İşyeri açma ruhsatlarında yapı kullanma izni

Kontder Kullanıcısı -

10/8/2005 tarih ve 2005/9207 sayılı işyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmeliğin işyerinde aranacak genel şartlar kısmının 5/c maddesinde özel yapı şeklini gerektiren sinema tiyatro vs. için yapı kullanma izin belgesinin alınmış olması ibaresi geçmektedir. buna göre diğer iş yerleri içinde açma ve çalışma ruhsatlarının verilmesinde yapı kullanma izin belgesi şartının aranıp aranmayacağı konusunda TCK 184 maddesinin (3)fıkrası yani Yapı kullanma izni alınmamış binalarda herhangi bir sınai faaliyetin icrasına müsaade eden kişi iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.hükmü doğrultusunda bilgi verirseniz sevinirim..

  • Soru Cevaplandı
  • 13.09.2005

LPG istasyonuna ruhsat verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Sayın Hocam; Mülkiyeti belediyemize ait;Akaryakıt istasyonuna ilave olarak LPG istasyonu açılacaktır. Sözkonusu LPG. istasyonu için Ruhsatın Belediyemizce mi verilecek,yoksa eskisi gibi,Sanayi ticaret İl Müdürlüğü ile Sağlık Müdürlüğü,Çevre sağlık birimi tarafındanmı verilecektir ? Belediyemizin Teknik personeli bulunmadığından, görüşlerinizin aşağıdaki faksımıza bildirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 07.06.2005

Turizm belgeli belgesiz otellere açılış ruhsatı ve umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

5272 Sayılı yasa gereğince Turizm teşvik kanunu kapsamına giren belgeli, belgesiz ve işyeri sahibi değişen otellere ruhsat verme yetkimiz varmı? Varsa 5272'hangi maddesine göre hangi kriter ve evrakları isteyeceğiz? Ayrıca umuma açık ve istirahat ve eğlence yerleri ruksatı da verecekmiyiz? İlginize teşekkürederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.05.2005

İçkisiz umuma açık işyerlerine ruhsat düzenlenirken, camilere mesafe şartı aranır mı? İnternet kafe ve kafelerde mesafe şartları...?

Kontder Kullanıcısı -

1-Belediye İçkisiz Umuma Açık işyerlerine ruhsat düzenlerken, camilere mesafe şartı aramalı mı? Aranırsa mesafe ne kadar olmalı?2-İnternet kafe ve Kafelerde mesafe şartı varmı?Bilgilendirirseniz sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.02.2005

İçkili yerlere ruhsat verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

merhabalar.içkili ruhsat talebinde bulunulan taşınmaz bld.mücavir alan içinde imar planı dışındadır.nasıl ruhsatlandırılır,bld. veya başvuran kişi ne yapmalıdır.

  • Soru Cevaplandı
  • 12.04.2005

İl özel idarelere bütçelerinde kurumsal kodlama ve merkezi idareden gelen paraların harcanması

Kontder Kullanıcısı -

“ İl Özel İdaresi bütçesinin yapımı sırasında hangi birimlerin kurumsal bazda kodlanacağı hususunda tereddüde düşülmüştür.5302 sayılı İl Özel İdaresi kanununun 46. maddesinde; “İl Özel İdaresi bütçesiyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir…” denilmekte.5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanununun 31. maddesinde; “Bütçe ile ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir.Ancak teşkilat yapısı ve personel durumu gibi nedenlerle harcanma yetkililerinin belirlenmesinde güçlük bulunan idareler ile, bütçelerinde harcama birimleri sınıflandırılmayan idarelerde harcama yetkisi, üst yönetici veya üst yöneticinin belirleyeceği kişiler tarafından ; Mahalli İdarelerde İçişleri Bakanlığının, diğer idarelerde ise Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine yürütülebilir…” denilmektedir.5018 sayılı kanunun 33. maddesinde “…Giderlerin gerçekleştirilmesi; harcama yetkililerince belirlenen görevli tarafından düzenlenen ödeme emri belgesinin harcama yetkilisince imzalanması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır.Gerçekleştirme görevlileri; harcama talimatı üzerine işin yapılması, mal veya hizmetin alınması teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevini yürütürler…” denilmektedir.İçişleri Bakanlığı, Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü 81 İl Valiliğine gönderdiği 2007-2009 dönemi bütçeleri ile ilgili 30.10.2006 tarih ve B050MAH0740001/10856/46416 sayılı yazılarında;“…İl Özel İdarelerinin mevcut birimlerine göre yönetmeliğe ekli örnek: 1/A numaralı kurumsal sınıflandırma anahtarlarına uygun olarak birim bazında kurumsal kodlama yapmaları gerekmektedir. İl Özel İdareleri 2007 yılı bütçelerini hazırlarken mevcut olan birimlerine göre bütçelerinde birim bazında kurumsal kodlama yapacaklar ve 01.01.2007 tarihinden itibaren genel sekreter dışında birim amirleri de 5018 sayılı kamu mali yönetimi ve kontrol kodunun 31. maddesi hükmüne göre kendi birimlerine tahsis edilen ödeneklerin harcanmasında harcama yetkilisi olacaktır…” denilmekte.Halen İl Özel İdarelerin de iki tür uygulama bulunmaktadır.1. İl Özel İdaresi dışındaki Milli Eğitim, Tarım, Sağlık, Gençlik Spor, Kültür, Sosyal Hizmetler, Emniyet, Sivil Savunma gibi birimler bütçelerde kurumsal bazda kodlanarak harcama yetkilisi görevi o birimin en üst yöneticisine verilmekte, dolayısıyla harcama yetkilisi de gerçekleştirme görevlisi de aynı birim içerisinde bulunmakta.2. İl Özel İdaresi dışındaki birimlere verilecek ödenekler İl Özel İdaresinde mevcut birimlerden birisinin altında gösterilmek suretiyle harcama yetkililiği görevi İl Özel İdaresi çalışanlarından birine (Genel Sekreter, Daire Başkanı, Birim Müdürü gibi) verilmektedir.Bu durumda diğer kurumlara ayrılan ödeneklerin ihale vs. iş ve işlemlerini İl Özel İdarelerinden yapmak mümkün olmadığından bu işler ilgili kurumlara yaptırılmak suretiyle gerçekleştirme görevlisi görevi ilgili kurumlara verilmiş olmaktadır yani harcama yetkilisi ayrı kurumda gerçekleştirme görevlisi ayrı kurumda olmaktadır.İki yöntem karşılaştırıldığın da ikinci yöntemin mevzuata uymadığı düşünülmektedir. İlgili kanunlar harcama yetkilisini tarif ederken birimin en üst yöneticisi demekte. Gerçekleştirme görevlisini tarif ederken harcama yetkilisi tarafından görevlendirilen demektedir.Kanunlardan anlaşılan harcama yetkilisi ile gerçekleştirme görevlisinin aynı kurumda olması gerektiğidir. İkisi arasında hiyerarşik bir bağ olmadığında, ast üst ilişkisi olmadığında hizmette verimliliğin düşmesi kaçınılmazdır.Diğer kurumların iş ve işlemleri için İl Özel İdaresi personelinden gerçekleştirme görevlisi görevlendirme imkânı olmayacağından sonuç olarak İl Özel İdaresi dışındaki birimlerin de bütçenin yapımı aşamasında kurumsal bazda kodlanmasının gerektiği düşünülmektedir.Konuya açıklık getirilmesi hususunu arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.06.2007

Muhasebe yetkilisi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde muhasebe yetkilisi olarak görev yapan memur sertifika almadan görev yapıyor. Sertifikasız ticaret lisesi mezunu ayrıca hesap işleri müdürlüğüne vekalet ediyor. Görevde yükselme sınavlarına girmeden bu işi yapması doğrumu? Muhasebe yetkilisi olarak sertifika alırsa maaşı nasıl olur? Tazminat oranını % 135 yaptı yasal olmadığı halde buna devam ediyor.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.05.2007

Bina inşaat harcı

Kontder Kullanıcısı -

Payas Kültür ve Eğitime Hizmet Derneği mülkiyeti derneğe ait parselde öğrenci yurdu yapmak üzere başvuruda bulunmuştur. Belediye Gelirleri Yasanının bina inşaat harcı tarifesi konut ve ticari olarak belir-lenmiştir. Dernek tüzüğünde öğrencilerden herhangi bir ücret alınmayacağı ve ticari bir amaç gütmedikleri belirtilmiştir. Bina inşaat harcı muafiyetlerinde ise özel yurtlarla ilgili tanım yoktur. Yapılacak yurt binasının bina inşaat harcının hangi bölümden alınması gerektiği konusunda tereddüde düşülmüştür.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.05.2007

Muhasebe yetkilisinin sorumluluğu

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemize İstanbul Büyükşehir Belediyesinden kilit taşı yardımı yapılmaktadır. Ancak nakliyesi belediyemize aittir. Belediye başkanı bir kaç nakliyeciyle anlaşıp taşları taşıtmaya başlamış, şuana kadar 20 milyarlık nakliye yapmışlar ve başkan faturaları parça parça ödetmek istiyor. 4734 sayılı Kamu İhale Kanuna göre ihale yapmadan başkanın bu ödemeyi yaptırtmasının muhasebe yetkilisi olarak bana yüklendiği sorumluluk nedir? Ayrıca harcama talimatına ihale usulüne uygun olmadığı başkanlık emri ile yapıldığı belediye başkanlığı sorumluluğundadır şeklinde yazdım. Bu yazılı açıklamanın hukuki bir etkisi olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.04.2007

Personel giderinin oranı

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Kanunun 49. maddesine göre personel giderinin bütçeye oranında yapılan hesaplama nasıl oluyor? 2006 yılı kesinleşen net bütçe : 1.226.000 YTL, 2006 yılı kesin personel gideri: 420.000 YTL, 2007 yılı bütçeye konan tahmini personel gideri 550.000 YTL dir. 2007 yılı yeniden değerlendirme oranı 7.8 dir. Hesap edilirken, 2007 yılı tahmini personel giderimi, yoksa 2006 yılı gerçekleşen personel giderimi dikkate alınıyor? Çıkan sonuca göre, 2007 yılı için geçici işçi almamızda bir sakınca var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.04.2007

Nakit akım tablosu

Kontder Kullanıcısı -

Mali raporlamalar içerisinde bulunan "Nakit Akım Tablosu" (Örnek 80) nun düzenlenmesi ile ilgili olarak yaptığımız araştırmalarda net bir örnekleme bulamadık. Ticari muhasebe örneklemeleri ile örnek 80 arasında da pek bir bağlantı kuramıyoruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 10.04.2007

Borç kaydı

Kontder Kullanıcısı -

Akaryakıt işletmemiz var. Akaryakıt alırken çek veriyoruz. Çek ödeme gününde ödünç para buluyo-ruz. Bunun muhasebe kaydını giriş çıkış nasıl yapacağım yardımcı olursanız sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 12.03.2007