Kurumlar arası naklen atama

Kontder Kullanıcısı -

Şu anda yazı işleri şef kadrosunda görev yapmaktayım. Bilgisayar sertifikam yok ancak başka bir belediyeye şef kadrosundan feragat ederek alt kadroya V.H.K.İ olarak naklen tayin olabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.11.2013

Emlak Vergisi yönünden arsa ve arazi kavramı ve zirai faaliyetlerde kullanılan arsa veya araziler

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz hudutları içerisinde mükellefimizin 16442,59 m2 arazisi mevcut olup, söz konusu ara-zinin kısmen 1/1000 ölçekli uygulama imar planında (E:050)kısmen 1/1000 ölçekli ilave revizyon pla-nında (E:015)kaldığı tespit edilmiştir. Ancak arazinin 3000 m2 si Tarım arazisi olarak (Meyve, Sebze) kullanılmaktadır. Arazinin içerisinde 2 adet mesken binası mevcuttur. Geri kalan 13442,59 m2 araziyi kullanmamaktadır. Bu durumda söz konusu Arazi için Emlak Vergisi Kanunu çerçevesinde Emlak Bildirimlerinin nasıl alınması gerektiği hususunda bilgi verilmesini arz ve rica ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.11.2013

İl özel idarenin kaymakam lojmanı yapmak için arsa alımı yapması

Kontder Kullanıcısı -

1-İl Özel İdaresinin Görev ve Sorumlulukları başlıklı 6. maddesinin (b) fıkrasının 2. bendine istinaden İlçe özel İdare Müdürlüğüne yeterli ödenek gönderilmiştir. İlçelerde kaymakam konutu yapmak amacıyla arsa/arazi satın alınabilir mi? (maddede arsa alımından bahsetmemiştir) 2-Alınabilirse taşınmazın hangi kanuna göre satın alınması gerekir. (arsa/arazi alımı için kamulaştırma kanununa göre mi, 2886 sayılı kanun veya 4734 Sayılı Kanunun 22. maddesinin (e) fırkasına göre mi alım yapılacaktır) Yapacağınız değerlendirmeler için teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.11.2013

İş sonu tazminatı

Kontder Kullanıcısı -

01.12.1997/31.12.2007 tarihleri arasında belediyemiz bünyesinde işçi olarak çalışmakta iken 01.01.2008 tarihinde 5393 sayılı Kanunun 49. maddesi gereği sözleşmeli personel olarak görevine devam etmiş 14.11.2013 tarihi itibariyle emekliye ayrılmıştır. İşçi olarak hizmet süresi 3640 gün 10 yıl 1 ay 10 gün, sözleşmeli personel olarak hizmet süresi 2100 gün 5 yıl 10 ay, kıdem tazminatı ödemesini nasıl yapabiliriz.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.11.2013

İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarının devri halinde ruhsat yenileme

Kontder Kullanıcısı -

Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinde (kahvehane ve içkili lokanta vb) ruhsat devir işlemi gerçekleştirilirken, muvafakatnamelerinde ruhsat devri yapılacak kişi adına yenilenmesi gerekir mi? Yoksa bilgi ve belgeleri esas kalmak kaydıyla devir işlemi gerçekleşebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.11.2013

Tüplü LPG bayii ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

Cami karşısında, mutfak tüpü satan iş yerine ruhsat verilebilir mi? Okul karşısında olan ve daha ön-ce ruhsatlı olan iş yerinin ruhsatı iptal edilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.11.2013

Yurtdışına çıkışlarda meclis kararı

Kontder Kullanıcısı -

Belediye Başkanı-Meclis üyeleri ve personelinin yurt dışına çıkışlarında: 1- Başkanın hangi durumlarda yurt dışına çıkışında meclis kararı gerekir. Meclis toplantısı yoksa encümen kararı mı alınacaktır. 2- Personelin yurtdışına görevli gidişlerinde (kardeş kent vs. festivallerde) meclis kararı gerekli midir? 3- AB projesi kapsamında yurtdışına çıkışlarda da (giderler belediye bütçesinden karşılanmadığı için) meclis veya encümen kararı gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.11.2013

Belediyenin fatura düzenlemesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizin, Erciş Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliğine asfalt verilmiştir. İlgili Kurum belediyemizden fatura istedi. Ancak belediyemizde tahsilat makbuzu haricinden fatura kullanılmamaktadır. 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunun vergisi konusu başlıklı 1. maddesinde belediyelerin fatura bastırma mecburiyeti yoktur. Ancak Kaymakamlık 5520 sayılı Kanunun 4. maddesinin ( ı) bendinde; sayılan faaliyetler dışında kalan gelirler için fatura düzenleme mecburiyetiniz vardır. Diye bize para ödemesi yapılmamaktadır. Bu konuda nasıl bir yol izlemeliyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.11.2013

Hidroelektrik santraline işyeri açma ve çalışma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

İlçemiz imar planı dışında mücavir alan içerisinde bulunan hidroelektrik santraline 2. sınıf gayrisıhhi iş yeri ruhsatı vermemiz mümkün mü? Ayrıca bu iş yerine iskan almamız zorunlu mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.11.2013

3’üncü kadro/dereceli şefin mali ve sosyal hakları

Kontder Kullanıcısı -

2009 yılında yapılan görevde yükselme sınavı neticesinde, 657 sayılı Kanunun 68/B maddesi uya-rınca, 5/3 derecenin kademesinde görev yapmakta iken 3. dereceli Şef kadrosuna atandım. Kanunun 68/B maddesi içeriğini bu sene içerisinde bir vesile ile öğrendikten sonra, Şeflik atama tarihinden iti-baren tarafıma yapılan tüm ödemelerin yeniden düzenlenmesini talep ettim. Mutemetliğimizce yapılan ödemenin eksik olduğunu düşünerek yaptığım araştırmada, 3 derece kadronun özel hizmet ve ek gösterge farkının hesaplandığını ancak maaş göstergesinin hesaba dâhil edilmediğini öğrendim. Net üzerindeki çeşitli platformlarda gördüğüm kadarıyla ödemelerimin 3 derece kadronun ilk kademesi üzerinden farkın hesaplanacağı yönündeydi. Bu konuda görüş ve önerilerinizi alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.11.2013

Ön ödemeli akıllı-kartlı sayaca geçiş

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemize birikmiş su borcu olanlar var. Bunlar avukat vasıtasıyla icraya verilmiş ve takibi ya-pılmaktadır. Borçlu vatandaş akıllı sayaca geçip bundan böyle peşin para ile su alıp kullanma talebinde bulunuyor. Bir yandan eski borçlarının tahsili için icra takibi devam ederken, diğer yandan akıllı sayaca geçmesi için belediye abone edebilir mi? Bu konuda belediye meclisinin almış olduğu karar ile; akıllı sayaç taktıran abonelerden katılım ve depozite bedeli alınmamasına, ayrıca su tarife bedelinden % 20 daha indirimli uygulanmasına, eski abonelerden borçları nedeniyle suları kesilenler ile su sayacı bozu-lanlara akıllı sayaç takılması mecburiyetinin getirilmesine, eski abonelerin isteği halinde akıllı sayaç takmaları halinde indirimden yararlanmalarına karar verilmiştir. Bu meclis kararı gereğince, bir yandan eski borcu olanlar icraya verilerek tahsilatı devam ederken, ön ödemeli akıllı-kartlı sayaca geçmesinde sakınca var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.11.2013

Varislerin Emlak Vergisi Muafiyeti ve deponun emlak vergisi

Kontder Kullanıcısı -

1- Malikleri tarafından mal depolama amacıyla kullanılan (kuru gıda, inş. malzemeleri vs.) binaların kullanım şekli Depo olarak bina inşaat maliyet cetvellerinde bulunmadığından tereddüt oluşmuştur. Malların depolandığı (silo ve soğuk hava deposu olmayan) binaların emlak vergileri hesabında binanın kullanım şekli ne olarak hesaba dahil edilmelidir? 2- Ölen kişinin varislerine intikali yapılmamış evinden dolayı, durumları emlak vergisi muafiyet kapsamına giren varisler emlak vergisi muafiyetlerinden hisseleri oranında faydalanabilirler mi yoksa tapunun öncelikle her varis adına intikal etmiş olması mı gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.11.2013