Eşlerin birbirlerine işyeri ruhsatını devrinde harç alınır mı?

Kontder Kullanıcısı -

Ticari faaliyet ve adres değişmeden eşler birbirine ruhsat devrinde ruhsat ücreti alınır mı? Yada eşimin adına kayıtlı ruhsatla devam edebilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.11.2022

Sözleşmeli Personel İstihdamı

Kontder Kullanıcısı -

Turizm fakültesi seyahat işletmeciliği mezunuyum iktisat, işletme bölümüne yurt içinde YÖK tarafından onaylı denkliğim var. Belediyelerde sözleşmeli memur olarak çalışabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.11.2022

Memuriyete geçen uzman çavuşun intibakı

Kontder Kullanıcısı -

4 yıl görev yapıp uzman çavuşluktan 10/4 derecesinden ayrılıp 2015 yılında üniversitede işe başladım. Ayrıldığımda uzman çavuştum, lakin ortaokul mezunuydum, 12/1 derecesinden hizmetli olarak başlattılar bu işlem doğru mudur? 2021 yılında lise diplomasını aldım, artış-giriş yaptılar, şu an 7/1’den maaş alıyorum. 7 yıldır üniversite+4 yıl askeriye çalıştım. Sizlere danışmak istediğim askerlikte geçen sürem (4 yılım) verilmeli midir? Kadro olarak hizmetli sınıfımı yoksa idari hizmetler sınıfımı olması gerekir? Bunun yanında son bir soru olarak ben 7+4 yıldır buradayım. Arkadaş (4) yıllık daha yeni Gazi yakını bu kişi ortaokul mezunu benimle aynı maaşı almakta bu benden kaynaklımı sistemsel bir olay mı anlayamadım. Bugün işe başlayan sözleşmeli memur bile 8500 lira alıyor ben 9037 lira eş yardımı ile bu kadar alıyorum gerekirse sizlere derece kademe bordro atabilirim. Şimdiden çok teşekkür ederim, saygılar.

  • Soru Cevaplandı
  • 23.11.2022

İşyerinin devri

Kontder Kullanıcısı -

Büyükşehir İlçe Belediyesi sınırları içinde tüzel kişiliğe sahip bir işyeri devir aldık. Firmanın adresinde ve faaliyetinde bir değişiklik olmadı. İşyeri açma ve çalışma ruhsatını devir almak istediğimizde yerel belediye ruhsat harcı dışında keşif bedeli de istemektedir. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 8. maddesinde “Ruhsatta belirtilen faaliyet konusu ve adresin değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi halinde, devralan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak suretiyle yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir. Ancak devredilmek istenen iş yerinin fiziki durumu ile ruhsat dosyasındaki bilgi ve belgelerin faaliyet konusuyla ilgili bu Yönetmelik kapsamında karşılanması gereken mevzuat hükümlerine aykırı olması halinde, söz konusu aykırılıkların giderilmesi için en fazla altı aylık süre verilir. Verilen süre içinde tespit edilen aykırılıklar giderilmediği durumlarda devir işlemi yapılamaz" hükmü gereğince dosyadaki belgeler esas alınacaksa yeniden keşif yapılması ve keşif bedeli alınması uygun mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 23.11.2022

Kamu yönetimi mezunu belediyelerde sözleşmeli eğitmen olarak çalıştırılması

Kontder Kullanıcısı -

Kamu yönetimi mezunu belediyelerde sözleşmeli eğitmen olarak çalışabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.11.2022

Muayene Kabul Komisyonu.

Kontder Kullanıcısı -

Yapılan açık ihale de muayene kabul komisyonun olusturulmasi zorunlumudur. Muayene kabul komisyonunda olmayan kişilerin ,alınacak olan malın kabulunde imzasının olmasının sorumluluğu nedir.tesekkurler

  • Soru Cevaplandı
  • 18.11.2022

Nakdî kesin teminatın iadesi

Kontder Kullanıcısı -

Nakdi kesin teminat mektubu iadesi için 4735 sayılı kanunun 14. maddesine göre, idare yüklenici firmaya uyarı yazısı yazmalı mıdır? İlgili mevzuat çerçevesinde zamanaşımı süresi iki yıl mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.11.2022

Avukatlık hizmeti satın alınması

Kontder Kullanıcısı -

Merhabalar, Belediyede sözleşmeli personel olarak tek avukat çalışmaktadır. Belediye dışından danışmanlık hizmeti verilmesi amacı ile hizmet satın alma usulü ile aylık ödenmek üzere belli bir bedel üzerinden başka avukatlarla da sözleşme imzalanmıştır. Sorum; sözleşme bedelinin ödenmesi hususu ile ilgili olarak ilgili hangi birim sorumlu olacaktır. Hukuk birimi sorumlu olacak ise Sayıştay denetiminde tek avukatın yeterli olacağı başka avukatların hizmet vermesi zarara yol açacağı kararı gelme ihtimali nedir. İdarenin kendi bünyesinde çalıştırdığı avukat var iken başka dışarıdan avukatlarla sözleşme imzalaması kamu zararına yol açtığına dair kararların bulunduğu görülmüştür. Bu sebeple eğer zarara sebebiyet verecek ise doğrudan gerçekleştirme görevlisi ile harcama yetkilisinin sorumluluğu doğmaz mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.11.2022

Sözleşmeli Personel Ataması

Kontder Kullanıcısı -

Belediye iştirakinde KHK' lı personel olarak çalışmaktayım. Sözleşmeli personel memur olarak atanmak için elimde düz lise, ilahiyat ön lisans, kamu yönetimi lisans, bilgisayar programcılığı sertifikası ve üniversite sürekli eğitim merkezinden kurs alınmış B2 düzeyinde yabancı dil belgem mevcut. Düz lise, ilahiyat ön lisans veya kamu yönetimi lisans diplomalarımla eğitmen kadrosundan sözleşmeli memur olarak belediyeye alınabilir miyim? Kamu yönetimi lisans + Bilgisayar programcılığı belgesi + Sürekli E.M. + B2 dil belgesi ile programcı/çözümleyici olarak sözleşmeli memur olarak belediyeye alınabilir miyim? Görevde yükselmeyle alakalı bilgiler sözleşmeli memur veya memur olup kurum içi görevde yükselmeyi kapsıyor benim bildiğim. Bu konu sürekli yeni alınacak sözleşmeli memur şartları ile art arda verildiği için ilk defa sözleşmeli memur olarak atananlar içinde geçerliymiş gibi kafa karıştırıyor.

  • Soru Cevaplandı
  • 10.11.2022

Memuriyet derece ve kademesi

Kontder Kullanıcısı -

01.09.2003 TARİHİNE 11/1 DERECE KADEME İLE TSK.UZMAN ONBAŞI OLARAK GÖREVE BAŞLADIM.2005 YILINDA VERİLEN 1 DEREYİ ALDIM. 01.09.2005 TARİHİNDE KENDİ İSTEĞİM İLE GÖREVDEN AYRILDIM. (HER YILA 3 AY FİİLİ HİZMET OLMAK ÜZERE TOPLAM 6 AY FİİLİ HİZMETİM VAR). 23.12.2005 TARİİHNDE AÇIKTAN ATAMA İLE İÇİŞLERİ BAKANKIĞA BAĞLI BİR KURUMA ATANDIM. 2019 YILINDA 8 YILDA 1 KADEME ALDIM. ŞU AN DERECE KADEM NE OLMASI VE TERFİ TARİİHM NE OLMASI GEREKİYOR.

  • Soru Cevaplandı
  • 10.11.2022

Yeşil-Hususi Pasaport ve memurların kurumlarınca görev ve yerlerinin değiştirilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyede Hesap İşleri Müdür Yardımcısı olarak çalışmakta iken 2007 yılında KHK ile Hesap İşleri Müdürlüğünün ismi Mali Hizmetler Müdürlüğü olarak değiştirildi. Hesap İşleri Müdürü Mali Hizmetler Müdürü oldu ancak Belediye norm kadrosunda Mali Hizmetler Müdür Yardımcısı kadrosu verilmedi ve benim Hesap İşleri Müdür Yardımcısı kadrosu donduruldu ve halen dondurulmuş kadroda görev yapmaktayım. 1. derecede olmama rağmen yeşil pasaport talebim uygun bulunmadı. Müdür olmak için görevde yükselme sınavına girmem gerektiği söyleniyor. sınava girmeden boş bulunan bir müdürlüğe asaleten atana bilir miyim. Teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.11.2022

Belediye zabıta biriminde daimî işçi ve şirket işçisi görevlendirilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyelerde daimi işçi sütatüsünde zabitada calışan ve zabıta da KHK lı zabıta personeli arasındaki fark ve yetki durumu hangisi yetki alma durumuna daha yakındır

  • Soru Cevaplandı
  • 06.11.2022