Belediyelerde 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 97. maddesine göre belirlenen ücret tarifelerinde KDV uygulaması.

Kontder Kullanıcısı -

Belediyelerin 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 18/f maddesi gereği yapmış olduğu hizmetlerden tahsil ettiği ücretlerden hangilerinin KDV’ye tabi olduğu hususunda tereddüde düşülmüştür. 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu’nun “Verginin Konusunu Teşkil Eden İşlemler” başlıklı 1’inci maddesinin (g) bendinde; “Genel ve katma bütçeli idarelere, il özel idarelerine, belediyeler ve köyler ile bunların teşkil ettikleri birliklere, üniversitelere, dernek ve vakıflara, her türlü mesleki kuruluşlara ait veya tabi olan veyahut bunlar tarafından kurulan veya işletilen müesseseler ile döner sermayeli kuruluşların veya bunlara ait veya tabi diğer müesseselerin ticarî, sınaî, ziraî ve mesleki nitelik-teki teslim ve hizmetleri” hükmü yer almaktadır. Ancak madde metninde kamu idarelerinin her türlü Eylül 2023, Cilt 28, Sayı 9 52 hizmetleri denilmeyerek sadece ticari, sınai, zirai ve mesleki nitelikteki teslim ve hizmetleri denilmesi tereddüde neden olmuştur. KDV Genel Uygulama Tebliğinde de “Öte yandan yukarıda sayılan kuruluşlara ait veya tabi olan veya bunlar tarafından kurulan ve işletilen müesseseler ile döner sermayeli kuruluşlar, iktisadi işletme olarak mütalaa edilir. Bunların ticari, sınaî, zirai ve mesleki faaliyetleri vergiye tabi tutulur.”, “Bu maddelerde hükme bağlandığı üzere dernekler ile kamu idare ve müesseselerinin faaliyetleri doğru-dan KDV’nin konusuna alınmamış, bu kuruluşlara ait veya tabi olan müesseselerin yukarıda belirtilen nitelikteki teslim ve hizmetlerinin vergiye tabi olduğu belirlenmiştir.”, “Belediyelerin veya il özel ida-relerinin bünyesinde bir iktisadi işletme oluşması halinde KDV mükellefiyetinin, belediye veya il özel idarelerinin adına değil, bunların bünyesinde oluşan iktisadi işletme adına tesis edilmesi gerekmekte-dir. Belediye veya il özel idarelerine ilişkin mükellefiyet tesisinde, söz konusu iktisadi işletmelerin faa-liyet konuları dikkate alınacak ve unvanında faaliyet konusuna yer verilecektir.” şeklinde açıklamalar bulunmaktadır. Zirai faaliyetler çiftçiler, mesleki faaliyetler serbest meslek erbabı tarafından ifa edildiğinden sınai faaliyeti de olmayan bir belediye için söz konusu kanun maddesinde sayılan faaliyetlerden sadece ti-cari faaliyet icra edilebilmekte olup bu tür faaliyetlerden de KDV alınması hususunda bir ihtilaf bu-lunmamaktadır. Örneğin belediyelerin salon kiralama, otopark ücreti, sinema bilet ücreti, ağaç budama ücreti, moloz taşıma ücreti vb. ücretler piyasa ekonomisi içinde sunulan hizmetler kapsamında alınan ücret-ler iken harçların dışında tahsil ettikleri imar ücretleri (Teknik Eleman Ücreti, İskan Muayene Ücreti, İmar Durumu Ücreti, Plan Tadilat Ücreti, Isı Yalıtım Kontrolü Muayene Ücreti, Havalandırma Tesisatı Ücreti vb.) veya nikah hizmeti karşılığında aldığı evlendirme ücretleri görev ve yetkileri çerçevesinde alınan ücretler mahiyetindedir. Belediyelerin ifa ettikleri ücretli hizmetlerin bir kısmı piyasa şartları yani mübadele ekonomisi içinde sunulurken bir kısmı da belediyelerin görev ve yetkileri kapsamında sunulduğundan yukarıda belirtilen mevzuat hükümleri ve değerlendirmeler göz önünde bulundurularak bu hizmetler karşılığında tahsil etmiş oldukları ücretlerin hangileri, özellikle imar ve ruhsat müdürlüklerince sunulan teknik mahiyetteki ücretlerin 3065 sayılı Kanunun 1-g maddesine göre KDV’ye tabi olup olmadığı hususunda bilgi verebilir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2023

Vekalet Ücreti Ödenmesi.

KADIŞEHRİ Belediyesi - KADIŞEHRİ

Belediyemizde 15.08.2013 tarihinden bu yana Tekniker unvanında 4/2 derece kademede görev yapan Adem ÇELİK (4 Yıllık Kamu Yönetimi Üniversite Muzunu), 17.02.2017 tarihinde Başkanlık oluru ile boş bulunan 4'üncü dereceli Fen İşleri Müdürlüğü kadrosuna (86. madde onayda belirtilmiştir)vekaleten atanmıştır ve halen bu görevi ifa etmektedir. İlgili personele vekalet ücreti zam ve tazminat ödemelerinin verilip verilmeyeceği hususunda tereddüte düşülmüştür.Bilgilerinizi ve konunun siz hocalarımız tarafından değerlendirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 02.10.2023
  • KADIŞEHRİ

meclis tutanaklarında meclis başkanı ve katip üyelerin yanı sıra meclis birinci ve ikinci başkanvekillerinin imzası bulunması gerekir mi?

Kontder Kullanıcısı -

1.5393 Sayılı Belediye Kanununda belediye encümen defterinin tutulacağına dair bir ibare bulunmamakta olup encümen defterinin tutulması zorunluluğunun bulunup bulunmadığı görüşünüzün bildirilmesini saygılarımla arz ederim. 2.Meclis Çalışma Yönetmeliğinin 16.maddesi '' Meclis görüşmeleri katip üyeler veya divanın sorumluluğundaki görevlilerce tutanağa geçirilir ve başkanlık divanı tarafından imzalanır. ''şeklindedir. Aynı yönetmeliğin Tanımlar Başlıklı 4.maddesinde ''Başkanlık divanı: Meclis başkanı, meclis birinci ve ikinci başkan vekilleri ile katip üyeleri, ''ifade etmektedir. Bu kapsamda bir çok uygulamada meclis tutanakları yalnızca meclis başkanı ve katip üyelere imzalatılmaktadır. Yukarıda belirtilen hükümler gereği meclis tutanaklarında meclis başkanı ve katip üyelerin yanı sıra meclis birinci ve ikinci başkanvekillerinin imzası bulunması gerekir mi?Saygılarımla....

  • Soru Cevaplandı
  • 28.09.2023

Aynı memura yapılacak her performans ikramiyesi ödemesi için ayrı encümen kararı alınması gerektiği.

Kontder Kullanıcısı -

Memura ödenen performans ikramiyesi için encümen kararı alınır ve yıl içerisinde 2 kere ödenir ibaresi vardır. Bu ikramiyenin ödenmesi için aynı memura her yıl için encümen kararı gerekir mi? Aynı encümen kararı ile ne kadar süre aynı memura performans ikramiyesi ödenebilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.09.2023

İşyeri ortaklığında vergilendirme.

Kontder Kullanıcısı -

Kardeşimle ortak bir işyeri açtık.ruhsat kardeşimin adına çıkarıldı.ortaklığımız adi ortaklık ve yüzde elli yüzde elli..işyerini ise ortaklık adına vergilendiriyoruz..kanunen işyeri vergi levhası ile ruhsattaki vergi levhası aynı olmak zorunda değilmi?ruhsatta kardeşimin şahsi vergi levhası verilmiş

  • Soru Cevaplandı
  • 22.09.2023

Belediye şirketinde çalışan işçilerin kıdem tazminatı.

Kontder Kullanıcısı -

1-) Belediye şirketinde 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri çerçevesinde işçi statüsünde çalışan işçinin emekli kıdem tazminatını Belediye mi? yoksa Belediye Şirket mi öder? 2-) Belediye Şirketini Kendi Bünyesinde işçi statüsünde çalışan işçinin emekli kıdem tazminatını Belediye mi? yoksa Belediye Şirket mi öder?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.09.2023

Meclis toplantısına mazeretli katılmayan meclis üyesine oturum ücreti verilir mi verilmez mi?

Kontder Kullanıcısı -

Meclis toplantısına mazeretli katılmayan meclis üyesine oturum ücreti verilir mi verilmez mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.09.2023

Kurum avukatlarına avans verilmesi.

Kontder Kullanıcısı -

sayın hocalarım ; Ön Ödeme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 9.maddesinin b fıkra hükümlerine istinaden belediyemizde 3 adet kadrolu avukat 1 adet sözleşmeli avukat bulunmaktadır.Belediyemizin adli işlemleri harç vs giderlerinde kullanmak üzere ayrı ayrı iki avukat personelimizin Harcama yetkilisi mutemedi olarak görevlendirilip avans verilebilirmi. saygılarımla

  • Soru Cevaplandı
  • 08.09.2023

İtfaiyede görevlendirilen kadrolu işçilere maktu mesai ücreti ödenmesi.

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde kadrolu işçi olarak çalışan personelimiz var ama başkanın görevlendirilmesiyle itfaiyede çalışmaktalar. Bu işçilerin fazla maktu mesai ücreti alabilmeleri için nasıl bir meclis kararı almalıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.09.2023

Toplu Taşımacılık Yapanlara Gelir-Mazot Yardımı.

Kontder Kullanıcısı -

Belediyeler kendilerinin yürütmediği ancak kooperatiflerce yürütülen şehir içi toplu taşıma ya da şehir içi özel öğrenci servislerine yürüttükleri hizmetin bir anlamda kamu hizmeti olması sebebiyle meclis kararıyla mazot yardımı yapabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.09.2023

Zabıta Personellerine Ödenecek Maktu Fazla Çalışma Ücreti

Kontder Kullanıcısı -

Zabıta personelinin almış olduğu maktu fazla çalışma ücretlerinden, izinde olan personelin maktu fazla çalışma ücretinde kesinti yapılabilirmi? yapılabilirse kesinti miktarı nasıl hesaplanarak yapılır. Örneğin 10 gün izine çıkan zabıta memurunun kesintisi ne şekilde hesaplanır. Bilgi verirseniz sevinirim. Selamlar

  • Soru Cevaplandı
  • 04.09.2023

Taşınmaz satışı bedelinin alınması.

Kontder Kullanıcısı -

Belediyenin taşınmaz satışında, ihale dokümanında 1. ve 2. satış arasında fark olursa, farkın tahsil edileceğine dair bir madde yoksa, 2886 ve 6183 e göre fark istenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.09.2023