SORU

Kontder Kullanıcısı -

Bugüne kadarki uygulamalarımızda mes'ul müdür görevlendirmelerinde işyeri sahibinden, görevlendirdiği kişi için noter-den yapılmış mes'ul müdür sözleşmesinin ardından Belediyemizce de ayrı bir belge düzenleyerek bu belgeyi de ayrıca kolluğa gönderilmekteydi. Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsat iptallerine ilişkin hükümler 2559 sayılı Yasanın 8. maddesinde sayılmış iken İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte mes'ul müdürlükle ilgili olumsuzlukların da ruhsat iptali gerektirdiği anlaşılmaktadır. Burada bizim tereddüde düştüğümüz konular şunlardır: 1-Mesul müdürlükle ilgili tespit edilen olumsuzluklarda verilen ilave 15 gün sonunda işyerinin ruhsatı belediye başkanlı-ğınca resen ya da encümen kararı ile iptal edilebilecek midir? Mülki amirden olur ya da görüş alınacak mıdır? 2-İşyeri sahiplerinin mes'ul müdürle ilgili yazılı bir beyanı yeterli olacak mıdır? İşyeri sahibinden noterden yaptıracağı sözleşme istenmesinde herhangi bir sakınca var mıdır? 3-İşyeri sahibinin belediyemize bildirdiği mes'ul müdür adına belediyemizce ayrıca bir "Mes'ul Müdür Belgesi" düzenle-memiz gerekmekte midir? 4-Kolluk işyeri için görevlendirilen mes'ul müdüre ait belgeyi talep ettiğinde hangi belgeyi göndermemiz gerekir?

CEVAP