Mahalli İdarelerde Yeni Personel İstihdamında Tasarruf Genelgesinin Uygulanması Hakkında

GÜLAĞAÇ Belediyesi - GÜLAĞAÇ

uzman erbaşların 7 yıl hizmet süreleri dolduğunda açıktan atama hakları bulunur amir takdirindedir. bu kapsamda tasarruf tedbirleri nedeniyle şuan belediyelere vs kurumlara açıktan atanabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • GÜLAĞAÇ

Vergi Levhası İle İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı Farklı Kişilere Ait Olup Olamayacağı Hakkında

BATMAN Belediyesi - BATMAN

Gerçek usuldeki işletmeler için vergi levhası ile işyeri ruhsatı farklı kişiler adına olursa sorun olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • BATMAN

Bazı Belediye Harcamalarında Tasarruf Tedbirlerine İlişkin Genelgenin Uygulanması Hakkında

KADIŞEHRİ Belediyesi - KADIŞEHRİ

Hocam; İyi çalışmalar dilerim. 1. Belediyemiz bünyesinde bulunan sosyal tesislere tadilat bakım onarım işleri 2. Mahallelerimizde ihtiyaç olan yerlere su depoları yapımı ve tadilat işleri 3. İmar planında sıkıntı yaşanan alanları düzenlemek ve plan notlarını güncellemek ve ilave İmar açılması 4. Kurum içerisinde Ofislerde yetersiz malzemeleri temin etmek ( örneğin bilgisayar) Bu konular hakkında işlem yapabilir miyiz? Teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • KADIŞEHRİ

Belediyeye Ait Rekreasyon Alanlarının Satışı Hakkında

KADIŞEHRİ Belediyesi - KADIŞEHRİ

Hocam: İyi Çalışmalar diliyorum. Belediyemizin REKREASYON alanı içerisinde belediyemize ait bulunan 3 adet müstakil arsa bulunmaktadır, rekreasyon alanı içerisinde bulunması hasebiyle bunları ihale ile satabilir miyiz? Teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • KADIŞEHRİ

Uzman Erbaşlıktan Memurluğa Geçiş Yapan Lise Mezunu Personelin Derece/Kademe İlerlemesi Hakkında

BABAESKİ Belediyesi - BABAESKİ

2009-2011 yılları arasında uzman erbaşlık yaptım. 2011 yılı 4. ay kendi isteğim ile fesih edip belediyeye 657 olarak başladım. Başladığım günden itibaren öğrenim durumum lisedir. 2011 yılında uzman erbaşlıktan 10/2 olarak ayrıldım. 2011 yılından 2016 yılına kadar derece kademem bekletildi. Bu konu ile ilgili emsal karar sonuç nedir? Kendi emsal arkadaşlarım civar belediyelerde ilerlemiş durumda. Ben ise 2016 yılından sonra ilerlemeye başladım. Bu konu hakkında yardımcı olabilir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • BABAESKİ

Avukata Vekalet Ücreti Ödemesi Hakkında

KADIKÖY Belediyesi - KADIKÖY

Değerli hocalarım merhaba; Belediyemiz bünyesinde sözleşmeli olarak tek avukat istihdam etmiş bulunuyoruz. Dava süreçleri sonrasında lehimize hükmedilen vekâlet ücretlerini emanet hesabında toplanmaktadır. Benim sorum; 1) Emanet hesabında toplanılan bu paranın işlem gördürülmesi mümkün müdür? 2) Emanet hesabında toplanılan para içerisinden avukata ödenmesi gereken üst sınır bu sene için miktar olarak nedir? 3) Avukata yapılacak ücret ödemelerinin usulü nedir? Aylık-Dönemlik-Yıllık olarak mı yapılması gerekmektedir? Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • KADIKÖY

İşletme mezunu ekonomist kadrosunda sözleşmeli çalışabilir mi? Sözleşmeli personel alımı usulü nedir?

TEKMAN Belediyesi - TEKMAN

İşletme mezunu bir kişi belediyelerde ekonomist olarak sözleşmeli çalışabilir mi? Sözleşmeli personel alımı ne şekildedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • TEKMAN

Belediye Meclis Üyesinin Belediyenin Yaptığı İhaleye Katılımı Hakkında

BAYIRKÖY Belediyesi - BAYIRKÖY

MERHABA HOCAM, BELDEMİZ 2.000 NUFUSLU BİR BELDEDİR.BELDEMİZDE 1 TANE LOKANTAMIZ .BULUNMAKTADIR.12 YILDIR BELDEMİZDE HİZMET VERMEKTE VE BELEDİYEMİZE AİT İŞYERİNDE KİRACI DURUMUNDADIR..EN SON YAPILAN YEREL SEÇİMLERDE BELEDİYE MECLİS ÜYESİ OLARAK SEÇİLDİ VE 01.04.2024 TARİHİNDEN BU YANA MECLİS ÜYESİ GÖREVİNİ SÜRDÜRMEKTEDİR. .İHALE KİRA SÖZLEŞME SÜRESİ SONA ERDİ.ANILAN İŞYERİNİ TEKRAR İHALE EDECEĞİZ, 12 YILLIK KİRACIMIZ OLAN YENİ MECLİS ÜYEMİZ İHALEYE KATILABİLİR Mİ? KATILAMAMA DURUMUNDA BELDEMİZDE HİÇ LOKANTA VB.KALMAYACAK.TEŞEKKÜR EDER KOLAYLIKLAR DİLERİM.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • BAYIRKÖY

İtfaiye Müdürüne Maktu Mesai Ücreti Ödenebileceği Hakkında

EMİRDAĞ Belediyesi - EMİRDAĞ

Maktu fazla çalışma ücreti Ödenmesi. Emirdağ Belediye Başkanlığı bünyesinde İtfaiye Müdürü olarak itfaiye teşkilatında görev yapmaktayım. Belediye Başkanlığı oluru ile 22.08.2022 tarihi ile 15.12.2023 tarihleri arasında İtfaiye Müdürü olarak atanıp görev yaptım. Gerek 2022 yılı gerekse 2024 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa ekli K cetveli çerçevesinde maktu fazla çalışma ücreti ödenmesi gerekmesine rağmen tarafıma itfaiye maktu fazla çalışma ücreti ödenmemiştir. Bilindiği üzere, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun hükmü ile, “İtfaiye” başlıklı 52’nci maddesinin ikinci fıkrasında, “İtfaiye hizmetleri kesintisiz olarak yürütülür. İtfaiye personelinin çalışma süresi ve saatleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak şekilde düzenlenir. Belediye itfaiye teşkilâtında fiilen çalışanlara fazla mesai ücreti olarak yılı bütçe kanununda belirlenen üst sınırı aşmamak kaydıyla belediye meclisi kararı ile tespit edilen maktu tutar ödenir.” hükmü yer almaktadır. 2022 ve 2023 yılları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa ekli K Cetvelinin fazla çalışma ile ilgili III üncü Bölümünün “(B) Aylık Maktu Fazla Çalışma Ücreti” başlıklı ikinci fıkrasının birinci bendinde, ''Belediyeler ile bunlara bağlı müstakil bütçeli kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşlarda (iktisadi işletmeler hariç), görevlerinin niteliği gereği 657 sayılı Kanunda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın zabıta ve itfaiye hizmetlerinde fiilen çalışan personele (destek hizmeti yürüten personel hariç), belediye meclisi kararı ile tespit edilen tutar, fazla çalışma ücreti olarak maktu en ödenir...'' hükmüne yer verilmiştir. Diğer taraftan, 11/4/2007 tarihli ve 26490 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan hükmüne, 21/10/2006 tarihli ve 26326 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin; "Çalışma düzeni" başlıklı 7’nci maddesinde "(1) İtfaiye hizmetleri resmî tatil günleri de dâhil olmak üzere, 24 saat esasına göre yürütülür. İtfaiye personelinin çalışma süresi ve saatleri 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak şekilde 24 saat iş 48 saat istirahat şeklindedir. Ancak zorunlu hallerde çalışma şekli belediye tarafından belirlenebilir. Fazla çalışma ücretleri ile ilgili olarak 5393 sayılı Kanunda yer alan hükümler uygulanır. Belediye itfaiye teşkilatı personel kadro ve unvanları, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe göre itfaiye personeli; itfaiye daire başkanı, itfaiye müdürü, itfaiye şube müdürü, itfaiye amiri, itfaiye çavuşu ve itfaiye eri kadroları ile diğer kadrolardan oluşur.” hükmüne, "Diğer personel" başlıklı 14 üncü maddesinde "(1) İtfaiye hizmetlerinin yürütülmesinde, rızaları alınmak ve temel itfaiye eğitimi verilmek şartıyla 8 inci maddede sayılanlar dışında diğer personel itfaiye teşkilatında görevlendirilebilir. İtfaiye Müdürü olarak yürütmüş olduğum hizmetler itfaiye personeli tarafından yürütülen görevin niteliği gereği günün 24 saati aksatılmadan sürdürülmesi gereken hizmetler olduğu dikkate alındığında; Belediyeniz bünyesinde itfaiye teşkilatında İtfaiye Müdürü olarak görev yapan personele mezkûr Kanun çerçevesinde maktu fazla çalışma ücretinin hangi hallerde ödenip ödenmeyeceğinin (yıllık izin, görevlendirme, idari izin veya sağlık için alınan raporlarda ve hastaneye muayene için gidildi durumlarda) maktu fazla mesai verilip verilemeyeceğinin cevaplanması talep ediyorum. Süleyman GÜNEŞ 05322359598 suggunes@hotmail.com

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • EMİRDAĞ

Sözleşme İmzalamaktan İmtina Edilmesi Durumunda Yapılacak İhalelerden Yasaklama İşlemi Hakkında

SİVASLI Belediyesi - SİVASLI

Öncelikle sayın hocalarımıza vermiş oldukları bilgiler için teşekkür ederim. Mülkiyeti Belediyemize ait olan Evrenli mahallesi Evrenli Doğal Parkında bulunan Restoran, Yüzme Havuzu ve Çevresinin 7 yıllığına 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 45. maddesi uyarınca kiraya verilmek üzere ihaleye çıkarıldığı, ihale günü olan 14.08.2024 tarihinde saat 11.00 da yapılan Açık teklif usulü artırma ihalesine iki kişi katıldığı, bir yıllık kira muhammen bedel olan 96.000,00 TL+KDV üzerinden artırma yapılarak birinci talipli 611.000,00 TL+KDV, ikinci talipli ise 610.000,00 teklif ederek , ihale 611.000,00 TL +KDV bedel teklif eden kişi üzerinizde kaldığı, ihale tutanağına göre (ihale komisyonu) Belediye encümenince karar verildiği, Talipliye ihale şartnamesini yerine getirmesi için yazılı tebligat yapıldığı, ancak talipli ihale şartnamesinde belirtilen süre içerisinde kati teminat bedelini yatırmaya gelmediği, kira şartnamesi ve kira sözleşmesini imzalamadığı, ihale şartnamesi gereğinden belediyemiz ihaleyi fes ederek geçici teminatını belediyemize gelir kaydederek, ihalenin 15 gün içerisinde talipli çıkması halinde pazarlık usulüyle kiraya verilebileceğine dair Belediye encümenince karar alındığı, pazarlık süresinin bittiği, İhaleye katılan ve teklif veren kişi Belediyemizi zarara uğratmıştır. Bu kişi hakkında gerek ihalelere katılmaktan ,gerekse diğer cezai işlemlerin uygulanabilmesi için ne gibi yol izlememiz gerekmektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • SİVASLI

Güçlendirme Yapılan Binaların Cins Tahsis Harcı Mükellefiyeti Hakkında

KIRIKHAN Belediyesi - KIRIKHAN

Belediyemiz,7327 sayılı İcra ve İflas Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’da yer alan 492 sayılı Harçlar Kanununun mükerrer 69 uncu ve 132'nci maddelerinde yapılan değişiklikler uyarınca belediyelerce cins tashihi harcının tahsiline ilişkin usul ve esasların yer aldığı Harçlar Kanunu Genel Tebliğine (Seri No:88) göre cins tahsisi harcını tahsil etmektedir. Ancak 6 Şubat tarihlerinde meydana gelen depremlerden etkilenip, orta hasar alan bina sahiplerinin belediyemize güçlendirme ruhsatı almak için başvuru yaptıklarında ve bu ruhsata istinaden yapı kullanma belgesi talep ettiklerinde, aynı bina için 6 Şubat öncesi cins tahsisi harcı ücreti ödemiş olmalarına rağmen, güçlendirme yapı kullanım belgesi aldıklarında tekrardan cins tahsisi harcı alınıp alınmayacağı hakkında bilgi verebilir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • KIRIKHAN

Personelin Zimmetinde Bulunan Taşınırlardan Dolayı Sorumluluğu Hakkında

ŞANLIURFA Belediyesi - ŞANLIURFA

Merhabalar Zimmetinde bulunan taşınırın, şahsi kusurdan dolayı veya şahsi kusurdan olmayan malzemenin kaybolması/kırılması/kullanılamaz hale gelmesi (ekonomik ömrünü doldurması hariç) halinde nasıl bir yol izlenir. Kişiye hangi hallerde soruşturma açılır? Kişinin kusurlu olması halinde taşınırın değerinin belirlenmesi nasıl oluyor. Teşekkürler.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2024
  • ŞANLIURFA