SORU

Kontder Kullanıcısı -

Mahalli idareler bütçe içi işletme yönetmeliğine istinaden kurulan işletmemiz ayrı bir vergi numa-rası alarak faaliyetine başlamıştır. Yönetmeliğe göre personel giderleri ve bunlarla ilgili vergi-sigorta gi-derleri belediye bütçesinden karşılanmaktadır. Sadece faaliyetle ilgili alışlar ve satışlar tek düzen mu-hasebesi içerisinde takip edilmektedir. Bütçe İçi İşletmemizin Ay sonu kayıtları aşağıdaki gibidir: Alışlar Toplamı = 50.000,00 TL. Alışlar KDV Toplamı = 7.000,00 TL. Satışlar Toplamı = 20.000,00 TL. Satışlar KDV Toplamı = 3.000,00 TL. Bu kayıtları belediye bütçesine nasıl yansıtacağız? Ayrıca yaptığımız işlem doğru mudur?

CEVAP