Belediye başkan yardımcılığı kadrosuna atama

Kontder Kullanıcısı -

Lise mezunu olup, 1. derece özel kalem müdürlüğüne atanan bir memur başkan yardımcılığına atanabilir mi? Belediye Başkan Yardımcılığına atanabilirse daha sonra diğer müdürlüklere geçişi mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.05.2013

Toplantıya katılmayan birlik meclis üyelerinin durumu

Kontder Kullanıcısı -

Birliğimiz 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanununa göre kurulmuş tamamı köylerden oluşan bir birlik olup, yılda 2 kez olağan meclis toplantısını yapmaktadır. Birlik Meclisi ilk kuruluş aşamasında meclis üyelerine ücret ödenmemesi şeklinde bir karar almış ve bu kadar da hala uygulanmaktadır. Her yıl aynı şekilde ücret ödenmemesi şeklinde görüş bildirilir ve bütçeye de ödenek konulmaz. Ancak birli-ğimizin yılda iki kez toplanması gerektiği günlerde yeterli çoğunluk sağlanması konusunda sıkıntılar ya-şanmaktadır. Her toplantıda belirli üyeler birlik meclis toplantısına girmemekte, hatta toplantı binasın-da olmalarına rağmen salona girmeyerek imza atmamakta ve toplantıya katılmamaktalar. Tüzükte top-lantıya katılmama konusunda herhangi bir kıstas getirilmemiş olup, süreklilik arz etmesi durumunda uygulanacak karar şeklinde bir madde eklenmemiştir. Dolayısı ile toplantıya katılmayan üye muhtar ve meclis üyelerinin üyeliklerinin düşürülmesi de gerçekleştirilememektedir. Her toplantıda aynı sıkıntıyı yaşanmasına sebebiyet veren ve çoğunluk gerektiren maddelerin (Tüzük değişikliği) alınmasını engelleyen bu meclis üyelerinin üyeliklerinin iptali nasıl gerçekleştirilebilir? Birlik Tüzüğü tam metni http://kisb.gov.tr/birlik-tuzugu

  • Soru Cevaplandı
  • 17.05.2013

Öğrencilere yönelik eğitime destek hizmeti kapsamında dershane açılması ve bütçe karşılığı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizce dershanelere gidemeyen ve takviye eğitim alamayan yoksul ailelerin başarılı çocuk-larına yönelik üniversiteye hazırlık ve orta öğretim öğrencilerinin sınavlarına hazırlık amacıyla 6 adet sınıf açmak istiyoruz. Belediye mevzuatına göre, bu dersliklerde çalıştırılacak öğretmenlerin ücretleri-nin nasıl ödeneceği; ayrıca belediye kanunlarında sadece eğitim hakkında “eğitim kuruluşlarına gerekli desteği sağlar” dediğinden, belediyelerin bu gibi dershane açabilmeleri söz konusu mu? Açabiliyorsa, dayanak kanunu ve bütçe ilişkileri nelerdir? (Bu konu hakkında kaymakamlık milli eğitim ile yapılan protokollerle de bunun açılması sağlansa bile öğretmen ücretlerinin belediye personeli olarak nasıl gi-der gösterebiliriz?)

  • Soru Cevaplandı
  • 16.05.2013

Yapı kullanma izni mesken olan yere işyeri ruhsatı verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Bir binada 15 daire bulunmakta ve yapı kullanma ruhsatları meskendir. Buranın tamamı (150 civarında öğrenci kalacak) pansiyon olarak kullanılmak üzere işyeri ruhsat talebi vardır. Burası için itfaiye raporu düzenlenmiştir. Fakat fenni yönden uygunluk raporu imar müdürlüğü tarafından verilmemiştir. Bu durumda işyeri ruhsatı verilmesi uygun mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.05.2013

Karayolu kenarında içkili lokanta

Kontder Kullanıcısı -

Karayolları kenarında Belediye sınırlarında petrol istasyonunda bulunan içkili lokanta sahibi tara-fından kira sözleşmesi bittiği için kapatılıyor burayı işleten kişiler bu yere yaklaşık 100 metre ileriye yeni bir yer yapıyorlar. Karayolları kanununa göre karayolları kenarına yapılacak yerler için 200 metre sınırı istemiyor mu? Ayrıca daha önceki yerdeki ruhsat ile başka yere taşınan binada çalıştırabilir mi? Ruhsatı kim verebilir? Yapılan yer karayollarına sınır veya 75 metre bu kişi ruhsat alabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.05.2013

Kaçak inşaat

Kontder Kullanıcısı -

İmar Kanununun 32. maddesine göre mühürlenerek durdurulan bir kaçak inşaat için encümen kararıyla para cezası verilmiştir. Bu kaçak yapı ruhsat alabilir bir duruma gelirse imar para cezası ödenmeden ruhsat kesilebilir mi? Eğer kaçak yapı sahibi cezayı mahkeme yoluna götürürse, ruhsat kesmek için mahkeme sürecinin tamamlanmasını beklemek gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.05.2013

İşyeri açma ve çalışma ruhsat il özel idaresinden alınan işyerinin ortağının değişmesi

Kontder Kullanıcısı -

1992 yılında il özel idaresi tarafından akaryakıt istasyonu olarak gerçek kişi olan ortaklara 2.sınıf GSM'lere ait açılma ruhsatı tanzim edilmiş. Ancak ruhsat kullanımına devam edilirken ortaklardan biri ayrılınca ruhsatın diğer ortağı da yanına başka ortak alarak gerçek kişi olarak Belediyemizden işyeri açma ve çalışma ruhsatı almak istemektedir. Bu işletmeye ruhsat tanzim edebilmemiz için yeniden evrak istenmeli mi yoksa eski dosyayı dikkate alarak mı işlem yapmak gerekir. Ayrıca ruhsat harcı alınacak mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.05.2013

Akaryakıt istasyonunda lokanta ruhsatlı yerde düğün yapılması ve petrol istasyonu içerisinde ki bir yere içkili yer ruhsatı verilip verilmeyeceği

Kontder Kullanıcısı -

Beldemizde bulunan bir petrol istasyonu içerisinde bodrum kat ve iki katı bulunan dinlenme tesisi ne 2. sınıf lokanta ruhsatı verdik İlk iki katın yapı kullanma izin belgesinde lokanta ve kafeterya olarak belirtilmiş, bodrum katta bir adet bar kullanımı için yapı kullanma izin belgesi verilmiş ancak bar ruhsa-tını vermedik. İstasyon sahipleri ısrarla lokanta ruhsatlı yerde düğün yapmak istiyorlar düğün salonları özel yapı şeklini gerektirdiğinden encümen kararı alarak düğün yapılmamasını kendilerine tebliğ ettik petrol istasyonu pompalarının olduğu yer ile düğün yapmak istedikleri yer arası yaklaşık 50 metre civa-rındadır. Sonuç olarak petrol istasyonu içerisinde bulunan işyerini düğün salonu olarak kullanabilirler mi? Ayrıca müracaatları olursa petrol istasyonu içerisinde içkili yer ruhsatı verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.05.2013

Elektronik ortamda kayıtları tutulan belediye evraklarının saklanması hususu

Kontder Kullanıcısı -

Belediyelerde kullanılan Evrak Yönetim Sisteminde kayıtlı olan ve asıl kaynağı burası olan evrakların, (tahsilat fişi, ödeme evrakı gibi) kurumda kalan suretlerinin saklanması zorunlu mudur? (Örneğin; Evrak Yönetim Sisteminden vatandaşa verdiğimiz tahsilat fişi, bu zaten kurumun dijital arşivinde zorunlu bir saklama süresine tabii tutulurken, bunun basılı sureti için ayrıca bir saklama ortamı gerekli midir,Dijital Arşivini oluşturan ve evrakları dijital ortamda yönetmeliğe uygun saklayan kurum bu basılı suret-leri de aynı süre saklamak zorunda mıdır? Bu aynı zamanda bir israfa yol açmaz mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.05.2013

İmar mevzuatında belirtilen eklentinin tanımı

Kontder Kullanıcısı -

Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğinde bir kaç farklı yerde eklenti ibaresi geçmektedir. Eklentinin tanımı ile ilgili herhangi bir bilgi verilmemektedir. Eklentinin tanımını kanunlar çerçevesinde tarif edebilir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.12.2013

Tahsilat yönetmeliği ve tahsildar makbuzları

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemize yatırılan emlak vergisi ve harçların ödenmesinde matbaa tarafından basılmış makbuz kullanılmaktadır. Bazı arazilerde ve birikmiş borçlarda elli makbuz bile çıktığı oluyor. Basılı makbuz kul-lanmasak onun yerine belediyemizin e-ödeme sonucunda verdiği makbuz gibi normal A4 kağıdı kulla-narak verebilir miyiz? Eğer A4 kağıdın da makbuz verebilir isek sistemde kayıtlı olmasına rağmen ken-dimizde arşivlemeli miyiz? Makbuzlarımız bitmek üzere yenisini matbaada bastıracağız cevabı erken verirseniz iyi olur.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.12.2013

Ekmek satış yerleri

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz sınırları içinde kasap manav, mandıra ürünleri satış yeri gibi esnaflar ekmek satmak-tadır. Bu esnaflar ekmek satmaya yetkili midir? Ayrıca hangi esnaf türü ekmek satmaya yetkilidir?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.12.2013