İçkili işyeri açılış ruhsatlarının süresi

Kontder Kullanıcısı -

Daha önce Kaymakamlık Makamı (İlçe Emniyet Müdürlüğü) ndan alınan ve üzerinde bulunan (5) beş yıl süre ile geçerlidir yazısı bulunan ruhsatların; ruhsat verme yetkisi belediyelere geçtikten sonra değiştirilme zorunluluğu var mı? Yoksa o hali ile ruhsatlı olarak kabul edebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.09.2012

Uzman erbaş ataması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde 14 adet sürekli işçi kadrosunda çalışan işçi ve 1 adet muhasebeci kadrosunda görev yapan memur bulunmaktadır. Belediyenin acil memur personele ihtiyacı bulunmaktadır. Belediyemize 31.12.2012 tarihinde sözleşmesi sona erecek olan bir 11 yıllık uzman çavuşu yasalar hükmünde almak istiyoruz. Personel alımı için; yapmamız gereken işlemler nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.09.2012

İçkisiz çay bahçesi olarak ruhsatlı yere, içkili içkili umuma açık istirahat ve eğlence yeri olarak ruhsatı verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz tarafından içkisiz çay bahçesi olarak ruhsatlandırılmış işyerine (çay bahçesini) içkili umuma açık istirahat ve eğlence yeri olarak ‘içkili ruhsatı’ verilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.09.2012

Ticaret siciline kayıtlı olan işyeri sahibinden, çalışanlar için ustalık belgesi aranması

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri açma ve çalışma ruhsatları yönetmeliğin 14. maddesinde genel şartlar yanı sıra özelliklerine göre ek 1 deki şartlar aranır denilmektedir. Genel şartlarda ticaret odasına kayıtlı olanlardan ustalık belgesi istenmez denilmektedir. Ancak özelliğine göre aranan şartlarda lokantalarda ustalık belgesi istenir demektedir. Ticaret odasına kayıtlı şahıs ya da şirketler lokanta açarken ek 1 deki şarta göre ustalık belgesi verecek mi? Bu konuda tereddüdümüz var çoğu zaman vatandaş ustalık belgesine itiraz ediyor. Kuaförler ve güzellik salonları da aynı itirazda bulunuyor.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.09.2012

Üst yönetimin giderleri ve özel kalem ödenekleri

Kontder Kullanıcısı -

Yönetim Birimleri Harcama Kalemleri yazılırken; Belediye Başkanı Ödeneği, Meclis ve Encümen üyeleri ödenekleri harcamalarından, temsil ağırlama ve tören giderleri, personel yiyecek ve giyecek yardımı yaka-cak memur ve işçi maaş ücret ödemeleri, harcamaları. Ayrıca, 4734 sayılı Kanuna göre yapılacak her türlü mal ve hizmet satın alma ile ilgili ihale dosyaları ve sonuçlandırılması işlemleri Yazı İşleri Müdürlüğünün mü? Yoksa Mali Hizmetler Müdürlüğünün görevleri arasındadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 26.09.2012

Tapuda otopark vasfı olan yere market veya unlu mamul faaliyeti için ruhsat verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

İlçemiz dahilinde açılacak olan market ve içerisinde bulunacak olan unlu mamul üretimi için (fırın), belediyemize çalışma ruhsatı müracaatında bulunulmuştur. Evraklarında yapılan incelemede tapusunda söz konusu yerin " bina altı özel otopark" niteliğinde gözüktüğü tespit edilmiştir. Yerinde yapılan incelemede ise yapının taban ve tavan mesafesinin 3 metre olduğu görülmüştür. Özel otopark alanlarına, otopark faaliyeti dışında market ya da başka bir işyeri olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenip düzenlenemeyeceği hususunda tereddüt oluşmuştur. Tereddüdün ortadan kaldırılması amacıyla konu hakkında görüşlerinizi bildirirseniz memnun oluruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 20.09.2012

Müdür kadrosuna atanma

Kontder Kullanıcısı -

Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin 7. maddesinde müdür kadrosuna atanabilmek için öngörülen gerekli şartları taşıyan uzman, şef, ayniyat saymanı, kontrol memuru ve muhasebeci kadrolarında bulunan personellerin görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavına girmeden müdür kadrolarına atanması mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.09.2012

Tatil Günlerinde Çalışma Ruhsatı Harcı

Kontder Kullanıcısı -

2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunun 58. maddesinde hafta tatili ve ulusal bayram günlerinde çalışma-ları belediyelerce izne bağlı işyerlerine ruhsat verilmesi, Tatil Günlerinde Çalışma Ruhsatı Harcına tabidir denilmektedir. Yine aynı Kanunun 60. maddesinde, bu harcın işin mahiyetine göre yılda 20 TL'den az; 800 TL'den çok olmamak üzere belediye meclislerince tespit edilir hükmü bulunmakta olup, tüm belediye mec-lislerine Tatil Günlerinde Çalışma Ruhsatı Harcını belirleme yetkisi verilmiş bulunmaktadır.5281 sayılı Kanu-nun değişik 20. maddesi ile 30.12.2004 tarihinde belirlenen tatil günlerinde çalışma ruhsat harçları 2012 yı-lında belirlenirken minimum ve maksimum olarak alınması gereken 20 TL ile 800 TL Yeniden Değerleme Oranlarına göre arttırılarak mı hesap edilecektir?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.09.2012