Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Şef Kadrosuna Atama
Kontder Kullanıcısı -
Lise mezunu 5. derece şef kadrosunu işgal eden 4/2 dereceden maaş alan, 20 yıllık memur 3. de-rece şef kadrosuna atanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.09.2020
Ticari işyerinin pansiyon olarak ruhsatlandırılması
Kontder Kullanıcısı -
İskan belgesinde ticari işyeri olan bir yer, geçici konaklama yeri (pansiyon gibi) olarak ruhsatlandırılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 02.09.2020
Taksitli taşınmaz satışı
Kontder Kullanıcısı -
2886 Sayılı Kanuna göre “Kat Karşılığı İnşaat Yapım Sözleşmesi” yüklenici ile imzalanmıştır. Bele-diyemize 40 adet mesken ve 1 adet işyeri verilecektir. Mesken ve İşyerlerinin satışını taksitli olarak yapmak istiyoruz. Hangi kanun hükümlerine göre satışı yapmamız gerekir.
- Soru Cevaplandı
- 28.08.2020
İşlevsiz kalan müdürlük
Kontder Kullanıcısı -
Belediyemize bağlı olarak 1973 yılında faaliyet göstermeye başlamış ve 2017 yılında yeni yerine taşınarak burada hizmet vermeye devam eden Huzurevi Müdürlüğümüz uhdesinde bulunan personel hariç tüm taşınır, taşınmaz ve sakinleri ile birlikte Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına devir edilecektir. Bu kapsamda; Huzurevi Müdürlüğümüz Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar Bakanlığına devir edil-dikten sonra, huzurevinde görevli müdür kadrosundaki personelimiz ve müdürlük kadrosu ile ilgili na-sıl bir işlem yapmamız gerekir? Norm kadroya göre açılan huzurevi müdürlüğü kadrosunun iptal edil-mesi gerekir mi? Belediyemizdeki norm kadroya göre oluşturulan diğer müdürlük kadroları hali hazır-da dolu olduğundan huzurevi müdürlüğünde müdür kadrosunda görev yapan personelimiz ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 26.08.2020
Disiplin soruşturması işlemleri
Kontder Kullanıcısı -
Belediyemizde görev yapan bir adet tahsildar memuru, tahsil ettiği paralardan bir kısmı belediye hesaplarına intikal ettirmeyip zimmetinde tuttuğu, belediye denetimine gelen kontrolör tarafından tespit edildi. Teftiş raporuna da yazıldı. Bunun üzerine memur görevden alındı. Belediye başkanı tara-fından görevden uzaklaştırıldı. Belediyemiz bu işin disiplin yönünden incelenmesi için Sivaslı Kayma-kamlığından muhakkik tayini istedi. Onlar da Uşak Valiliğinden bir muhakkik tayini istedi. Böylelikle Uşak Defterdarlığından 1 adet hesap uzmanı görevlendirildi. Disiplin soruşturma dosyası tamamlandı ve il idare kurulu müdürlüğü tarafından, kaymakamlık aracılığı ile gizli olarak bize ulaştı. Bundan son-raki süreçte izlemem gereken yol hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 19.08.2020
Pandemi dolayısıyla bazı işyerlerinin kapalı kalması
Kontder Kullanıcısı -
Pandemi sürecinde önlem kapsamında içkili işyerim kapatıldı ve halen kapalıdır. Yine genelge sonucu bazı içkili yerler açıldı. Benim ruhsatımda içkili yer yazmaktadır. Bu konuda benim başvurabileceğim kanun yolu var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 14.08.2020
Vekâlet ücreti
Kontder Kullanıcısı -
Vekâlet ücreti ) İlçe özel idare müdürlüğüne vekâleten bakmaktayım. Asıl kadrom veri hazırlama ve kontrol işlet-meni, 4 yıllık iktisat mezunu ve işletme yüksek lisans mezunuyum. Mezuniyetten sonra 1200 gün özel sektörde, 2550 günde kamuda hizmet sürem bulunmaktadır. Ayrıca daha önce belediyede 3 yıla yakın muhasebeci kadrosunda görevlendirme ile çalıştım. Bu durumda şuanda vekâleten baktığım İlçe Özel İdare Müdürlüğü için vekâlet ücreti alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 13.08.2020
Avukat vekalet ücreti dağıtımı
Kontder Kullanıcısı -
Belediyede sözleşmeli çalışan sadece bir tane avukat vardır. Hukuk İşleri Birimi yoktur. Adli, idari ve İcra davaları çok fazladır. Hepsini sözleşmeli Avukatımız takip etmektedir. Bu bir Avukat vekalet üc-retlerinin tamamını mı yani % 100 ünü mü yoksa yazınızda belirttiğiniz gibi % 55 ni mi alacaktır? Ödenecek vekalet ücretlerinin yıllık tutarları, avukatlar için (10.000) gösterge rakamının memur aylık-larına uygulanan çarpımı sonucu bulunacak aylık brüt tutarının 12 katını geçemeyecek mi? Belediyede hukuk servisi yoktur. Alacakların takibine ilişkin işlemleri muhasebe birimi başlatmak-ta, takip etmekte (Avukatlık seviyeye) aşamasına kadar ki işlemleri muhasebe birimi yapmakta, bura-dan büro işlemlerini yapan personel manasında muhasebe personelleri vekalet ücretlerinden pay alabiliyor mu? Usulden kaybedilen prosedürün yerine getirilememesinden dolayı kaybedilen davaların giderleri kusur sayılıp avukattan tahsil edilmesi gerekiyor mu?
- Soru Cevaplandı
- 13.08.2020
Sözleşmeli antrenör istihdamı
Kontder Kullanıcısı -
Belediyeler, sözleşmeli antrenör çalıştırabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.07.2020
Tuvaleti olmayan kafeterya ile çay ocağı için işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmesi
Kontder Kullanıcısı -
1-Tuvaleti olamayan mülkiyeti kendisine ait olan işyerine kafe ruhsatı için İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı başvurusunda bulunan Vatandaş’a ruhsat düzenlenebilir mi? Ayrıca şahıs esnaf odasına ve vergi dairesine kafe olarak kayıt yaptırmış, bu haldeyken kendisine kafe değil de çay ocağı olarak ruhsat vermemde herhangi bir sakınca var mı? 2- Çay ocağı için tuvalet şartı var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 20.07.2020
Köy tüzel kişiliğine ait taşınmazın kiraya verilmesi
Kontder Kullanıcısı -
Köy tüzel kişiliğine ait bir taşınmaz köy muhtarı tarafından 15 yıllığına kiraya verilmiştir. Kira sözleşmesi devam ederken kiracının bağış yapması ve 10 yıllık kira bedelini peşin ödemesi karşılığı 25 yıl süreli ikinci bir kira sözleşmesi yapılmıştır. Bu ikinci sözleşme için köy idare kurulundan herhangi bir karar veya yetki alınmadığı gibi kaymakamlık makamından da herhangi bir onay alınmamıştır. Bilahare bu taşınmazın mülkiyeti 6360 sayılı Kanun kapsamında Belediye Başkanlığımıza geçmiş ve bu durum anlaşılmıştır. Bugün itibariyle mevcut kira sözleşmesi 2030 yılında sona ermektedir. Kamu taşınmazlarının dahi yetkili kurumlardan alınacak izin ile en fazla 10 yıl süre ile kiraya verilebildiği günümüzde toplamda 40 yıllık süre ile verilen bu kira sözleşmesi geçerli mi kabul edilecektir? Kira sözleşmesinin feshi için nasıl bir yol izlenmelidir?
- Soru Cevaplandı
- 20.07.2020
Belediyede sözleşmeli personel olarak çalışanlar memur ve enflasyon farkını zam olarak alabil
Kontder Kullanıcısı -
Belediyede sözleşmeli personel olarak çalışanlar memur ve enflasyon farkını zam olarak alabilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 14.07.2020