Plan-Bütçe Komisyonu çalışma süresi

Kontder Kullanıcısı -

Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin "Bütçe kesin hesabının düzenlenmesi ve görüşülmesi" başlıklı 40. maddesinde "Kesin hesabın görüşülmesi ve kesinleşmesinde, bütçeye ilişkin hükümler uygulanır" hükmü yer almaktadır. Yine, Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 28. ve 29. maddelerinde "Meclisin bütçe görüşmesine rastlayan toplantı süresi plan ve bütçe komisyonu toplantı süresi de dâhil olmak üzere en çok yirmi gündür. Meclis bu süre içinde bütçeyi görüşüp karara bağlar" ve “Komisyon kendisine havale edilen bütçe tasarısını beş iş gününden fazla olmamak üzere meclisin belirleyeceği süre içinde inceleyerek görüşünü içeren bir rapor düzenler ve meclise sunar.” hükümleri yer almaktadır. Bu hükümlerden; meclisin ilk toplantıda havalesi ile birlikte, Plan ve Bütçe Komisyonu toplantısının en fazla 20 günlük süre içerisinde toplamda 5 kez toplanabileceği mi? Yoksa meclis toplantısını takip eden 5 iş günü içerisinde plan ve bütçe komisyonu çalışmalarının tamamlanması gerektiği mi anlaşılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.05.2017

Güvence bedeli

Kontder Kullanıcısı -

Belediye elektrik şirketine güvence bedeli öder mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.11.2021

Taşeron işçilere ait hakediş ödemeleri

Kontder Kullanıcısı -

Taşeron işçilere ait hakediş ödemeleri ile ilgili. Şöyle ki; işçinin çalıştığı birim, puantajı hazırlar şir-ket muhasibine iletir, şirket hakediş düzenleyerek birim amirine yani harcama yetkilisine ödeme ona-yı için geri gönderir. Onay sonrası ödeme gerçekleşir. Yapılmak istenen uygulama şudur ki; puantaj çalıştıran birimden çıksın, harcama yetkilisi tek kişi olsun. O da işçiyi çalıştıran değil yazı işleri birimi (müteahhitlik kalemine tüm birimlerin ilgili kalem ödeneği aktarılarak) üzerinden yapılması yönünde. Amaç; Bütçeleri bulunan bütün birimlerde ki bütçeyi tek birimde toplayıp, taşeron işçilere ait ödeme evraklarının birimlerde hazırlanıp, harcama yetkilisi görevini yazı işleri üzerinden yapılması. Ödenek birleştirmesi yapılabilir mi? Yapılırsa bu yazı işleri mi olur? Bu işlem yasal ve hukuki açı-dan doğru mudur? Herhangi tazmine esas konu olduğunda tazmin çalıştıran birim amirinden mi? Yok-sa harcama yetkilisinden mi alınır?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.11.2021

işyerinin bölünmesi durumunda işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

İlçemizde bulunan bir iş yerinin yani bir dükkânın araya duvar örülerek ikiye bölünmesinden son-ra bir tarafı eczane bir tarafı pastahane olarak işletilmek isteniyor. Bu durumda iş yeri açma ve çalış-ma ruhsatı verilebilir mi? İşletmecileri ayrı ayrı ya da verilebilmesi için nasıl bir yol izlenmelidir?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.11.2021

İlçemizde uzun zamandır çalışmakta olan ekmek fırını için unlu mamuller ruhsatı verilmiş

Kontder Kullanıcısı -

İlçemizde uzun zamandır çalışmakta olan ekmek fırını için unlu mamuller ruhsatı verilmiştir. Fakat ekmek üretimi yapmasına izin verilmediği için ekmek fırını ruhsatı istemektedir. Yönetmelikte özel yapı şekli gerektiren yapı geçmesi yapı kayıt belgesinin işlevini ortadan kaldırıyor. Yapı imar planında ayrık nizam ticari alandır. Tapu kütüğünde mesken yazmamaktadır. 2004 yılında alınan yapı kullanma belgesine iş yeri olarak yazılmıştır. Yapı kayıt belgesinde ekmek fırını olarak alınmıştır. Ekmek fırını ruhsatı verilmesinde sakınca olup olmadığının değerlendirilmesini ...

  • Soru Cevaplandı
  • 09.11.2021

Başkatip kadrosundan şef kadrosuna atanma

Kontder Kullanıcısı -

Yeni kurulan Belediyeye, 03.05.1994 tarih ve 1994/5725 sayılı Bakanlar Kurulunun 5 adet kadro ihdası kabul edilmiş olup. Söz konusu Belediye için ihdas olunan 1 adet Başkatip,1 adet Muhasebeci ve 1 adet Zabıta Memuru kadrosu olmak üzere 3 adet kadro Bakanlığın 30.06.1994 tarihli onayı ile açıktan atama izni verilmiştir. Belediyenin yapmış olduğu sınavda başarılı oldum ve atamam 1994 yı-lında Bakanlıkça verilen 1 adet Başkatip kadrosuna yapıldı. Çıkan Yönetmeliklerde (Görevlere 18/10/1999 tarihinden önce atanmış olanların kazanılmış hakları saklıdır.) denildiğinden yola çıkarak, 1999 yılından önce ortaokul mezunu olmama rağmen yapılan atamamın uygun olup olmadığı konu-sunda tereddüde düşülmüştür. İlgili Yönetmeliğin öğrenim düzeyi başlıklı 14. maddesinde muhasip, muhasebeci, başkâtip, ayni-yat saymanı, işletme saymanı, döner sermaye saymanı, şef ve amirler kadrolarına atanmak için en az iki yıllık yüksek okul mezunu olma koşulu aranmaktadır. Oysaki benim atandığım 1994 yılında böyle bir şart aranmamaktaydı. Bu şart aranmış olsaydı eğer, benim bu sınava katılarak sınavı kazanmam ve kadroya atanmam söz konusu olamazdı. Bahse konu öğrenim şartı atandığım tarih olan 1994 yılında olmuş olsa dahi, belediyenin yapılan sınavına kabul edilmiş olmam benim hatam ve kusurum dışında-dır. Sonuç itibari ile zamanında kazanılmış bir hak olarak görülmesi gereklimi. İlgili Yönetmelikte, memurların görevlere 18.10.1999 tarihinden önce atanmış olanların kazanılmış haklarını saklı tut-maktadır. Yönetmelikte İdari Hizmet Grubunda yer alan kadrolara atanabilmek için en az orta öğrenim me-zunu olmak gerektiği belirtilmiş olup, İdari Hizmet Gruplarında; Bilgisayar işletmeni, veri hazırlama kontrol işletmeni, ambar memuru, emlak memuru, sekreter, santral memuru, memur ve diğer unvan-lı memurlar, şoför olarak belirtilmiştir. Ancak atamam yapılan belediyeye yukarıda açıkladığım gibi 3 adet kadroya atama izni, verilmiş olup, bu kadrolar arasında yönetmelikte yer alan idari hizmetler gu-rubu kadroları yoktu. Yönetmeliğin hizmet grupları başlıklı (a) Yönetim Hizmetleri Grubunun 3. bendinde muhasip, mu-hasebeci, başkâtip, ayniyat saymanı, işletme saymanı, döner sermaye saymanı, şef, amir kadroları arasında atandığım Başkâtip kadrosu geçmektedir. Bu durumda 1999 yılından önce atanmış olmam bu kadroyu hak ettiğim anlamına mı gelir. Hizmete ilişkin özel şartlar başlıklı 15. madde de bu Yö-netmeliğe tabi personelde hizmet süresi ile ilgili olarak aşağıdaki özel şartlar aranır denilmektedir. Benim durumumu ilgilendiren c) maddesi; bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin (a) bendinin 3 numaralı alt bendindeki kadrolara yapılacak atamalarda; meslekle ilgili dört yıllık yüksek öğrenim mezunlarının en az üç yıl, diğer dört yıllık yüksek öğrenim mezunlarının en az dört yıl, dört yıldan az süreli yüksek öğrenim mezunlarının en az 5 yıl hizmeti bulunma zorunluluğu getirilmiştir. Bu madde metninde (a) bendinin 3 numaralı alt bendindeki 1994 yılındaki kadrom olan başkatiplik kadrosuna atanmam 23.08.1994 tarihinde olduğunda, hizmet yılımın 27 yıl olduğu görülmektedir. Yönetmeliğin sicil ve disiplin başlıklı 16. maddesi ise ilgili kadro için İstihdam edilen personelin, bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde yer alan kadrolara görevde yükselme suretiyle atanabilmeleri için son sicil notu olumlu olmak kaydıyla, son üç yıllık sicil notu ortalaması en az 70 olması ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125 inci maddesinin (D) bendine göre ceza almamış olması gerekir söy-lenmektedir. Bu son maddeye istinaden sicil notum olumlu ve üç yıl ortalama notum doksan olup, herhangi bir ceza almışlığım da bulunmamaktadır. Kazanılmış haklar başlıklı madde 21- bu Yönetmelik kapsamında bulunan görevlere 18/10/1999 tarihinden önce atanmış olanların kazanılmış hakları saklıdır. Denilmektedir. Bu durumda benim ile ilgili yapılan inceleme ve alınan meclis kararı neticesinde 23.08.1994 tari-hinde başkatiplik kadrosuna atandığım ve 02.09.2010 tarih ve 12 sayılı karar ile başkatiplik kadrosu şef kadrosu ile değiştirilmesi gerekirken memur kadrosu ile kadro değişikliği yapılmış olduğu düşünül-düğünde; Kadro değişikliği ile ilgili talep değerlendirilerek, kazanılmış hak olmasından mütevelli 7555 unvan kodlu GİH Sınıfındaki 5/11 dereceli memur kadrosuyla değiştirilen başkatiplik kadrosunun eşdeğer kadrosu olan Belediyede hala münhal bulunan 6835 unvan kodlu GİH Sınıfındaki 3/7 dereceli şef kad-rosuyla 07.04.2013 tarih ve 05 sayılı meclis kararı ile değiştirilmiş ve onanmıştır. Ayrıca Belediyenin yazı işleri müdürlüğü kadrosunu vekaleten 5 yıl ve mali hizmetler kadrosunu vekaleten 4 yıl yürüttüm. Son olarak naklen atandığım Büyükşehir Belediyesi ASKİ Genel Müdürlü-ğünde yapılan işlemlerin yanlış öğrenim durumundan dolayı Şef kadrosuna atamamın asla olamaya-cağı ancak memur kadrosuna atamamın yapılacağı söylendi ve öylede oldu. Bu durum karşısında ka-zanılmış bir hakkım olan şef kadrosuna hak kazanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.10.2021

Yapı kullanma izni olmayan yapıda bulunan dükkana işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmesi

Kontder Kullanıcısı -

Tapuda niteliği dört katlı betonarme apartman yazıyor ve imar işlerine sorulduğunda iskanının olmadığını söylüyor. Böyle bir durumda işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.10.2021

Mermer ocaklarından maden payı alınması ve hesaplanması

Kontder Kullanıcısı -

Muğla Menteşe Belediyesi olarak ilçemiz sınırları içerisinde faaliyet gösteren mermer ocakların-dan maden payı alınabilir mi? Ayrıca maden paylarının yatıran şirketleri ve yatırdıkları tutarı nereden öğrenebiliriz ve bu yatırılan tutar üzerinden mi hesaplıyoruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 19.10.2021

İhalede Muhammen Bedelinin Tespiti

Kontder Kullanıcısı -

1- Belediyemiz 680.000,00 TL+ KDV muhammen bedel ile ihaleye çıkarttığı arsa birden fazla kişi ve firmanın katılımı ile 2.000.000,00 TL + KDV’ye satılmıştır. 2- Aynı arsa 27.08.2021 tarihinde ihaleyi alan firma sözleşme imzalamadığından yatırmış olduğu 100.000,00 TL teminat irad edilerek ihale fesih edilmiştir. 3- Aynı arsa 28.09.2021 tarihinde tekrar 1.200.000,00 TL + KDV ile satılması için encümen kararı alınmıştır. 4- Aynı arsa 15.10.2021 tarihinde tek kişinin katılımı ile 1.225.000,00 TL + KDV’ye satılmıştır. Biz bu arsanın bu şekilde satışını yapabilir miyiz? Yoksa rekabet ortamı oluşmadığından iptal mi etmeliyiz? ÖZSUNAR, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü, Besni Belediyesi/ADIYAMAN

  • Soru Cevaplandı
  • 18.10.2021

Konut dışı kentsel çalışma alanında işyeri açma ve çalışma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

Konut dışı kentsel çalışma alanında tornacı, marangoz, oto yıkama, oto bakım, oto elektrik, vb. gibi tamir bakım-onarım faaliyetli işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenip düzenlenemeyeceği konu-sunda bilgi verebilir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.10.2021

Ayniyat Saymanlığına Atanma

Kontder Kullanıcısı -

Uşak İl Özel İdaresinde 3. dereceli şeflik kadrosunda 1/4 kademesinde görev yapmaktayım. 4 yıllık fakülte mezunuyum. Taşınır mal işlemlerini yürütmekle görevliyim. Kurumumuzda boş bulunan 1. dereceli ayniyat saymanlığı kadrosuna görevde yükselme yönetmeliğine göre sınavsız atanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.10.2021

İskânı olmayan binada ticari faaliyet

Kontder Kullanıcısı -

İskânı olmayan binanın dükkânında ticari faaliyet gösteren işyerine 'Belediye Ruhsatı' nasıl alınır.

  • Soru Cevaplandı
  • 07.10.2021