Sosyal denge tazminatı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz Temizlik İşlerinde gerçekleştirme görevlisi olarak görev yapmaktayım. Belediyemizce 2014 Mayıs ayında Memur sendikaları ile 4688 sayılı kanun hükümlerince Sosyal Denge Sözleşmesi imzalanmıştır. Sosyal Denge Sözleşmesince her ay memur maaşlarına net 731,48.TL (brüt 868,32.TL %15 Gelir Vergisine göre) Sosyal Denge Tazminatı ödenmektedir. Sosyal Denge Tazminatının aylık tavan ücretinin ne olduğunu ve ne tür vergiler kesilmesi gerektiği hakkında bir bilgi verirseniz sevinirim. Basit bir konu ama kavram karmaşası yaşamaktayız.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.08.2014

Yapıya ait mimari projedeki mescitlerin müftülüklere bildirilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Ruhsat eki mimari projesinde, ortak alan olarak gösterilen mescitlerin, yapı ruhsatı aşamasında ya da iskândan sonra bağlı bulunan müftülüklere veya herhangi başka bir kuruma bildirilmesi gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.08.2014

Belediyece başka bir belediyenin sınırları içinde hizmet binası kiralanması

Kontder Kullanıcısı -

Bir ilçe belediyesi kendi hizmet binası için başka bir belediyenin sınırları içinde yer kiralayabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.08.2014

İşyeri açılış ve kapanış saatlerinin belirlenmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemize kokoreççi ruhsatı almak isteyen başvuru sahibi çalışma saatlerini öğlen 12.00 ve gece 03.00 olarak düzenlenmesini istemektedir. Belediye encümenince bu karar alınabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.08.2014

İşyeri açma ve çalıştırma

Kontder Kullanıcısı -

Yapı kullanma izin belgesinde sosyal tesis olarak görünen binaya fiziki şartları uygunsa öğrenci pansiyonu faaliyet konulu işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.08.2014

Belediyenin ücrete tabi işlerinden kaynaklanan alacakların tahsilinde izlenecek usul

Kontder Kullanıcısı -

Belediyelerin 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu 97. maddesi uyarınca talep ettikleri ücrete tabi işlerden kaynaklanan alacakları 213 sayılı VUK ve 6183 sayılı Kanun kapsamında mıdır? Bu alacakların genel hükümlere göre mi, 6183 sayılı Yasa hükümlerine göre mi tahsili gerekir? Anayasa Mahkemesinin 26.1.2011 tarih ve E:2009/42, K:2011/26 sayılı kararında, belediye meclislerince ücret tarifesine konu edilebilecek hizmetler, kişilerin tamamen kendi isteklerine ve tercihlerine bağlı olarak yararlanacakları hizmetlerdir denmektedir. Yüksek Mahkemenin bu kararı doğrultusunda bu hizmetler için ücret istenmesi 6183 sayılı Yasanın 1. maddesinde belirtilen "amme hizmeti tatbikatından mütevellit diğer alacaklar" kapsamında mıdır, değil midir? Kapsamında değil ise bu alacaklar için 6183 sayılı Yasa uyarınca ödeme emri düzenlenebilir mi? Gecikme zammı ve gecikme faizi tahsil edilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.08.2014

Kaçak yapı

Kontder Kullanıcısı -

Kaçak olarak yapılmış bir yapıda, eğer mülk sahibi (tapu sahibi) hayatta değilse ve kaçak yapıyı va-rislerden birisi yaptırmış olmasına rağmen hiç birisi kaçak yapıyı üstlenmiyorsa, muhatap bulunamıyor-sa, bu durumda kaçak yapıya yıkım kararının yanı sıra kanunda geçen para cezası uygulanır mı? Uygu-lanırsa ceza kimlere ne şekilde uygulanır.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.08.2014

İşyeri açma ve çalışma ruhsat harcı

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenirken küşat harcı diye bir harç alma kalemi var mıdır? İşyeri açma ve çalışma harcıyla küşat harcı aynı ifade midir? Örneğin, 100 m2 bir işyeri için işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmek istense Belediye Gelirleri Kanunu ve diğer yasal dayanaklar doğrultusunda bu işyeri için istenebilecek harçlar hangi kalemlerden ve miktarlardan oluşması gerekir. İşyeri ruhsatı düzenlenirken diğer teşebbüsler hasılatı adında bir kalemden harç uygulanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.08.2014

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

12.10.2004 yılından evvel yapılmış 1994 senesinde dubleks ev olarak yapı ruhsatı müracaatında bulunmuş ve binasını tamamlamış fakat iskan başvurusunda bulunmamış, elektriği suyu ve kanalizasyonu bağlı yapının alt katında bahçesini kullanarak içkili kafeterya ruhsatı talebinde bulunmuştur. Söz konusu dubleks evin bulunduğu bölge içkili yer bölgesinde olup yönetmelik gereği kriter eksiği bulunmamaktadır. Bu işletmeye içkili kafeterya ruhsatı verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.08.2014

İş akdinin askıya alınması

Kontder Kullanıcısı -

5 Ay 29 Gün çalıştıktan sonra, iş akdimiz askıya alınmıştır. Belediyenin başvurumuz üzerine tekrar başlatma zorunluluğu var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.08.2014

Emekli olup da bildirimde bulunmayanların emlak vergisi

Kontder Kullanıcısı -

Geçtiğimiz yıllarda emekli olup da bildirimde bulunmayan mükellefler için tahakkuk eden emlak vergisi ödemesi yaptırılmalı mıdır? Yoksa terkin mi yapılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.08.2014

6360 sayılı Kanuna göre devir işlemi

Kontder Kullanıcısı -

6360 sayılı Kanunun geçici 2. maddesinin 2. fıkrasına göre yüzde yüz hissesi belediyeye ait şirketin şirket işçileri hakkında (işçi alımı yönetmeliğine uygun olarak alınmayan) devir işlemine göre işlem yapılıp yapılamayacağı?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.08.2014