Elektrikçi istihdamı

Kontder Kullanıcısı -

Birliğimizin yeni faaliyete geçen pompa tesislerine D.S.İ. tarafından devredilmeden önce 1 diplomalı elektrikçi alınması şart koşulmaktadır. Birliğimize bir adet elektrikçiyi, 1-Daimi işçi olarak nasıl alabiliriz? 2-Sözleşmeli olarak işçi alabilir miyiz? 3-Geçici işçi olarak nasıl alabiliriz? Bizim sulama birliğine bu işçiyi hangi yoldan en kolay nasıl alırız?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.05.2009

Sivil Savunma Uzmanı kadrolarına atama

Kontder Kullanıcısı -

İl Özel İdaresi İl Genel Meclisi’nin 03.08.2007 tarihli kararı ile idaremizde 1 inci derece 1 adet ve 3 üncü derece 1 adet olmak üzere “sivil savunma uzmanı” kadrosu ihdas edilmiş olup, 3 üncü derece sivil savunma uzmanı kadrosunda vekâleten görev yapan personelimizin emekli olması nedeniyle idaremizde bu kadrolar halen boş bulunmaktadır. Sormak daha doğrusu öğrenmek istediğim konu şu şekildedir. İl özel idareleri ve belediyeler ilgili mevzuatta herhangi bir atama ve nakil yönetmeliği bulunmamaktadır. Sadece 02.02.2000 tarihli Resmi Gazetede İl Özel İdarelerindeki Memurların Görevde Yükselme Yönetmeliği yayımlanarak yürürlüğe girmiş ve bu yönetmelikte “sivil savunma uzmanı” kadrosu belirtilmemiş olup, Yönetmeliğin 5/f–2 idari hizmetler grubu maddesinde “ bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, ambar memuru, emlak memuru, sekreter, santral memuru, memur ve diğer unvanlı memurlar, şoför” sayılmıştır. Yönetmeliğin öğrenim düzeyi başlıklı 14.maddesinin (j)bendinde “5 nci maddenin (f) (2) numaralı alt bendinde yer alan kadrolara atanabilmek için en az ortaöğretim mezunu olmak” şartı aranmıştır. Yönetmeliğin “sicil” başlıklı 16 ncı maddesi “istihdam edilen personelin, bu Yönetmelikte yer alan hizmet gruplarına atanabilmeleri için son yıl sicili notu olumlu olmak kaydıyla son üç yıllık sicil notu ortalaması en az 70 olması şartı aranır.”denmektedir. Yönetmeliğin “Hizmet grupları arasında geçişler” başlıklı 19.maddesinin (b) bendi “Gruplar arası görevde yükselme niteliğindeki geçişler ve alt gruptan üst gruplara geçişler görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabidir. Ancak, kurumda ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarında daha önce bulunulan görevler ile bu görevlerle aynı düzey görevlere veya alt görevlere, görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabi tutulmadan atama yapılabilir” hükmünü içermektedir. Sonuç olarak, idaremizde boş bulunan “sivil savunma uzmanı” kadrosuna, Yönetmeliğin 16.maddesinde sayılan öğrenim düzeyini taşıyan, son sicil notu olumlu ve üç yıllık sicil notu ortalaması en az 70 olan ve Yönetmeliğin 5/f-2 idari hizmetler grubu maddesindeki “ bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, ambar memuru, emlak memuru, sekreter, santral memuru, memur ve diğer unvanlı memurlar, şoför” kadrolarından birinde görev yapan memur personel, Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin (b) bendi gereğince görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabi tutulmadan naklen atama yapılıp yapılamayacağı hususunda tereddüt oluşmuştur. Yukarıda belirtilen açıklamalar ve tereddüt edilen konu hakkında tarafıma bilgi verilmesini istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 15.05.2009

İhale süresinin uzatılması

Kontder Kullanıcısı -

Meclis kararı ile toplu taşıma hatları, hatlar ayrı ayrı olmak üzere ihale edilerek 5393 sayılı Belediye Kanununun 67. maddesine göre mahalli idareler genel seçimlerini izleyen altıncı ayın sonunu geçmeyecek şekilde 01 Eylül 2009 tarihine kadar kiraya verildi. İhale şartnamesi ve sözleşmesine “Belediye Meclisi uygun görürse ve kanuni bir engel olmamak şartıyla, kirayı günün ekonomik şartlarına göre yeniden belirleyip süreyi uzatabilir” şeklinde bir hüküm konulmuştur. İhaleyi alanlar yaklaşık üç buçuk senedir bu hatlarda çalışmakta olup araç alımı, personel temini (Sürücü) ve hat bedeli olarak yüklü bir yatırım yaptılar. Onların bu durumunu gördüğümüzden şartname ve sözleşmeye konulan hüküm gereğince meclis kararı ile sürenin uzatılabilmesinin mevzuat açısından uygun olup olamayacağı konusunda tereddüde düşülmüştür. Konu ile ilgili görüşlerinize ihtiyaç duymaktayım.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.05.2009

5620 sayılı Kanun gereği kadro alan işçilerin ücret artışı ve sosyal hakları

Kontder Kullanıcısı -

Biz belediyede daha önce mevsimlik işçi olarak çalışmaktaydık. 5620 sayılı Kanun gereği kadro aldık. Kadro aldıktan sonra işveren bizi sendikalı yaptı. Fakat işveren sendikadan doğan sosyal haklarımızı vermemektedir. Sebebi ise 5620 sayılı Kanunla kadro alan işçilere ait Resmi Gazetede yayımlanan ibarede toplu iş sözleşmesinin ücret zammından yararlanır fakat sosyal yardım ödenemez açıklamasından dolayı bize işveren sendikal haklarımızı vermemektedir. Diğer belediyelerde bu şekilde kadro alıp sendikaya tabi olan işçilere, işveren her türlü sendikal hakkı vermesine rağmen biz alamıyoruz. Acaba böyle bir hakkımız var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.05.2009

İşyeri açma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

İlçemizde bulunan muhasebeciler, doktorlar ve eczanelerin işyeri açma ve çalışma ruhsatı alma zorunluluğu var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.05.2009

İnternet salonlarında işyeri açma ve çalışma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

1-İnternet salonu olarak faaliyet gösteren bir işyerinde sadece kendi müşterilerine verilmek üzere çay, meşrubat vb içecekler satılabilmesi için bir engel var mıdır? 2-Eğer tali faaliyet olarak işyerinin müsait bir alanı bir oda şeklinde camekan vb ile bölünse faaliyet alanı ruhsata işlenmek şartıyla kapalı ambalajlı olan yiyecek ve içeceklerin satılması mümkün olabilir mi? Yoksa “işyerinde yiyecek ve içecek verilmesi halinde üçüncü sınıf lokantaların tabi olduğu şartlar aranır” ifadesinden yola çıkarak lokanta şartlarını taşımayan internet salonlarında yiyecek ve içecek verilmesi mümkün değil midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.05.2009

Meclis üyesi başkan yardımcısının birim amirliğine vekâleti

Kontder Kullanıcısı -

Fen işleri müdür vekilliği ve fen işleri harcama yetkililiği görevleri meclis üyelerinden atanmış başkan yardımcısına verilebilir mi? Verilmesi halinde yapılan ödemelerden dolayı muhasebe yetkilisine sorumluluk doğar mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.05.2009

İller Bankası kredisi ile yaptırılan işin muhasebeleştirilmesi

Kontder Kullanıcısı -

1- İl özel idaresi olarak iller bankasından 50.000.000,00 TL okul yapımları için kredi aldık, paralar bizim hesaba girmeden iller bankası tarafından ilgili müteahhitlere (TOKİ) ye ödenecek bununla ilgili muhasebe giriş kaydı nasıl olacak? 2- Müteahhitlere verilen avans nedeni ile 1.140.000,00 TL 10 yıl takside bölünmüş olup, 01.06.2009 tarihinden itibaren 14.400,00 TL taksit ödeyeceğiz bununla ilgili muhasebe işlemi nasıl olacak? 3- Yine il özel idaremize ait arazi meclis kararı ile 10.000.000,00 TL karşılığında TOKİ ye satılmış bu para yine hesaba girmeden TOKİ nin yapacağı okulların hakedişlerinden nasıl düşülecek?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.05.2009

Görevde yükselme

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizin bekçi kadrosunda 7 yıldır görev yapmaktayım. Lise mezunuyum, derecem 8/2. Uzun zamandır görevde yükselme sınavı yapılmadığı için belediyemizin boş olan şef kadrosuna belediye başkanı yetkisiyle atanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.05.2009

Belediye başkan vekilinin encümen üyeliği durumu

Kontder Kullanıcısı -

Belediye encümen üyesi aynı zamanda belediye başkan vekilliği görevi yapabilir mi? Alınan bir encümen kararında hem başkan vekili olarak hem de encümen üyesi olarak iki yere imza atabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.05.2009

Mermer ocağına GSM ruhsatı verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Seydişehir Organize Sanayi Bölgesi, kasabamız sınırları içerisinde kurulmuştur. Bir mermer işletmecisi, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığından almış olduğu, II. grup mermer arama ruhsatına istinaden, II. grup mermer madeni arama ruhsatını işletmeye açmak için, belediyemizden gayri sıhhi müessese belgesini istemektedirler. Mermer ruhsat alanlarının bir kısmı Seydişehir Organize Sanayi Bölgesi sınırları içerisinde sosyal tesis alanı ve sanayi parselleri üzerinde, bir kısmı da, belediyemiz mücavir alan sınırları içerisinde bulunmaktadır. Biz belediye olarak, yaptığımız araştırmalar neticesinde mermer arama ruhsat alanın yarıya yakın bir kısmı organize sanayi bölgesi alanı içerisinde kaldığı için, GSM ruhsatı başvurusunu, Seydişehir Organize Sanayi Bölge Müdürlüğüne yapmalarını yazı ile bildirdik. Bizim yazımıza istinaden Seydişehir Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü, “mermer arama ruhsat alanlarının organize sanayi bölgemiz sınırları içerisinde sosyal tesis alanı ve sanayi parselleri üzerinde bulunduğundan, bu iki mermer ocağına ruhsat verilmesi organize sanayi bölgemiz tarafından uygun görülmemektedir” diye bize bir yazı gönderdiler. Daha sonra ileri ki bir tarihte, GSM ruhsat talebi yapan firma ile Seydişehir Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu arasında, “Arazi Kullanım İzni” konusu ile yapılmış bir protokol ile firma sahibi tekrar bizden GSM ruhsat talebinde bulunmuştur. Yapılan Protokolde; “Mermer arama ruhsatlarında, arama süresi sonuna kadar(19.04.2010) mermer ocak işletmeciliği için arazi kullanım izni verilmesi, ruhsatın arama safhasından işletme safhasına geçmesi durumunda iznin devamı ve faaliyet sonrası bölgede meydana gelecek olan tahribatın ve bozulan doğal yapının işletmeci tarafından rehabilitesi” konuları geçmektedir. Bu hususta tereddüt ettiğimiz hususlar şöyledir: Ruhsat arama alanlarının bir kısmı organize sanayi bölgesi sınırları içerisinde kaldığı için GSM ruhsatını biz mi, yoksa organize sanayi bölgesi mi verecek? Seydişehir Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanlığı, Arazi Kullanım izni konulu bir protokol yapabilir mi? Protokol yapabilirse, bu protokole istinaden GSM Ruhsatını bizim mi vermemiz gerekir? Veya her ne şekilde olursa olsun, organize sanayi bölgesi sınırları içerisinde kalan bir yere biz GSM ruhsatı verebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.05.2009

Yanlış tahsil edilen gelirin iadesine ilişkin kayıt

Kontder Kullanıcısı -

İdarenin Bina İnşaat Harcı olarak ilgili kooperatiften tahsil etmiş olduğu bedel gelir kaydedilmiştir. Ancak yapılan inceleme sonucu Bina İnşaat Harcı olarak alınan bedelin iade edilmesi gerektiği anlaşılmıştır. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği gereğince, 810 Hesap Bütçe Gelirlerinden Red ve İadeler Hesap Kodu ve diğer ilgili hesaplar kullanılarak iadesinin yapılması gerekmektedir. Bu durumda iadesi yapılacak gelir kodunda ödenecek bedeli karşılayacak kadar gelirin (Gelir Kesin Hesabın tutması için) bulunması gerekmekte midir? Ya da bedeli karşılayacak kadar tahsil yapılmış herhangi bir gelir kodundan iade yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.05.2009