17 Ocak 1957 yılından önce yapılan binalar

Kontder Kullanıcısı -

Bilindiği üzere, 17 Ocak 1957 yılından önce yapılan binalar, yapı kullanma izin belgesine sahip binalar olarak kabul edilmektedir. Tapu Sicilinde 23.12.1973 tarihinde "hane" olarak gözüken, 17 Ocak 1957 yılından önce yapıldığını Tapu Müdürlüğünden belgeleyemediği için yapı kullanma izin belgesi olmayan ve tapusunda iki katlı ahşap ev olarak gözüken binaya, ev pansiyonculuğu yapmak üzere" pansiyon" olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.07.2016

Ganyan bayi olarak ruhsatlandırılmış aynı yere bir başkası adına ganyan ve tekel büfesi ola

Kontder Kullanıcısı -

Ganyan bayi olarak ruhsatlandırılmış aynı yere bir başkası adına ganyan ve tekel büfesi olarak ruhsatlandırılması) Tapu, yapı kullanma izni ve numarataj (adres veri tabanında) tek bir bağımsız bölüm olarak geçen dükkâna, ganyan bayii olarak ruhsatlandırılmıştır. Aynı bağımsız bölüme ikinci bir işletmeci de ganyan bayii ve tali faaliyet olarak tekel büfesi açmak istemektedir. Ganyan bayii Bakanlığın görüşü doğrultusunda umuma açık istirahat ve eğlence yerleri sınıfında değerlendirilmesi gerektiği görüşünü bildirmiş olup, umuma açık işyerine aynı faaliyette umuma açık işyeri açılması ve tali faaliyet olarak sıhhi müessese olan tekel büfesinin ruhsatlandırılması hakkındaki görüşlerinizi saygıyla arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 13.07.2016

Kır düğün salonu için işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

İlçemizde mülkiyeti belediyemize ait olan kültür merkezi binasına düğün salonu ruhsatı almak için başvurulmuştur. Gerekli prosedürler tamamlanmış ruhsat hazırlanma aşamasına gelinmiştir. Ancak bi-nanın yanında bulunan açık alana kır düğünü ruhsatı alınmak istenmektedir. Söz konusu alan yerleşim yeri içerisinde bulunduğundan tereddütte kalınmıştır. Ne gibi bir yol izlememiz gerekmektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 11.07.2016

Zabıta personelinde görevde yükselme

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde görevde yükselme sınavı ile zabıta komiserleri yapıldı. İki ay sonra belediye başkan onayı ile amir yapılanlar oldu. Başkomiser unvanlının başkan onaylı amir olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.07.2016

Belediye başkan yardımcısının müdür kadrosuna atanması

Kontder Kullanıcısı -

Belediye başkan yardımcısı kadrosunda çalışmaktayım. 2 yıllık yüksel okul mezunuyum. Yaklaşık olarak 16 ay itibariyle bu kadrodayım. Müdür kadrosuna atanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.06.2016

Mrb.Planlı alanlar tip imar yönetmeliğinin 33. maddesinde " Parsel içinde istinat duvarı yapıl

Kontder Kullanıcısı -

Mrb.Planlı alanlar tip imar yönetmeliğinin 33. maddesinde " Parsel içinde istinat duvarı yapılması gereken hallerde, Belediyenin ilgili biriminden istinat duvarı için ruhsat alınması mecburidir. Bu tür parsellerde yapılacak binalara istinat duvarı tamamlanmadan önce hiç bir şekilde kullanma izni verilmez." denilmektedir. Sormak istediğimiz yapıda istinat duvarı yapılmamış kamu selametini tehtid eden bir durum söz konusu ve belediye bu durumda İmar Kanununun 40. maddesine istinaden istinat duvarı yaptırılarak masrafı tahsil edilecek.Fakat sorum bu istinat duvarına ruhsat nasıl verilecek?40. maddeye istinaden cezai işlem müteahhite uygulanmasına rağmen kat malikleri ruhsat alımı için muvafakatname vermeden imtina etmektedir. Bu durumda müteahhit adına ruhsat cıkabilir mi?(müteahhitin tapu kaydında ismi kalmamış yada hissesi var)

  • Soru Cevaplandı
  • 30.06.2016

Adana ili Karataş ilçesinde 240 m2 arsam var.arsam B5 imarlı ve ticari alan.bölgenin imar plan?

Kontder Kullanıcısı -

Adana ili Karataş ilçesinde 240 m2 arsam var.arsam B5 imarlı ve ticari alan.bölgenin imar planı 1982 yılına ait 1/1000 lik plan.belediye bitişikteki parsel ile tevhid yapmam gerektiğine dair bir gerekçeyle 15. Ve 16. Maddeye istinaden imar çapı vermiyor. Benim arsamın yeterli derinliği varmış fakat bitişikteki parselin yokmuş. Fakat tevhid yapmamı istediği bitişik parsel (340 m2 )üzerinde tek katlı bitişik 3 adet dükkan var ve dükkan sahipleri hiç bir şekilde birleşmeye yanaşmıyor. Bitişik parsel üzerindeki dükkanların belediyede kaydına rastlanmamış, ancak tapu sicil kayıtlarından anlaşıldığı kadarıyla 1967 yılından önce yapıldığı için ruhsatlı sayıldığı ,1988 de kat irtifakı tesis edildiği ve her iki parselinde Karataş genelinde yapılan imar revizyonuna katılmış,lütfen cevap verir misiniz. 1- Belediye üzerinde zaten yapı olan ve hem ruhsatlandırılmış hemde kat irtifakı tesis edilmiş bir parsel ile benim arsamın tevhidine beni zorlayabilir mi. Bitişik parselin üzerindeki dükkan sahipleriyle anlaşamadığımız takdirde bu dükkanlar kendiliğinden çökene kadar ömür boyu beklemem gerektiği anlamına gelmez mi. Benim mülkiyet hakkım ne olacak. 2-Belediye dükkanların belediyede kaydı yok diyerek süistimal kapısını açık bırakmış olmuyor mu.yani bu dükkanlara ilave inşaat veya esaslı tadilatda yapılsa belediye göz yummak zorunda kalacak demek değil midir. Bu dükkanların kayıt altına alınmış olması projesi yüzölçümleri bir yerlerde kayıtlı olması gerekmiyor muydu. Tapu kayıtlarında kat irtifaklı satılmış gözüküyor arsa payları belli ama dükkanların metrekareleri belli değil.bu durumda kaçak inşaat tespiti nasıl yapılacak. 3-Belediye revizyon yapıyoruz diyerek bu ilaveleri yasal hale getiremeye veya benim arsamı yeşil alan otopark vs. gibi yapabilir mi. Buna nasıl engel olunabilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.06.2016

İntibak işlemleri

Kontder Kullanıcısı -

Ben 15.01.1999 yılında lise mezunu aday memur olarak göreve başladım. 2006 yılında fark derslerini vererek meslek lisesi diploması aldım. 2008 yılında ön lisans diplomamı aldım. 2013 yılında lisans diplomamı aldım. Askerliğimi 18 ay olarak 2000 yılında yaptım. 510 günü kamuda olmak üzere 1510 gün sigortalı hizmetimi emekli sandığı hizmeti ile birleştirdim. 15.01.2015 tarihi itibarı ile ödemeye esas kadro ve derecem kaçta olması gerekiyor şu anki çalıştığım kurumda yanlış hesaplandığını düşünüyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.06.2016

İşçinin hırsızlık teşebbüsünde bulunması

Kontder Kullanıcısı -

Bir yakınım çalışmış olduğu yerde hırsızlık teşebbüsünde bulundu. Yakalandı ve işine son verildi. Şimdi işveren cezayı müeyyide olarak bu durumu polise bildirmeyeceğini ama SGK kaydına yansıtacağını belirtmiş. Bunun mevzuatı nedir? İşveren ne yapabilir? Bundan sonrası için böyle bir kayıt söz konusu olursa sürekli olarak karşısına çıkar mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.06.2016

İlçe Belediye Başkan Yardımcısı Özel Hizmet Tazminatı

Kontder Kullanıcısı -

İlçemiz 10.000 nüfuslu bir ilçe iken 2014 yılı genel seçimlerinde 6360 sayılı Kanun ile Büyükşehir İlçe Belediyesine dönüşmüş ve nüfusu 30.000’e çıkmıştır. 6360 sayılı Kanun ile ‘’Büyükşehir Belediyelerinin sınırları İl Mülki sınırları’’ haline dönüşmüştür. Belediyemizde 1 memur Belediye Başkan yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Memur Belediye Başkan Yardımcısı özel hizmet tazminatı oranı bu yeni kanun ile birlikte kaç olmalıdır. Devlet Memurlarına ödenen zam ve tazminatlar cetveli II sayılı cetvelin Grup 7 mi yoksa Grup 10 a göre mi ödenmesi gerektiği konularında tereddütler yaşanmaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 24.06.2016

Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca 3194 sayılı İmar Kanunu`nun geçici 16`ncı maddesi uyarın

Kontder Kullanıcısı -

Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca 3194 sayılı İmar Kanunu`nun geçici 16`ncı maddesi uyarınca yapı kayıt belgesi verilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanan, 06/06/2018 tarih ve 30443 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Yapı Kayıt Belgesi Verilmesine İlişkin Usul ve Esasları tebliğinin yapı kayıt belgesinin kullanım yerlerini düzenleyen 6. maddesinde “Yapı Kayıt Belgesi verilen yapılarda işyeri açma ve çalışma ruhsatı yapı kullanma izin belgesi aranmaksızın verilir.” hükmüne istinaden; tapu kayıtlarında tarım alanı olarak gözüken, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. madde uygulaması yapılmamış 5000 m2 lik bir parsel içerisinde bulunan 120 m2 lik yapı için Yapı Kayıt Belgesi almış olan işyerine, işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenip düzenlenmeyeceği, düzenlenirse parselin tamamı-na mı yoksa yapı kayıt belgesi almış kısmına mı düzenlenir?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.11.2018

Süreklilik arz eden alımlarının kesintiye uğratılmadan temini

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Başkanlığımızın daha önce 4734 sayılı Kanunun 19. maddesi gereğince yapılan akaryakıt alım ihalesi sözleşmesi sona ermiş olup, yaptığımız yeni ihalede katılımcı olarak sadece 1 kişi katılmış-tır. Ancak verdiği teklif yaklaşık maliyetin üzerinde olduğundan yapılan ihale iptal edilmiştir. Kurum araçlarının akaryakıt ihtiyacını ikinci bir ihale yapılana kadar nasıl temin edebiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.11.2018