SORU

Kontder Kullanıcısı -

Yılı içerisinde ihtiyaç duyulmayacağı tahmin edilerek (06.3.0) fonksiyonu kodunda bulunan ödeneğin bir kısmı İl Genel Meclisi kararı ile (05.2.0) fonksiyonu koduna aktarılmıştır. Zaman içerisinde yeni ihtiyaçların ortaya çıkması üzerine (06.3.0) fonksiyonu kodunda bulunan ödeneğin yetmeyeceği anlaşıldığından başka bir bütçe tertibinden (06.3.0) kodunda aktarma (ekleme) yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Ancak, aşağıda belirteceğim mevzuat hükümlerinden dolayı daha önce eksiltme yapılmak suretiyle başka tertibe ödeneği aktarılan (06.3.0) fonksiyon koduna, başka tertiplerden eksiltme yapılmak suretiyle aktarma yapılıp yapılamayacağı hususunda tereddüde düşülmüştür. 5018 sayılı KYMK'nın 21/3 maddesinde; ''... Personel giderleri tertiplerinden, aktarma yapılmış tertiplerden ve yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden, diğer tertiplere aktarma yapılamaz...'' Yine Mahalli İdareler Bütçe Muhasebe Yönetmeliğinin 36 ncı maddesinde ''... Aktarma; bütçenin herhangi bir tertibinde bulunan ve o hesap döneminde kullanılmayacağı anlaşılan ödeneklerden alınarak, ödenek ihtiyacı olan diğer gider tertiplerine veya yeni tertip açılarak yapılan eklemedir, Ancak; a) Personel giderleri tertiplerinden, b) Aktarma yapılmış tertiplerden, c) Yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden, aktarma yapılamaz...'' denilmektedir. 1- ''Aktarma yapılmış tertip'' ten kasıt ekleme yapılan tertip olarak mı kabul edilecek? Yoksa eksiltme yapılan tertip de ''Aktarma yapılmış tertip'' olarak değerlendirilecek midir? Cevap evet ise; 2. sorumu sorulmamış kabul ediniz. 2- Gider Cetvelinde aynı bütçe tertibinde hem eklenen, hem eksilen ibarelerinin olmasında bir sakınca var mıdır?

CEVAP